لوگو سفید ایلیا
ثبت برند
ثبت برند فارسی ثبت برند لاتین ثبت برند حقیقی ثبت برند حقوقی مراحل ثبت برند مدارک ثبت برند هزینه ثبت برند مدت زمان ثبت برند برند های تخصصی
ثبت برند رستوران ثبت برند مواد غذایی ثبت برند پوشاک ثبت برند آرایشی
ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری حقیقی ثبت علامت تجاری حقوقی مراحل ثبت علامت تجاری مدارک ثبت علامت تجاری هزینه ثبت علامت تجاری شرایط ثبت علامت تجاری زمان ثبت علامت تجاری
سایر خدمات
ثبت طرح صنعتی ثبت لوگو ثبت نشان تجاری ثبت علائم تجاری نقل و انتقال برند
تماس با ما

علائم تجاری غیر قابل ثبت


به هر علامتی اعم از نقش،تصویر، رقم ،حرف،عبارت،مهر، لفاف و .....که از آن به منظور متمایزنمودن محصول صنعتی،تجاری یا کشاورزی استفاده می شود علائم تجاری گفته می شود.

نوع علامت تجاری جنبه حصری ندارد ، بلکه می تواند با توجه به ابتکار افراد برای شناسایی محصولات واحدهای تولیدی ، صنعتی یا خدماتی مانند حمل و نقل زمینی ، هوایی یا دریایی به صورت کلمات ، حروف ، ارقام باشد.

علائم تجاری،علامت هایی می باشند که برای معرفی کالاها و محصولات صنعتی و یا خدماتی از نظر کیفیت و تضمین مرغوبیت جنس آن ها استعمال می گردد. علائم تجاری دارای دو نوع می باشد که ما در این برآنیم تا اطلاعاتی را در رابطه با علائم تجاری غیرقابل ثبت در اختیار شما بزرگواران قرار دهیم.وکیل ثبت برند آماده ارائه هر گونه خدمات در خصوص ثبت برند و ثبت علامت تجاری می باشد بنابراین در صورت مواجه شدن با هر سوال یا مسئله ای با ما در ارتباط باشید.

علائم تجاری غیر قابل ثبت

مطابق با ماده ی ۳۲ قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری در ایران که مصوب ۱۳۸۶ هجری شمسی می باشد، علامت تجاری در برخی موارد غیر قابل ثبت می باشند که این علائم به شرح ذیل می باشند

  1. علامت تجاری که قادر نباشد کالاها یا خدمات یک موسسه را از کالاها و خدمات موسسه ی دیگر متمایز نماید.
  2. علامت تجاری که بر خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی و یا اخلاق حسنه باشد. علائمی که به عنوان علامت تجارتی مورد استفاده قرار می گیرند یا یکی از اجزای علامت تجارتی می باشند، به هیچ وجه نمی تواند مخالف با شرایز و ضوابط اسلامی باشند.
  3. علامت تجاری که باعث گمراهی مراکز تجاری یا عمومی مخصوصا در رابطه با مبدا جغرافیایی کالاها یا خدمات یا خصوصیات آن ها شود.
  4. علامت تجاری که همانند یا تقلیدی از نشان نظامی، پرچم و یا سایر نشان های مملکتی و یا نام یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی که به یک کشور تعلق دارد، سازمان های بین الدولی یا سازمان هایی که تحت کنوانسیون های بین المللی ایجاد شده اند باشد یا اینکه مواردی که بیان کردیم یکی از اجزای آن علامت باشند، مگر اینکه به وسیله ی مقام دارای صلاحیت کشور مربوط یا سازمان ذی ربط مجوز استفاده از آن صادر گردد.
  5. علامت تجاری که مشابه یا به صورت گمراه کننده ای مانند یک علامت تجاری باشد و یا اینکه ترجمه ی یک علامت یا نام تجاری باشد که صرفا برای همان کالاها یا خدمات مشابه که به موسسه ی دیگری در ایران تعلق دارد معروف می باشد.
  6. علامت تجاری که قبلا عین یا شبیه آن جهت خدماتی غیر مشابه به ثبت رسیده و معروف شده باشد منوط بر آن که بر اساس عرف بین استعمال علامت و صاحب علامت شناخته شده ارتباط وجود داشته باشد و ثبت آن به منفعت مالک قبلی لطمه ای وارد نکند.
  7. علامت تجاری که عین علامتی باشد که در گذشته به نام مالک دیگری ثبت شده باشد و یا اینکه تاریخ تقاضای ثبت آن علامت تجاری مقدم یا دارای حق تقدم برای همان محصول و خدمات و یا برای محصولات و خدماتی می باشد که از نظر ارتباط و شباهت باعث فریب و گمراهی شود.

برخی از علائم تجاری قابلیت این را دارند که به ثبت برسند جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به مقاله علائم تجاری قابل ثبت مراجعه نمایید.

ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

تفاوت بین نام تجاری و لوگوتایپ

اگر چه لوگوتایپ و لوگو همانند نام تجاری برای تمیز یک مؤسسه تجاری و نوع فعالیت آن از مؤسسات مشابه و مماثل است، اما تفاوتهایی با نام تجاری دارند که در این مقاله قید می شود

ثبت برند لبنیات

ثبت برند لبنیات سبب جلوگیری از سواستفاده ی متقلبان می شود و از عرضه ی کالاهای مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کننده ای مشابه علامت تجاری دیگری هستند جلوگیری می نماید.

برندسازی شخصی چیست ؟

پرسنال برندینگ یا می توان گفت برندسازی شخصی یکی از ساده ترین تعاریفی که می توان برای آن عنوان کرد : چگونگی نشان دادن بازار یابی خودشما را برند شخصی نمایان می سازد

راهنمای ثبت اینترنتی برند

نام تجاری یا برند عبارت است از نام، سمبل، نشانه، طرح، شعار، علامت یا ترکیبی از آن ها که موجب شناسایی محصول و تمایز آن از سایر محصولات و انتقال یک مفهوم یا احساس به مخاطب می شود.

ثبت لوگو و نشان تجاری

لوگو طرح ملموسی برای نشان دادن خدمات، محصولات و کالای مورد نظر است در این مقاله به تفاوتهای ارم و لوگو و مدارک لازم ثبت لوگو پرداخته می شود لطفا مطالعه نمایید

کدام علائم تجاری غیر قابل ثبت اند؟

ماده ی 5 قانون ثبت علائم و اختراعات،ثبت بعضی از علائم را به عنوان علامت تجارتی منع می کند در این مقاله مطالبی درخصوص علائم تجاری غیر قابل ثبت مطالبی ارائه شده است برای اطلاعات بیشتر مقاله را مطالعه نمایید.

ثبت اظهارنامه علامت تجاری

علامت تجاری معرفی کننده و مشخص کننده محصولی است که به وسیله ی آن علامت ارائه می شود برای ثبت نمودن علامت تجاری بایستی اظهارنامه ای به زبان فارسی تنظیم گردد دراین مقاله به نکات آن پرداخته می شود

نحوه ثبت برند بین المللی

چگونگی نحوه ثبت برند بین الملل به صورتی است که هر کشور باید عضو کنوانسیون مادرید باشد در این مقاله به توضیحات بیشتر پرداخته می شود

مراحل ثبت لوگو

در واقع انتخاب لوگو برای هر کسب و کاری باید با هدف انتخاب شود در غیر اینصورت موفقیت را در پی ندارد و در این مقاله به مطالب مفیدی در مورد مراحل ثبت لوگو می پردازیم

پیشنهاد اسم برند

برای هر شرکتی انتخاب نمودن اسم برند مناسب یکی از مهم ترین کارهایی است که بایستی پیش از تأسیس وشروع به کار آن شرکت به آن توجه شود در این مقاله به توضیحات بیشتر از پیشنهاد اسم برند پرداخته می شود

مشاوره آنی
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!

جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟