لوگو سفید ایلیا
ثبت برند
ثبت برند فارسی ثبت برند لاتین ثبت برند حقیقی ثبت برند حقوقی مراحل ثبت برند مدارک ثبت برند هزینه ثبت برند مدت زمان ثبت برند برند های تخصصی
ثبت برند رستوران ثبت برند مواد غذایی ثبت برند پوشاک ثبت برند آرایشی
ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری حقیقی ثبت علامت تجاری حقوقی مراحل ثبت علامت تجاری مدارک ثبت علامت تجاری هزینه ثبت علامت تجاری شرایط ثبت علامت تجاری زمان ثبت علامت تجاری
سایر خدمات
ثبت طرح صنعتی ثبت لوگو ثبت نشان تجاری ثبت علائم تجاری نقل و انتقال برند
تماس با ما

انتخاب نام برند


ما در این مقاله قصد داریم به مطالبی درباره انتخاب نام برند بپردازیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

انتخاب نام برند

از اولین قدم هایی که در برندسازی باید به آن توجه نماییم نامگذاری و انتخاب برند می باشد بدین صورت که برند نقش اساسی در مبحث بازار یابی و شناخته شدن ایفا می کند از آن جایی که انتخاب نام برند یکی از مقوله های مهم محسوب می شود وکیل ثبت برند در این مقاله برآنست تا در این مورد مطالبی را به متقاضیان ثبت برند ارائه نماید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

روش های انتخاب نام برند

بدین صورت که می توانید با انتخاب برند مناسب از رقبا هم صنف های خود پیشی بگیرید و بتوانید نوع برند و محصول و یا خدمات خود را بهتر به عموم بشناسانید. 

روش های ذیل به شما کمک خواهد کرد که برند مناسب خود را انتخاب نمایید :

روش تلفیق در نامگذاری برند

تلفیق در واقع کنار هم قرار دادن چند کلمه و بوجود آوردن کلمات جدید می باشد که بتوان واژه خلاقانه ای را ایجاد نمود بدین صورت که از کلماتی که معنادار و مفهومی می باشد انتخاب می شود و کلمات جدیدتر را می توان ساخت.

مثال : برند فدکس که تلفیقی است از دو نام فدرال و اکسپرس.

روش ارتباط مفهومی در نامگذاری برند

ارتباط مفهومی یعنی بتوانید یک مفهوم را به مفهوم دیگری ارتباط دهید.

مثال بدین صورت که واژه ای که انتخاب می کنید ممکن است در بردارنده چابکی و سرعت و قدرت باشد که می توانید برای یک خودرو استفاده نمایید.

روش استفاده از اسامی توضیح دهنده

انتخاب برند به صورتی باشد که از چند واژه انتخاب شود که توضیح دهنده باشد برندهایی که ارتباط مستقیم با زمینه فعالیت محصول و یا اهداف دارند و این روش در واقع مخاطب می تواند به صورت مستقیم با چگونگی برند ارتباط برقرار کند . باید به صورتی باشد که از اسامی ساده و عمومی و رایج استفاده نشود.

مثال : یو اس بانک که  که بصورت مستقیم مفهوم بانک آمریکایی را منعکس می نماید.

روش ریتمیک و موسیقی مشابه در نامگذاری برند

استفاده از اسامی که دارای آهنگ و ریتم می باشند بدین صورت که بتوانید از روش موسیقی انتخاب برند داشته باشید بدین صورت که زمانیکه بیان می شود آهنگ خوشایندی را ایجاد نماید . در واقع استفاده از واژه هایی که دارای مفهومی خاص باشند می توانند ماندگاری بسیار بالایی داشته باشند.

مثال : نایسر دایسر . یوتیوب . کیت کت

روش نوستالژیک

می توانید در نامگذاری برند از اسامی استفاده نمایید که ذهن مخاطب را به سمت مفهوم های آشنا سوق دهد . در واقع لینک دادن ذهن مخاطب به مفهوم یا تصویری خاص .

به عنوان مثال یک سایت فروشگاهی معروف بنام آمازون موجود می باشد که هم ذهن مخاطب را به رودخانه بزرگ دنیا کشده است و هم به صورت آنلاین محصولات را در سطح جهان به فروش می رساند.

روش تولید کلمات جدید

می توانید کلمات جدید را ایجاد نمایید بدین صورت ابداع کرده واژه هایی که تا قبل از آن وجود نداشته است . اما باید کلیه اصول را در آن رعایت نمایید . یعنی سادگی ، روان بودن ، موسیقی خوب داشتن و...

مثال : لکسوز ، تاید و سایر نامهایی از این دست که اتفاقا به قدری محبوب و خلاقانه بوده اند که توانسته اند محصولات مشابه بعد از خود را نیز زیر پرچم نام برند خود بیاورند .

روش بهره گیری از نام موارد تشکیل دهنده محصول

استفاده از این اسامی در انتخاب نام برند روشی است که شما به وسیله آن ، مخاطب را از چند و چون و چیستی محصول یا سرویس خود مطلع می سازید .

مثال : ورمیکا ، که این برند با اشاره به واژه ورمی کمپوست ، مخاطب را از چیستی و مواد تشکیل دهنده  محصول خود مطلع می سازد .

در انتها خاطر نشان می شویم که در صورت روبرو شدن با هر سوال و مسئله ای می توانید با وکیل ثبت برند تماس بگیرید،مشاوران و کارشناسان ما در وکیل ثبت برند آماده ارائه خدمات به متقاضیان ثبت برند می باشند.

ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

ثبت برند خشکبار

مدارک، مراحل، مزایا و شرایط ثبت برند خشکبار

اهمیت ثبت برند

زمانی که اشخاص حقیقی و یا حقوقی اقدام به ثبت برند می نمایند باید مواردی را دقت نمایند که می توانند از مزایا و اهمیت ثبت برند استفاده نمایند که در این مقاله به آن اشاره شده است

علامت تجاری چیست ؟

علامت تجاری یکی از مصداق های مهم مالکیت صنعتی می باشد که همواره و از روزهای بسیار گذشته تا به الان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده است.

ثبت برند در ایران

ثبت برتد در ایران در اداره مالکیت صنعتی با داشتن شرایط قانون تجارت و هم چنین شرایط ثبت امکان پذیر می شود در این مقاله به توضیحان ای موارد پرداخته می شود

استعلام برند

به دلیل وجود تنوعات بسیار زیاد و گنجایش حجم برند ها در بازار داخلی ایران و هم چنین خارج از کشور ایران از مبادرات لازم قبل از ثبت علامت ها و برندهای تجاری استعلام برند می باشد.

ثبت برند زعفران

جهت شهرت و اعتبار کسبی بهترین راه ثبت برند زعفران می باشد جهت ثبت برند زعفران بهتر است در ابتدا استعلامات لازم از نوع برند درخواستی نمایید

ثبت برند مادرید

در جهت آسان بودن ثبت بین المللی برند و بدست آوردن حقوقی که ناشی از ثبت آن است ، اکثر کشورهای عضو کنوانسیون پاریس ، در جهت حمایت از مالکیت معنوی در راستای کنوانسیون مزبور اتحادیه بین المللی تشکیل داده اند و در آن سيستم مادريد را به عنوان دستورالعمل ثبت بين المللي برند تصويب نمودند.

ثبت برند خارجی در ایران

تعداد بسیار زیادی از اشخاص قصد دارند برند خارجی را در کشور ایران به ثبت برسانند. این اشخاص و شرکت های تجاری تمایل دارند از اسم برند های خارجی به منظور توسعه و فروش خود استعمال نمایند

کدام علائم تجاری غیر قابل ثبت اند؟

ماده ی 5 قانون ثبت علائم و اختراعات،ثبت بعضی از علائم را به عنوان علامت تجارتی منع می کند در این مقاله مطالبی درخصوص علائم تجاری غیر قابل ثبت مطالبی ارائه شده است برای اطلاعات بیشتر مقاله را مطالعه نمایید.

ثبت آرم تجاری

شخص متقاضی برای ثبت آرم تجاری یا علائم تجاری باید در هر زمینه ای که مجوز فعالیت دارد آرم تجاری را در همان زمینه ثبت کند.

مشاوره آنی
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
پرسش و پاسخ های شما
حسن منیعی
درباره برند پوشاک
پاسخ
وکیل ثبت برند
وکیل ثبت برند
تماس گرفته شد
پاسخ

جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟