لوگو سفید ایلیا
ثبت برند
ثبت برند فارسی ثبت برند لاتین ثبت برند حقیقی ثبت برند حقوقی مراحل ثبت برند مدارک ثبت برند هزینه ثبت برند مدت زمان ثبت برند برند های تخصصی
ثبت برند رستوران ثبت برند مواد غذایی ثبت برند پوشاک ثبت برند آرایشی
ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری حقیقی ثبت علامت تجاری حقوقی مراحل ثبت علامت تجاری مدارک ثبت علامت تجاری هزینه ثبت علامت تجاری شرایط ثبت علامت تجاری زمان ثبت علامت تجاری
سایر خدمات
ثبت طرح صنعتی ثبت لوگو ثبت نشان تجاری ثبت علائم تجاری نقل و انتقال برند
تماس با ما

مراحل ثبت لوگو


در واقع انتخاب لوگو برای هر کسب و کاری باید با هدف انتخاب شود در غیر اینصورت موفقیت را در پی ندارد و در این مقاله به مطالب مفیدی در مورد ثبت لوگو می پردازیم:

در اصل انتخاب لوگو بر روی کالا و یا محصولات بدست آوردن تمایز بین موارد مشابه آنها می باشد.بدین صورت که کالا و یا خدمات هر شرکت با شرکتهای دیگر متفاوت باشد و این تمایز تنها توسط نام و یا لوگوی آنها مشخص می باشد.در واقع ابزار اصلی برای تبلیغات و شناسایی شرکت و یا ارائه دهنده خدمات در بازار می باشد.

باتوجه به رقابتی در که در بازار وجود دارد و در موضوعات مختلف اقتصادی و تچاری به روشنی دیده می شود بهتر است که برند و یا لوگو که برای شرکت و یا فعالیت کسب و کار انتخاب می گردد به ثبت برسد تا بتوان از مزایای آن به خوبی استفاده نمایند.زیرا در صورت کوتاهی در ثبت لوگو این امکان وجود دارد که مورد سوء استفاده و کپی برداری دیگران قرار گیرد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت لوگو

الف- اشخاص حقوقی

  1. ارائه یک رونوشت از آگهی تاسیس،هر نوع تغییرات مانند تغییر نام ،آدرس و تغییر مدیر عامل و روزنامه تاسیس همراه با قید تغییرات.
  2. ارائه یک رونوشت از مجوز های شرکت اعم از پروانه بهره برداری و جواز تاسیس.
  3. ارائه رونوشت کارت بازرگانی به نام شرکت یا مدیر عامل شرکت.
  4. ارائه رونوشت شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل شرکت.
  5. ارائه نمونه ای از علامت تجاری مورد درخواست در اندازه های10*10 سانتی متر.
  6. ارائه مهر شرکت.

 اشخاص حقیقی

  1. ارائه رونوشت شناسنامه و کارت ملی متقاضی.
  2. ارائه رونوشت جواز کسب و یا هرگونه مجوز فعالیت.
  3. ارائه رونوشت کارت بازرگانی به نام متقاضی.
  4. ارائه یک نمونه از علامت تجاری مورد تقاضا در اندازه های10*10 سانتی متر.

مزایای ثبت لوگو

  1. ثبت لوگو سبب می گردد تا میان محصولات تولید کدده توسط شما با شرکتهای رقیب و دیگران تفاوت ایجاد شود و مشتریان به راحتی قادر باشند کالای شما را از محصولات دیگر تشخیص بدهند.
  2. با ثبت لوگو شما می توانید به صورت قانونی مانع استعمال اشخاص دیگر از لوگو خود شوید.
  3. در حقیقت ثبت لوگو این امکان را به شما می دهد که شرکت سو استفاده گر را به تغییر نام واردار کنید و یا حتی جریمه استعمال غیر مجازی که از لوگو شما صورت گرفته است را دریافت کنید.
  4. ثبت لوگو وسیله ای جهت مشهوریت و معروفیت شرکت ها می باشد.

مراحل ثبت لوگو

الزامی است که جهت ثبت لوگو مراحل قانونی در اداره ثبت مالکیت صنعتی به خوبی انجام شود . شایان ذکر است که در صورت اقدام به ثبت لوگو اگر نیاز به مشاوره با افراد کاردان دارید می توانید با کارشناسان وکیل ثبت برند تماس حاصل نمایید و از راهنمایی آنها بهره مند شوید.

ورود و ثبت نام در سایت مالکیت معنوی و در قسمت ثبت علائم تجاری

ابتدا باید مدارک مورد نیاز ثبت لوگو را تهیه نموده و سپس اقدامات لازم را در سامانه اداره ثبت مالکیت معنوی به نشانی sherkat.ssaa.ir  انجام دهید .

در هنگام ورود اطلاعات در سایت اداره مالکیت معنوی به موارد زیر دقت نظر داشته باشید:

  1. درج اطلاعات اولیه بر اساس نوع شخصیت حقیقی و یا حقوقی مالک لوگو تکمیل گردد.
  2. درج اطلاعات وکیل و یا نماینده شرکت در صورت وجود.
  3. در یک قسمت از سامانه باید طبقه کالا و خدمات آن را انتخاب نمایید و الزامی است که متناسب با موضوع فعالیتی باشد.
  4. در قسمتی دیگر باید مدارک را اسکن نموده و سپس در سامانه بارگذای نمایید.( جهت مطالعه بیشتر در مورد مدارک ثبت برند می توانید به مقاله آن مراجعه نمایید .)
  5. الزامی است که در مرحله آخر ثبت سامانه ای ، هزینه های ثبت برند و با لوگو را به صورت آنلاین پرداخت نمایید.در قسمت ورود اطلاعات اولیه متقاضی الزامی است که تلفن هماره متقاضی درج شود.زیرا بعد از پایان ثبت برای متقاضی کد رهگیری اظهارنامه به صورت پیامک ارسال می شود. 

از این کدرهگیری باید نگه داری شود تا بتوانید نتیجه استعلامات کارشناسان اداره ،آگاه شوید.

کلیه اطلاعات ثبت لوگو از طریق سامانه به اداره ثبت مالکیت صنعتی ارسال شده و کارشناسان بر اساس موارد درج شده استعلامات لازم را اخذ می نمایند.

مدت زمان ثبت لوگو

زمانی که ثبت اظهارنامه ثبت لوگو تجاری در سامانه اداره ثبت مالکیت صنعتی به پایان می رسد تقریبا مدت زمان 40 الی 50 روزکاری به طول می انجامد تا لوگو به طور قانونی ثبت شود البته این مورد تنها به پرونده بدون نقص بستگی دارد.

ثبت نهایی نیازمند پرداخت هزینه های نهایی و همچنین اگهی های ثبت برند می باشد. پس از اولین انتشار اگهی لوگو در روزنامه رسمی دادگستری و روزنامه ای کثیر الانتشار زمانی یک ماه به برند داده می شود. اگر در این مدت فردی ادعا و شکایتی برای برند و لوگو شما نداشت گواهینامه ثبت برند برای شما به مدت 10 سال صادر خواهد شد.

پس از آن در حدود هفته بعد اگهی دو باید برای برند در روزنامه رسمی صادر شود. بعد از ده روز کاری با ارائه نسخه کپی تقاضای اولیه ثبت لوگو و روزنامه اول و دوم باید برای صدور پروانه ده ساله ثبت لوگو اقدام شود. این فرایند هم ممکن است دو تا سه روز زمان نیاز داشته باشد.

ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

جهت ثبت برند از کجا شروع کنیم ؟

هدف اصلی در انتخاب نشان تجاری رسمیت دادن به شرکت ها و فعالیت های تجاری به وسیله آرم مخصوص خود در سطح جهانی ، که این امر برای صاحب نشان امری سود آور است

ثبت برند لبنیات

ثبت برند لبنیات سبب جلوگیری از سواستفاده ی متقلبان می شود و از عرضه ی کالاهای مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کننده ای مشابه علامت تجاری دیگری هستند جلوگیری می نماید.

علائم تجاری غیر قابل ثبت

علامت تجاری در برخی موارد غیر قابل ثبت می باشند.برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

راهنمای ثبت علامت تجاری

برند یا نام و نشان تجاری نوعی محرک در عرصه تجارت شمرده می شود و به واسطه آن ها می توان میان کالاها و خدمات خود و کالاها و خدمات اشخاص رقیب وجه تمایزی ایجاد گردد

مدارک ثبت علامت تجاری

علامت تجاری یک علامت انحصاری مربوط به یک محصول می باشد

ثبت برند چگونه است ؟

به ثبت رساندن برند امری اختیاری می باشد به این دلیل که به ثبت رساندن برند سبب می شود تا مالک علامت از حمایتی قانونی مستفیض گردد به همین علت برای اجباری کردن آن از سوی دولت ضرورتی وجود ندارد.

مراحل ثبت لوگو

در واقع انتخاب لوگو برای هر کسب و کاری باید با هدف انتخاب شود در غیر اینصورت موفقیت را در پی ندارد و در این مقاله به مطالب مفیدی در مورد مراحل ثبت لوگو می پردازیم

استعلام برند

به دلیل وجود تنوعات بسیار زیاد و گنجایش حجم برند ها در بازار داخلی ایران و هم چنین خارج از کشور ایران از مبادرات لازم قبل از ثبت علامت ها و برندهای تجاری استعلام برند می باشد.

اظهارنامه ثبت برند

ثبت برند نیازمند ارائه اظهارنامه به مرجع ثبت می باشد.به سبب ماده 106 اظهارنامه ثبت برند می بایست در دو رونوشت و در فرم مخصوص و به زبان فارسی تنظیم گردیده باشد

به چه دلیل می بایست برند ثبت کنیم

داشتن یک برند مناسب بهترین فرصت برای تاثیر گذاری مثبت و منفک کردن کالا و خدمات و همچنین تأثیر پایدار در ذهن مردم می باشد در این مقاله مطالعه نمایید که به چه دلیل می بایست برند ثبت کنیم؟

مشاوره آنی
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!

هم اکنون آنلاین نیستیم . جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟