لوگو سفید ایلیا
ثبت برند
ثبت برند فارسی ثبت برند لاتین ثبت برند حقیقی ثبت برند حقوقی مراحل ثبت برند مدارک ثبت برند هزینه ثبت برند مدت زمان ثبت برند برند های تخصصی
ثبت برند رستوران ثبت برند مواد غذایی ثبت برند پوشاک ثبت برند آرایشی
ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری حقیقی ثبت علامت تجاری حقوقی مراحل ثبت علامت تجاری مدارک ثبت علامت تجاری هزینه ثبت علامت تجاری شرایط ثبت علامت تجاری زمان ثبت علامت تجاری
سایر خدمات
ثبت طرح صنعتی ثبت لوگو ثبت نشان تجاری ثبت علائم تجاری نقل و انتقال برند
تماس با ما

راهنمای ثبت اینترنتی برند


نام تجاری یا برند عبارت است از نام، سمبل، نشانه، طرح، شعار، علامت یا ترکیبی از آن ها که موجب شناسایی محصول و تمایز آن از سایر محصولات و انتقال یک مفهوم یا احساس به مخاطب می شود.

ثبت برند به نوعی سند مالکیت آن محسوب می شود. شما با ثبت برند مالک آن علامت می شوید و هیچ شخص یا شرکت دیگری حق ندارد بدون اجازه از علامت شما استفاده کند. لذا، اشخاصی که علامت خود را به ثبت نرسانند نمی توانند از استفاده اشخاص دیگر از آن علامت جلوگیری کنند. به این جهت کلیه بازرگانان و موسسه ها و مراکز تجاری، به منظور حفظ  و نگهداری از برند خود از تقلید و تقلب برند خود را به ثبت می رسانند.

ثبت برند کار چندان دشوار و سختی نمی باشد و هزینه قابل توجهی هم ندارد،شما می توانید با تکمیل نمودن اظهارنامه الکترونیکی برند، تقاضای خود را به اداره محترم مالکیت صنعتی اعلام نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت اینترنتی برند

  1. رونوشت مدارک شناسایی شخص درخواست کننده حقیقی یا مالکان امضاء در مورد اشخاص حقوقی.
  2. مجوز فعالیت. (اعم ازجواز کسب ، پروانه بهره برداری...)
  3. ارائه کارت بازرگانی به منظور درخواست کنندگانی که در نام تجاری خود از حروف غیر فارسی استعمال می نمایند.
  4. مدارک مربوط به نماینده قانونی. ( در صورت تقاضا به وسیله نماینده قانونی با حق امضاء)
  5. تصویری از علامت درخواستی در ابعاد 6 در 6 یا 10 در 10سانتی متر.
  6.  در صورتی که درخواست کننده  قصد داشته باشد به استناد درخواست ثبت در خارج از کشور از مزیت های حق تقدم استفاده کند بایستی مدارک مربوط به حق تقدم را همراه با اظهارنامه تسلیم نماید.
  7. آگهی تأسیس شرکت و آخرین آگهی تغییرات شرکت به منظور اشخاص حقوقی.

مراحل ثبت اینترنتی برند در سامانه مالکیت صنعتی

  1.  نخست می بایست اطلاعات شخص درخواست کننده اعم از نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه، آدرس ایمیل و … را در قسمت اطلاعات اظهارنامه برای پیگیری پرونده بعد از دریافت شماره اظهارنامه تکمیل نماید. ( پس از ورود اطلاعات متقاضی، در قسمت انتخاب کالا بر حسب مجوزهای موجود ، در صورت مطلع بودن از شماره طبقه کالای درخواستی عنوان ” شماره کالای درخواستی را می دانم ” را انتخاب کرده و در غیر این صورت گزینه دوم را انتخاب نمایید و نام محصول را وارد کرده تا طبقه مورد نظر مشخص شود).
  2. بعد از ورود اطلاعات بایستی رونوشت کلیه مدارک متقاضی همراه با مجوزها و تصویر علامت به ترتیب بارگذاری گردند. ( بارگذاری ضمائم اظهارنامه )
  3. به صفحه بازبینی اطلاعات وارد شوند.
  4. تمامی اطلاعات و ضمائم بارگذاری شده به منظور کسب اطمینان از صحت اطلاعات را مشاهده نمایند.
  5. در این مرحله درخواست کننده می بایست هزینه های ثبت اظهارنامه را واریز نماید. ( از طریق اتصال به درگاه اینترنتی بانک و وارد کردن اطلاعات کارت بانک)  شایان ذکر است که ، پس از تأیید اطلاعات و پرداخت هزینه ها دیگر امکان اصلاح پرونده وجود ندارد و نمی توان آن را اصلاح نمود.
  6. شماره اظهارنامه به درخواست کننده ارائه می گردد.
  7. بررسی اولیه مدارک و پیوست ها به وسیله کارشناس مربوطه بعد از واریز هزینه اظهارنامه پرونده صورت می گیرد.
  8. در صورت وجود نقص و ایراد در اظهارنامه به  مالک توسط کارشناس ابلاغیه ای اعلام می گردد.
  9. آگهی تقاضای ثبت برای نام یا علامت درخواستی به منظور درج در روزنامه رسمی و ثبت آن صادر می گردد.
  10. در صورتی که ادعایی نسبت به علامت مورد درخواست وجود داشته باشد آگهی ثبت رسمی با مشخصات مالکین علامت و شماره ثبت رسمی، جهت درج در روزنامه رسمی و انتشار یرای عموم صادر می شود.
  11. بعد از انتشار آگهی رسمی، متقاضی یا نماینده قانونی او می تواند با مراجعه به اداره ثبت علائم تجاری، گواهی نامه ثبت علائم تجاری را دریافت کند.

همان طور که گفتیم ، ثبت برند لازمه تضمین اعتبار محصولات یا خدمات شخص یا موسسه می باشد. چنانچه شما نیز قصد دارید برندتان را به ثبت برسانید، می توانید کلیه امور مربوط به ثبت برند خود را به متخصصان ما در وکیل ثبت برند بسپارید.

ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

ثبت برند مواد غذایی

در دنیای امروزه برند نقشی بسیار اساسی داشته است . بدین صورت که مردم بیشتر طرفداری محصولاتی هستند که یک نام یا برند داشته باشد

علائم تجاری غیر قابل ثبت

علامت تجاری در برخی موارد غیر قابل ثبت می باشند.برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

انتقال علامت تجاری ثبت شده

زمانی که علامت تجاری (برند، لوگو، آرم، نام تجاری) در اداره ثبت مالکیت صنعتی به ثبت رسید می توانید آن را بر اساس موارد و رعایت نکاتی انتقال آن را انجام دهید در این مقاله به موارد بیشتر در مورد انتقال علامت تجاری ثبت شده می پردازیم

ثبت برند جهانی

ثبت برند جهانی همان ثبت برند بین المللی می باشد در این مقاله به توضیحات بیشتر پرداخته می شود

علائم تجاری قابل ثبت

به ثبت رسانیدن علامت تجاری امری اختیاری می باشد. زیرا به ثبت رسانیدن علامت ها سبب می گردد که مالک علامت از حمایت قانون برخوردار گردد

زمان ثبت علامت تجاری

از جمله کارهایی که می توان توسط آن از امتیازات انحصاری تولید و عرضه خدمات و محصولات برای شرکت های تولید کننده و یا ارائه دهنده حفظ شود ، ثبت علامت تجاری می باشد

ثبت لوگو و نشان تجاری

لوگو طرح ملموسی برای نشان دادن خدمات، محصولات و کالای مورد نظر است در این مقاله به تفاوتهای ارم و لوگو و مدارک لازم ثبت لوگو پرداخته می شود لطفا مطالعه نمایید

ثبت برند زعفران

جهت شهرت و اعتبار کسبی بهترین راه ثبت برند زعفران می باشد جهت ثبت برند زعفران بهتر است در ابتدا استعلامات لازم از نوع برند درخواستی نمایید

علامت تجاری چیست ؟

علامت تجاری یکی از مصداق های مهم مالکیت صنعتی می باشد که همواره و از روزهای بسیار گذشته تا به الان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده است

ثبت علامت تجاری حقوقی

پس از ثبت قانونی ، علامت تجاری مورد پشتیبانی قانون قرار خواهد گرفت و در قبال افراد سودجو و متقلب و مقلد چنانچه قصد سوء استفاده از علامت تجاری را داشته باشند مسئولیت با قانون خواهد بود.

مشاوره آنی
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!

جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟