لوگو سفید ایلیا
ثبت برند
ثبت برند فارسی ثبت برند لاتین ثبت برند حقیقی ثبت برند حقوقی مراحل ثبت برند مدارک ثبت برند هزینه ثبت برند مدت زمان ثبت برند برند های تخصصی
ثبت برند رستوران ثبت برند مواد غذایی ثبت برند پوشاک ثبت برند آرایشی
ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری حقیقی ثبت علامت تجاری حقوقی مراحل ثبت علامت تجاری مدارک ثبت علامت تجاری هزینه ثبت علامت تجاری شرایط ثبت علامت تجاری زمان ثبت علامت تجاری
سایر خدمات
ثبت طرح صنعتی ثبت لوگو ثبت نشان تجاری ثبت علائم تجاری نقل و انتقال برند
تماس با ما

مراحل ثبت علائم تجاری


علائم تجاری و نام های تجاری یکی از عناصر مهم در بازار یابی و راهبردی در عرضه بازار و کالاها و خدمات می باشد . در اصل می توان گفت ایجاد رقابت را در بازار و در بین کسب و کار می توان با ثبت علائم تجاری ایجاد نمود . افزایش معامله و داد و ستدهای تجاری هم چنین سیاست های رقابتی در فروش و افزایش درآمد را در پی دارد .

در حال حاضر یکی از شایع ترین تقلب ها استفاده از علائم تجاری در بین کالاها و محصولات به صورت نادرست می باشد. که با توجه به قوانین حمایتی علائم مورد دادخواهی قرار می گیرد .

مدارک مورد نیاز جهت ثبت علائم تجاری

اشخاص حقیقی

رونوشت شناسنامه.

  1. رونوشت کارت ملی
  2. رونوشت کارت بازرگانی در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد.
  3. رونوشت مجوز فعالیت اعم ازجواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی.

اشخاص حقوقی

  1. رونوشت شناسنامه.
  2. رونوشت کارت ملی.
  3. رونوشت روزنامه ی  تاسیس و آخرین تغییرات شرکت نوجه داشته باشید که از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد.
  4. رونوشت مجوز فعالیت اعم ازجواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی.
  5. کارت بازرگانی در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد.

نکته:در صورتی که در تصویر علامت یا نام مورد نظر شما جهت ثبت کلمه یا حروف لاتین استفاده نشده باشد،ارائه ی کارت بازرگانی الزامی نخواهد بود. 

برای اطلاعات بیشتر در مورد ثبت علائم تجاری به مقاله آن مراجه نمایید .

مراحل ثبت علائم تجاری

ثبت نام در سایت مالکیت صنعتی قسمت ثبت علائم تجاری

 ابتدا به سایت sherkat.ssaa.ir مراجعه نمایید.

ورد به سامانه اینترنتی ثبت اظهارنامه ثبت علامت تجاری با انتخاب گزینه مواف هستم عملیات ثبت اظهارنامه خود را آغاز نمایید . الزامی است به زبان فارسی مراحل را پر نمایید . کلیه اطلاعاتی که از شما متقاضی گرامی خواسته شده مطابق اسناد تکمیل نمایید . انتخاب نوع اظهارنامه شخص حقیقی هستید و یا حقوقی ، اطلاعات هویتی آدرس تلفن و...

در قسمت ورود اطلاعات فرد ابلاغ گیرنده شماره تماس وارد شده رمز و ابلاغیه های بعدی را دریافت می کند.

در قسمت ورود اطلاعات وکیل یا نماینده قانونی :
اگر متقاضی وکیل بود گزینه " وکیل دادگستری " را انتخاب کرده در صورت نبود وکیل یکی از شرکاء یا مدیران شرکت به عنوان متقاضی معرفی می شود و گزینه" یکی از مدیران " انتخاب می شود.

در قسمت انتخاب کالا بر حسب مجوزهای موجود:
در صورت مطلع بودن از شماره طبقه  کالای درخواستی عنوان " شماره کالای درخواستی را می دانم " را انتخاب کرده در غیر اینصورت گزینه دوم را انتخاب نمایید و نام محصول را وارد کرده تا طبقه مورد نظر مشخص شود.

  • مرحله دوم

دراین قسمت از شما اسناد ارائه شده برای ثبت را می خواهد که باید کلیه مدارک را اسکن نموده و در سامانه بارگذاری نمایید . اگر تعداد اسناد بیشتنر بود گزینه افزودن را انتخاب نمایید .

  • مرحله سوم

باز بینی و تایید اطلاعات و مدارک الحاقی .

  • مرحله نهایی 

قبل از اینکه پذیرش نهایی را بزنید نیاز است که مبالغ و هزینه های اولیه ثبت را پرداخت نمایید می توانید از طریق درگاه بانکی در سامانه واریزی را انجام دهید . و سپس پذیرش نهایی و اخذ کدرهگیری و رمز عبور اظهارنامه .

  • مراحل پیگیری 

ظرف دو الی سه ماه کاری زمان از طریق کارشناس رسیدگی شده و نتیجه ثبت علائم تجاری یا رد آن مشخص می شود.

  • پس از رسیدگی در صورت ثبت 

تشکیل پرونده توسط وکیل با مدارک دریافت شده ابتدای قرارداد از موکل انجام شده و مراتب ثبت و واریز مبلغ نهایی به موکل اطلاعرسانی می شود .

از طریق سایت روزنامه رسمی قوه قضائیه روزنامه رسمی ابتدایی علامت و واریز میلغ ( اینترنت بانک )انجام می شود.
پس صدور روزنامه طی 10 روز کاری از طریق سایت زمان یک ماه علامت شروع میشود .

پس از طی یک ماه از صدور روزنامه رسمی وارد پرونده در سایت اداره مالکیت صنعتی شده توسط شماره اظهارنامه و رمز آن مبلغ نهایی بابت ده ساله انحصاری شده ( اینترنتی ) واریز میشود .

طی 7 الی10 روزکاری آگهی دوم صادر و وارد سایت روزنامه رسمی شده مبلغ روزنامه دوم نیز(اینترنتی )  واریز می شود.

طی 10 روز کاری پس از صدور روزنامه دوم توسط وکیل پرونده یک نمونه کپی از کلیه (آگهی تقاضای ثبت اولیه و روزنامه اول و آگهی ثبت دوم و روزنامه رسمی دوم ) مراجعه به اداره مالکیت صنعتی درخواست پروانه ده ساله انجام می پذیرد .

ظرف یک الی دو روز کاری پروانه صادر شده و اتمام کار و تحویل مدارک به موکل اطلاع رسانی می شود .

  • در صورت ایجاد نقص در پرونده ها

در صدد رفع آن با توجه به درخواست های کارشناسان عمل می کنیم .

در صورتی که علائم تجاری انتخابی اظهارنامه آن رد شود .تقاضای ثبت دیگر امکان پذیر نمی باشد. پیگیری پرونده وجود نخواهد داشت .

مدت اعتبار ثبت علائم تجاری 

مدت اعتبار علائم تجاري در ايران ده سال است. چنانچه صاحب علامت بخواهد به استفاده از علامت خويش ادامه دهد بايد در سال پاياني، اعتبار علامت خود را تمديد كند در غير اين صورت به نام اشخاص ديگر قابل ثبت است.

ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

تمدید برند

هنگامی که جهت تمدید برند چنانچه بنا باشد تغییراتی در ان ایجاد شود مراتب می بایست در روزنامه رسمی کشور چاپ شود تا به اطلاع عموم برسد.

زمان ثبت علامت تجاری

از جمله کارهایی که می توان توسط آن از امتیازات انحصاری تولید و عرضه خدمات و محصولات برای شرکت های تولید کننده و یا ارائه دهنده حفظ شود ، ثبت علامت تجاری می باشد

مدارک ثبت علامت تجاری

علامت تجاری یک علامت انحصاری مربوط به یک محصول می باشد

زمان ثبت برند

مدت زمان ثبت برند متفاوت می شود به دلایلی زمان ثبت متغییر است . از جمله باید مدارک ارائه شده را توجه کرد . هم چنین تعداد پرونده های مورد بررسی کارشناسان در کارتابل توجه نمود

ثبت لوگو

ثبت لوگو در اداره مالکیت معنوی امکان پذیر می باشد جهت جلوگیری از هزینه های اضافی می توانید جهت سهولت در کار به موسسه وکیل ثبت برند بسپارید.

ثبت برند پوشاک

تاثیر بسزایی در فروش محصولات دارد زیرا با شهرتی که پیدا می کند خرید مطمئن و با کیفیتی را برای مشتریان به ارمغان می آورد.

انتخاب نام برند

از اولین قدم هایی که در برندسازی باید به آن توجه نماییم نامگذاری و انتخاب برند می باشد بدین صورت که برند نقش اساسی در مبحث بازار یابی و شناخته شدن ایفا می کند

مراحل ثبت علامت تجاری

ثبت علامت تجاری ضمانتی است که مصرف کننده می توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دادند

ثبت اختراع

بنا به تعریف سازمان جهانی مالکیت معنوی، به محصول یا عملیاتی که برای اجرای یک کار راهکار جدیدی پیشنهاد می کند یا یک تکنولوژی جدید برای برطرف کردن یک مشکل بخصوص ارائه می دهد اختراع گفته می شود

برندینگ شخصی چیست ؟

اشخاصی که کارفرما هستند و صاحب کسب وکار می باشند برای حفظ و قوی سازی کسب و کار خود به فکر تقویت برند خود هستند

مشاوره آنی
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!

هم اکنون آنلاین نیستیم . جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟