لوگو سفید ایلیا
ثبت برند
ثبت برند فارسی ثبت برند لاتین ثبت برند حقیقی ثبت برند حقوقی مراحل ثبت برند مدارک ثبت برند هزینه ثبت برند مدت زمان ثبت برند برند های تخصصی
ثبت برند رستوران ثبت برند مواد غذایی ثبت برند پوشاک ثبت برند آرایشی
ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری حقیقی ثبت علامت تجاری حقوقی مراحل ثبت علامت تجاری مدارک ثبت علامت تجاری هزینه ثبت علامت تجاری شرایط ثبت علامت تجاری زمان ثبت علامت تجاری
سایر خدمات
ثبت طرح صنعتی ثبت لوگو ثبت نشان تجاری ثبت علائم تجاری نقل و انتقال برند
تماس با ما

استعلام برند قبل از ثبت


از آن جایی که هدف اصلی از ثبت برند ، معروف شدن و شناخته شدن آن در آینده است ، نامی که برای آن انتخاب می شود از اهمیت بالایی برخوردار می باشد ؛ بنابراین برای انتخاب نام مناسب برای برند خود وقت گذاشته و از افراد دارای صلاحیت مشورت نظرخواهی کنید.

برند چیست؟

براساس تعریف انجمن جهانی بازاریابان آمریکا به هر علامتی اعم از نام،عبارت،طرح،نشانه و یا ترکیبی از این ها که سبب شناسایی کالاها و خدمات یک شرکت با کالاها و خدمات شرکت دیگر می شود برند گفته می شود.هم چنین برند سبب می گردد تا اشخاص همان کالاهایی را بخرد که مورد اعتماد آن ها می باشد.همانطور که پیش از این گفته شد ، یکی از مقررات ثبت برند درخواستی اینست که مشابه و یا کپی برداری از یک برند دیگر نباشد. به همین منظور اداره ثبت علائم تجاری این امکان را برای متقاضیان در نظر گرفته که بتوانند پیش از اقدام برای ثبت علامت تجاری خود ، استعلام گرفته و در انتخاب نام برند خود دقیق تر عمل کنند.

نکاتی در رابطه با انتخاب نام و ثبت برند 

همانطور که گفته شد نام انتخابی نباید هیچگونه شباهتی اعم از شباهت های ظاهری ،آوایی و... با نام برند های موجود داشته باشد.

همچنین انتخاب نام های معروف و نام شهر ها و مناطق جغرافیایی طبق قوانین موجود ممنوع است.

نام منتخب باید با موازین شرع و عرف جامعه مطابقت داشته باشد.

در صورتی که هرکدام از موارد مذکور در انتخاب نام برند رعایت نشود ، درخواست شما رد می شود و پس از گذشت 2ماه می توانید دوباره برای ثبت نام برند منتخب خود اقدام کنید.

لازم به ذکر است حتی اگر برند شما ثبت شده باشد و پس از ثبت صاحبان برند های دیگر اعتراضی در رابطه با مشابهت برند شما با علامت تجاری آن ها به عمل آورند ، می توانند برند شما را باطل کنند.

چنانچه برند درخواستی شما دارای لوگو می باشد بهتر است از تصاویر ساده و هوشمندانه استفاده کنید.

شما می توانید نام برند خود را هم به صورت فارسی و هم به صورت انگلیسی ثبت کنید.

برای استعلام برند مورد نظر و همچنین انتخاب نام مناسب می توانید از تخصص مشاوران موسسه حقوقی(...) بهره بگیرید.

نکات استعلام برند 

نکات مثبتی که در رابطه با استعلام نام برند پیش از اقدام برای ثبت آن وجود دارد عبارتست از :

  1. جلوگیری از ثبت برند های تکراری
  2. از بین بردن احتمال ابطال برند به دلیل عدم رعایت مقررات موجود
  3. مطلع شدن از نام برند های ثبت شده و اختصاص دادن برند به طبقه های مختلف

مراحل انجام استعلام نام برند 

روش اول : می توانید از طریق سایت روزنامه رسمی کشور که نشانی آن در ادامه آورده شده است ، استعلام بگیرید. بدین صورت که به قسمت آگهی های قانونی سایت مراجعه کرده و علامت تجاری را به عنوان نوع آگهی انتخاب می کنید.نام هایی که برای برند خود در نظر دارید را وارد کرده و در میان روزنامه های موجود جستجو کنید.در صورتی که نام انتخابی شما و یا مشابه آن در روزنامه های موجود نباشد می توانید آن نام را برای برند خود ثبت کنید.البته در این مسیر مشاوران و متخصصان مربوطه در موسسه حقوقی (...)  میتوانند یاری رسان خوبی برای انتخاب بهتر شما باشند.

  • نشانی سایت روزنامه رسمی کشور : http://rrk.ir

- مدارکی که برای ثبت برند و نام تجاری لازم است را آماده کرده و پس از اسکن در سایت مربوطه آپلود کنید.

- پس از آنکه استعلام نام برند خود را انجام دادید و مدارک مذکور را آماده کردید ، بایستی به سایت زیر مراجعه نموده و پس از تکمیل مشخصات درخواست کننده حقیقی یا حقوقی در قسمت اظهارنامه و وارد کردن اطلاعات برند ثبت نهایی برند را انجام داده و منتظر تاییدیه کارشناس مربوطه بمانید.

  • سایت اداره مالکیت: ipssaaa.ir

برای آنکه اظهارنامه شما به دقت ارائه شود و مشکلی در مراحل ثبت برند برای شما بوجود نیاید ،    می توانید از کارشناسان و متخصصان موسسه وکیل ثبت برند مشورت بگیرید.

پس از آنکه اظهارنامه شما تایید شد باید آگهی اول را در روزنامه رسمی کشور چاپ کرده و در صورتیکه پس از 30 روز کاری اعتراضی صورت نپذیرد آگهی دوم را انتشار می دهید و پس از حصول اطمینان در رابطه با عدم وجود هرگونه اعتراضی ، برند درخواستی به مدت 10 سال به نام شما ثبت شده و هر 10 سال به مدت 6ماه فرصت تمدید آنرا خواهید داشت.

مراحل ثبت برند 

مراحل ثبت برند به صورت الکترونیکی انجام می شود .

  • مراجعه به سایت اداره مالکیت صنعتی به نشانی : Sherkat.ssaa.ir
  • انتخاب گزینه مالکیت معنوی در کادر سمت چپ سایت
  • مراجعه به بخش خدمات الکترونیکی
  • ثبت توافق در قسمت اول اظهارنامه
  • انتخاب نوع اظهارنامه و تکمیل اطلاعات و مشخصات
  • انتخاب قسمت مربوط به افزودن مالک و تکمیل مراحل با توجه به حقیقی یا حقوقی بودن تقاضا
  • انتخاب درخواست اظهارنامه جدید در قسمت ثبت اظهارنامه
  • رمز و کد رهگیری و اطلاعیه های بعدی به اطلاعاتی که در قسمت شخص ابلاغ گیرنده ارسال خواهد شد.
  • در صورتی که انجام مراحل ثبت برند خود را به وکیلی واگذار کرده اید در این مرحله در قسمت ورود اطلاعات وکیل می بایست گزینه وکیل دادگستری را انتخاب کند و در صورتی که خودتان امور ثبت را پیگیری می کنید بایستی نام یکی از سهامداران و یا مدیران شرکت به عنوان درخواست کننده یا متقاضی ارائه شود.
  • برای انتخاب طبقه محصول مورد نظر برای ثبت برند ، در صورتی که شماره طبقه آن محصول را می دانید آن گزینه را انتخاب کرده و در صورت عدم اطلاع از شماره طبقه کالای مورد نظر ، نام آنرا در کادر مربوطه وارد کنید تا کارشناس مربوطه طبقه آنرا مشخص کند.
  • پس از انجام مراحل فوق بایستی مدارک مربوط به ثبت علامت تجاری را در سایت آپلود کنید.
  • چنانچه تعداد مدارکتان بیشتر بود می توانید از گزینه افزودن ضمائم اختیاری استفاده کنید.
  • پس از آپلود تمامی مدارک اطلاعات وارد شده را بازبینی کرده و در صورت کامل بودن اطلاعات را تایید می کنید.
  • در آخر بایستی هزینه ثبت برند خود را به صورت آنلاین و از طریق کارت های عضو شتاب پرداخت نمایید.
  • سپس کد رهگیری اظهارنامه  و رمز شما برای شماره ای که وارد کرده اید ارسال می شود.
  • پروسه بازبینی و بررسی مدارک شما برای ثبت برند حدود 2-3 ماه به طول می انجامد.
  • نتیجه ی بررسی مدارک شما در سایت اعلام می گردد.
  • وکیل یا نماینده شما امور مربوط به تشکیل پرونده را انجام می دهد و هزینه های ابلاغ شده را به حساب مربوطه واریز می کند.

پس از پرداخت هزینه های مربوطه ، آگهی اولیه توسط روزنامه رسمی قوه قضاییه انتشار می یابد و هزینه آن به صورت آنلاین پرداخت می شود.

تا تکمیل مدارک و شروع به کار حدود 2ماه طول می کشد و زمانی که تا صادر کردن پروانه 10ساله نیاز است 4ماه و نیم می باشد.ثبت برند حدود 35 الی 45 روز کاری به طول می انجامد.

پس از ثبت برند تا 10 سال دارای ارزش و اعتبار است و پس از آن باید هر 10 سال نسبت به تمدید آن اقدام کرد.

ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

زمان ثبت علامت تجاری

از جمله کارهایی که می توان توسط آن از امتیازات انحصاری تولید و عرضه خدمات و محصولات برای شرکت های تولید کننده و یا ارائه دهنده حفظ شود ، ثبت علامت تجاری می باشد

انواع ثبت برند

علامتی که به منظور معرفی کالا و محصول از دیدگاه با کیفیت بودن و تعهد مورد پسند بودن جنس آن مورد استفاده قرار می گیرد برند یا (علامت تجاری) می گویند

تمدید برند

هنگامی که جهت تمدید برند چنانچه بنا باشد تغییراتی در ان ایجاد شود مراتب می بایست در روزنامه رسمی کشور چاپ شود تا به اطلاع عموم برسد.

ثبت برند فست فود

یکی از مهم ترین کارهایی که در رستوران باید انجام شود ثبت علامت تجاری یا برند می باشد. جهت مطرح شدن یک رستوران باید به ثبت شکل. لوگو یا اسم تجاری پرداخت.

ثبت اختراع

بنا به تعریف سازمان جهانی مالکیت معنوی، به محصول یا عملیاتی که برای اجرای یک کار راهکار جدیدی پیشنهاد می کند یا یک تکنولوژی جدید برای برطرف کردن یک مشکل بخصوص ارائه می دهد اختراع گفته می شود

انتخاب نام برند

از اولین قدم هایی که در برندسازی باید به آن توجه نماییم نامگذاری و انتخاب برند می باشد بدین صورت که برند نقش اساسی در مبحث بازار یابی و شناخته شدن ایفا می کند

هزینه ثبت برند

هر نشان قابل رؤیتی که محصولات و کالاهای موجودی و تولیدی مشاغل را از یکدیگر تفکیک و متباین می سازد .

هزینه ثبت علامت تجاری

علامت تجاری علامتی است که نشان دهنده محصول و یا کالای شرکت مورد نظر می باشد . که تمایز بین کلیه محصولات را از یکدیگر مشخص می سازد .

راهنمای ثبت علامت تجاری

برند یا نام و نشان تجاری نوعی محرک در عرصه تجارت شمرده می شود و به واسطه آن ها می توان میان کالاها و خدمات خود و کالاها و خدمات اشخاص رقیب وجه تمایزی ایجاد گردد

جهت ثبت برند از کجا شروع کنیم ؟

هدف اصلی در انتخاب نشان تجاری رسمیت دادن به شرکت ها و فعالیت های تجاری به وسیله آرم مخصوص خود در سطح جهانی ، که این امر برای صاحب نشان امری سود آور است

مشاوره آنی
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!

جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟