مراحل ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری ضمانتی است که مصرف کننده می توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دادند
از جمله کارهایی که می توان توسط آن از امتیازات انحصاری تولید و عرضه خدمات و محصولات برای شرکت های تولید کننده و یا ارائه دهنده حفظ شود ، ثبت علامت تجاری می باشد . در نتیجه بدین صورت می توان گفت برای شناخت کالاها و خدمات به عنوان یک محصول که متفاوت می باشد از یک علامت و یا نشان یا اسم . یا شکل یا طرح که به آن علامت تجاری گفته می شود استفاده می گردد. ثبت علامت تجاری از جمله مواردی است که می توان محصول و یا کالای خود را منحصربفرد کرد و در دو صورت برای اشخاص حقیقی و یا حقوقی قابل ثبت می باشد . با توجه به هدف توسعه کسب و کار و پیشرفت آن بهترین کار این می باشد که علامت تجاری خود را ثبت نموده و هم چنین باید گفت که کسب محبوبیت در بین مردم جامعه از طریق علامت تجاری و علائم امکان پذیر می باشد.
شخص حقیقی
شخص حقوقی
برای شروع ثبت علامت تجاری اولویت کار انتخاب علامتی است که در بردانده کلیت فعالیت و متناسب با شرایط قوانین انتخاب علامت باشد .از جمله :
علامت را به گونه ای انتخاب کنید که مصرف کننده بتواند بدون گمراهی انتخابی درست داشته باشد.
علامت تجاری انتخاب شده باید از ابتکاری نوین برخوردار باشد به صورتی که در طراحی و انتخاب ابعاد و ظاهر آن به گونه ای باشد که تشابه با موارد قبلی ثبت شده نداشته باشد.
روند ثبت علامت تجاری در اداره ثبت مالکیت صنعتی صورت می گیرد اظهارنامه ثبت علامت باید مورد بررسی های کارشناسان قرار گیرد .ثبت علامت با وارسی های کارشناسان رد خواهد شد از جمله دلایل:
الف-در مواردی با رد علامت مواجعه می شویم که علامت تجاری از مقررات و قانون پیروی نکرده باشد.
ب- در مواردی که با بررسی های کارشناسان متوجه تشابه آن با علامت های ثبت شده باشد.یا به صورتی باشد که مصرف کننده عادی و اشخاصی که اطلاعات مخصوصی نداشته باشند به اشتباه بیندازند.
سپس بعد از انتخاب علامت تجاری مراحل و زمان ثبت به صورت ذیل می باشد:
به سایت اداره مالکیت صنعتی وارد شده و اظهارنامه را به ثبت می رسانند .مدت زمانی که طول می کشد تا علامت تجاری ثبت شود و رند ثبت آن پایان یابد 30 روز کاری می باشد که بسته به پرونده های موجود در سیستم کارشناسان اداره متغیر است که تا 2 ماه هم صورت می گیرد.
بعد از طی کردن مراحل ثبت اظهارنامه و اخذ رمز اظهارنامه مدت زمانی که در کارتابل کارشناسان می نشیند 24 الی 48 ساعت می باشد.تا به دست کارشناسان برسد و بررسی های لازمه برروی پرونده صورت بگیرد.
در صورتی که موارد درج شده در اظهارنامه با بررسی های کارشناسان مورد تأیید باشد الزامی است مدارک به اداره ارسال شود.
سپس بعد از تأیید و ارسال مدارک و پرداخت حق الثبت اظهارنامه،اقدام به چاپ آگهی نوبت اول در زورنامه رسمی توسط کارشناسان صورت می گیرد.
شما می توانید در سامانه وارد کارتابل کارشناسان شده و از تعداد پرونده های موجود در سیستم آن های اطلاع پیدا کرده و بتوانید مدت زمان ثبت را متوجه شوید.
بعد از چاپ آگهی به مدت یک ماه بعد ثبت نام نوبت دوم آگهی برند
در انتها، پس از انتشار آگهی رسمی، متقاضی با مراجعه به اداره ثبت علامت تجاری نسبت به دریافت گواهینامه ثبت علامت تجاری خود اقدام می نماید.
در انتها خاطر نشان می شویم که در صورت مواجه شدن با هر سوال یا مسئله ای می توانید با مشاوران و کارشناسان وکیل ثبت برند در ارتباط باشید.
نتیجه دقیقی پیدا نشد . جهت نمایش پیشنهادات اینجا کلیک کنید
مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید
ثبت علامت تجاری ضمانتی است که مصرف کننده می توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دادند
از جمله کارهایی که می توان توسط آن از امتیازات انحصاری تولید و عرضه خدمات و محصولات برای شرکت های تولید کننده و یا ارائه دهنده حفظ شود ، ثبت علامت تجاری می باشد
انتخاب یک برند برای این صورت می گیرد که محصول یا خدمات خود را از دیگر کالا ها و خدمات متمایز کنید.و اینگونه محصول تولیدی خود را انحصارا در اختیار بگیرید و بوسیله ی آن شناخته و معرفی شوید
در این مقاله به مراخل ثبت برند پرداخته شده است برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله را بخوانید.
لوگو طرح ملموسی برای نشان دادن خدمات، محصولات و کالای مورد نظر است در این مقاله به تفاوتهای ارم و لوگو و مدارک لازم ثبت لوگو پرداخته می شود لطفا مطالعه نمایید
برند تجاری در ایران باید به شکلی محصول را معرفی کند که نشان دهد این برند تنها در تملک صاحب علامت می باشد دراین مقاله می توانید در مورد ثبت برند تجاری در ایران اطلاعاتی را کسب نمایید .
داشتن یک برند مناسب بهترین فرصت برای تاثیر گذاری مثبت و منفک کردن کالا و خدمات و همچنین تأثیر پایدار در ذهن مردم می باشد در این مقاله مطالعه نمایید که به چه دلیل می بایست برند ثبت کنیم؟
پس از ثبت قانونی ، علامت تجاری مورد پشتیبانی قانون قرار خواهد گرفت و در قبال افراد سودجو و متقلب و مقلد چنانچه قصد سوء استفاده از علامت تجاری را داشته باشند مسئولیت با قانون خواهد بود.
ثبت برند نیازمند ارائه اظهارنامه به مرجع ثبت می باشد.به سبب ماده 106 اظهارنامه ثبت برند می بایست در دو رونوشت و در فرم مخصوص و به زبان فارسی تنظیم گردیده باشد
شخص متقاضی برای ثبت آرم تجاری یا علائم تجاری باید در هر زمینه ای که مجوز فعالیت دارد آرم تجاری را در همان زمینه ثبت کند.
پاسخ دادن به :
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد