انتخاب نام برند
از اولین قدم هایی که در برندسازی باید به آن توجه نماییم نامگذاری و انتخاب برند می باشد بدین صورت که برند نقش اساسی در مبحث بازار یابی و شناخته شدن ایفا می کند
در شروع مقاله به تعریفی از برند می پردازیم :
برند در واقع معرف و نشان دهنده نوع فعالیت و هویت آن می باشد زمانی که محصول تولید شده خودرا می خواهید به بازار معرفی نمایید نیازمند اسم و نشان و یا برندی هستید که بر روی آن قرار دهید . برای بدست آوردن سود و منفعت و هم چنین بهره مندی از شرایط ویژه ای که دولت تعیین کرده است بهتر است آن را ثبت نمایید.
زمانی که برند منتخب خود را ثبت می نمایید همانند کشور های دیگر این برند زیر پوشش حمایتهای قانونی و دولتی قرار می گیرد . اعتبار و ارزش بالایی که یک برند دارد قابلیت این را دارد که بتوان آن را به دیگری انتقال داد .حتی در صورتی که شرایط انتقال محیا نباشد می تواند به دیگری واگذار کرد( به صورت نامه مکتوب شده )
زمانی می توانید برند نقل و انتقال را انجام دهید که مجوز آن را از اداره ثبت مالکیت معنوی کسب نموده باشید . در این بین باید قرارداد و یا اجاره نامه ای تنظیم گردد که مدت زمان در ا« قید شود که به چه صورت واگذار می شود آیا قطعی است و یا برای زمان مشخصی می باشد .
شایان ذکر است که اگر انتقال به صورت مقطعی و در زمان محدود باشد باید زمان شروع و پایان آن در اجازه نامه قید گردد . لذا باید در قرار دادی که در بین دو طرف جاری می شود اشتراک بودن و یا منحصر بود آن مشخص گردد .
از وظایف اداره مالکیت معنوی بدین صورت می باشد که باید شرایط را اعم از اجاره دهنده و گیرنده بررسی نماید . این بررسی شامل کنترل کیفیت و مرغوبیت کالا و خدمات می باشد . زمانی که قرار است نقل و انتقال برند را انحام دهید در همان طبقه کالایی که برند ثبت شده است باید صورت گیرد .
مدارک اصلی ثبت برند را ارائه دهید از حمله روزنامه رسمی ، آگهی رسمی ، گواهینامه اعتبار دار
شماره اظهارنامه ثبت برند و کدرهگیری و رمز ورود به سامانه
ارائه کارت ملی و شناسنامه مالک اصلی و یا قدیم
ارائه کارت ملی و شناسنامه مالک جدید و یا گیرنده
ارائه مدارک و مجوز های فعالیتی مالک برند ( اعم از مالک جدید و قدبم )
زمانی که استعلامات لازم را اخذ نموده باشید باید صلح نامه ای تنظیم نمایید و به دفترخانه اسناد رسمی تحویل دهید
وجود وکیل وکالتنامه آن الزامی می باشد
در صورت انتقال برند به صورت قهری باید مقررات ورثه رعایت شود گواهی انحصار ورزاثت با مشخص کردن سهم هر کدام ارائه گردد
هزینه های مربوطه انتقال نیز پرداخت گردد .
نتیجه دقیقی پیدا نشد . جهت نمایش پیشنهادات اینجا کلیک کنید
مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید
از اولین قدم هایی که در برندسازی باید به آن توجه نماییم نامگذاری و انتخاب برند می باشد بدین صورت که برند نقش اساسی در مبحث بازار یابی و شناخته شدن ایفا می کند
همواره اشخاصی که به صورت نوع حقیقی به فعالیت می پردازند برای معروفیت و بستن قرار دادها و شناخته شدن نیازمند و نام و علامتی هستند که بتوانند توسط آن بهتر وارد بازار شوند
یک نشان و یا یک اسم و یا یک کلمه و... که حتی می توان ترکیب کردن موارد فوق را به عنوان برند طراحی و انتخاب کرد
در دنیای امروزه برند نقشی بسیار اساسی داشته است . بدین صورت که مردم بیشتر طرفداری محصولاتی هستند که یک نام یا برند داشته باشد
هدف اصلی در انتخاب نشان تجاری رسمیت دادن به شرکت ها و فعالیت های تجاری به وسیله آرم مخصوص خود در سطح جهانی ، که این امر برای صاحب نشان امری سود آور است
علامتی که به منظور معرفی کالا و محصول از دیدگاه با کیفیت بودن و تعهد مورد پسند بودن جنس آن مورد استفاده قرار می گیرد برند یا (علامت تجاری) می گویند
داشتن یک برند مناسب بهترین فرصت برای تاثیر گذاری مثبت و منفک کردن کالا و خدمات و همچنین تأثیر پایدار در ذهن مردم می باشد در این مقاله مطالعه نمایید که به چه دلیل می بایست برند ثبت کنیم؟
در انتخاب اسم هربرند یک استدلال و اندیشه ای خاص وجود دارد که دارای سیاست ویژه ای با در نظر گرفتن مکان و موقعیت دست به انتخاب برند زده و اعتبار و قابلیت برند را به نمایش می گذارد.
حق استعمال انحصاری برای شخصی می باشد که علامت تجاری خود را به ثبت برسانند در غیر اینصورت مالک علامت تجاری می تواند در صورت مشاهده کپی برداری ، اعتراض به ثبت علامت تجاری نماید
مدت زمان ثبت برند متفاوت می شود به دلایلی زمان ثبت متغییر است . از جمله باید مدارک ارائه شده را توجه کرد . هم چنین تعداد پرونده های مورد بررسی کارشناسان در کارتابل توجه نمود
پاسخ دادن به :
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد