لوگو سفید ایلیا
ثبت برند
ثبت برند فارسی ثبت برند لاتین ثبت برند حقیقی ثبت برند حقوقی مراحل ثبت برند مدارک ثبت برند هزینه ثبت برند مدت زمان ثبت برند برند های تخصصی
ثبت برند رستوران ثبت برند مواد غذایی ثبت برند پوشاک ثبت برند آرایشی
ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری حقیقی ثبت علامت تجاری حقوقی مراحل ثبت علامت تجاری مدارک ثبت علامت تجاری هزینه ثبت علامت تجاری شرایط ثبت علامت تجاری زمان ثبت علامت تجاری
سایر خدمات
ثبت طرح صنعتی ثبت لوگو ثبت نشان تجاری ثبت علائم تجاری نقل و انتقال برند
تماس با ما

جهت ثبت برند از کجا شروع کنیم ؟


تجار برای انجام فعالیت های اقتصادی خود و عرضه کالا یا خدمات ، میتوانند مطابق مقررات ثبت شرکت ها برای محصول خود یک نشان تجاری دریافت کنند. طبق ماده 2 قانون ثبت علائم ، نشان تجاری برای شخصی به رسمیت شناخته میشود که برای ثبت آن در اداره ثبت مالکیت صنعتی معنوی اقدام نماید. برای این امر با رعایت کردن تمام قوانین باید فرآیند ثبت را طی کنید.

دیدگاه مشتریان از خرید یک برند

  1. کیفیت بالا
  2. ریسک پایین
  3. منشا یک محصول
  4. پیمان با عرضه کننده
  5. مبلغ پرداختی پایین جهت شناخت محصول
  6. تعهد عرضه کننده
  7. وسیله ‌ای نمادین برای اظهار شخصیت

و.......

جهت ثبت برند از کجا شروع کنیم ؟

انواع نشان های تجاری عبارتند از : آرم ، طرح ،لوگو و... موسسه وکیل ثبت برند ، با داشتن قسمت اختصاصی ثبت شرکت و برند و دارا بودن متخصصان در راستای ثبت شرکت و انتخاب نشان تجاری میتوانند به شما در طراحی و انتخاب نشان تجاری تان یاری برسانند. برای آرامش خاطر میتوانید انجام امور خود را به دست وکیل قانونی سپرده تا با استفاده از تجارت خود در انجام کارهای شما پیشی بگیرد هم اکنون با ما در ارتباط باشید.

هدف از ثبت علامت (ثبت برند، ثبت لوگو، ثبت آرم تجاری، ثبت اسم) چیست؟

هر کدام از نشان های تجاری برای اینکه اعتماد لازم جهت حق قانونی خود بدست آورد به افراد این قابلیت را میدهند که با پرداخت هزینه از این موضوع حمایت کنند. مدت زمان برای این حمایت مختلف است ولی میتوان نشان تجاری را تمدید کرد. چنانچه از یک برند سو استفاده شود سازمان های ناظر اختیار تام در متوقف کردن آن دارند.

هدف اصلی در انتخاب نشان تجاری رسمیت دادن به شرکت ها و فعالیت های تجاری به وسیله آرم مخصوص خود در سطح جهانی ، که این امر برای صاحب نشان امری سود آور است. این نظام، آگاهی و امکان  سرمایه ‌گذاری جهت تولید و فروش کالاها و خدمات را در منصفانه ‌ترین شرایط ممکن به مردم میدهد و از این راه تجارت بین الملل را آسانتر خواهد کرد..

علائم قابل ثبت 

در انتخاب نشان تجاری هیچ محدودیتی ندارد که میتواند از اعداد ، لغات یا حرف در آن استفاده کرد. برای شناخت محصول حتی میتوان از نماد ها ، ابزار موسیقی ، رنگ ها و.. در طراحی نشان تجاری استفاده کرد.

در کنار برند ها ، نشان های تجاری دیگر هم قابل استفاده می باشند علائم مشترک  اتحادیه‌ ها برای  افراد  و برای شناخت آنها  با سطح  كيفي خاص  و یا سایر مشخصه های آن مثل  اصناف شناخت مهندسان ، معماران.

لازم به ذکر است که در کنار این علامت ها ، نشان استاندارد قرار دارد که به محصولات ای که مطابق استاندارد تولید میشود داده خواهد شد. این علامت فقط برای نشان دادن این است که محصول طبق همان استاندارد های مشخص شده تهیه گشته است مثلا علامت استاندارد  \"ISO 2000\"   یک  گواهي‌نامة  و  علامت شناخته شده جهانی است.

مزایای ثبت برند

  1. حق استفاده منحصر به فرد برند تنها برای کسی که برند خود را ثبت نموده باشد شناخته می شود.
  2. ثبت برند، ضمانت کننده این است که مشتریان توانایی این را دارند تا محصولات را از یکدیگر تشخیص بدهند.
  3. ثبت برند ،برای محصولات و شرکت و خدمات شما شهرت و وجهه را به ارمغان می آورد.
  4. ثبت برند،شرکت ها را تشویق می نماید تا در حفظ و بهتر شدن کیفیت محصولات سرمایه گذاری نمایند.
  5. ثبت برند،شرکتها را توانمند می نماید تا محصولاتشان را از هم متفاوت نمایند.
  6. این امکان وجود دارد که ثبت برند جهت اخذ وام سودمند باشند.
  7. ثبت برند قادر می باشد جهت سهامداران ارزش افزوده سهام ایجاد نماید و سبب کسب درآمد بیشتر شرکت گردد.
  8. برندی که به ثبت رسیده است قابلیت نقل و انتقال را دارد بنابراین می توان آن را نقل و انتقال داد.
  9. این امکان وجود دارد که ثبت برند سرمایه و دارایی مهم و با ارزش کسب و کار و فعالیت باشند.
  10. ثبت برند جزء الزامی و ضروری موافقت نامه های اعطای نمایندگی محسوب می شود.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند

الف-   اشخاص حقوقی

  1. برگه فتوکپی از اسناد ثبت شرکت (آگهی تاسیس و آگهی تغییرات شرکت اعم از تغییر نام ،آدرس، سرمایه...)ارائه گردد.
  2. اطلاعیه در روزنامه رسمی درج گردد.
  3. رونوشتی از پروانه  شرکت (پروانه بهره برداری ، جواز تاسیس) ارائه گردد.
  4. در صورت نداشتن مجوز بنام شرکت اگر مجوزی دال بر فعالیت به نام رئیس هیات مدیره یا مدیرعامل صادر شده باشد برای ثبت برند کفایت می کند.
  5. رونوشت کارت بازرگانی ارائه گردد.
  6. رونوشتی از برگه احراز هویت مدیرعامل شرکت ارائه گردد.
  7. نمونه ای از نشان های تجاری به ابعاد 10*10 سانتی متر ارائه گردد.
  8. مهر شرکت ارائه گردد.

ب- اشخاص حقیقی

  1. رونوشت برگه احراز هویت متقاضی ارائه گردد.
  2. رونوشتی از پروانه کسب یا مجوزی بیان کننده فعالیت مرتبط ارائه گردد.
  3. رونوشتی از کارت بازرگانی شخص ارائه گردد.
  4. نمونه ای از برند یا طرح مورد نظر به اندازه 10*10سانتی متر ارائه گردد.

مراحل ثبت برند

مراجعه به سایت sherkat.ssaa  قسمت مالکیت معنوی و بعد به اداره ثبت نماد تجاری رجوع کنید. سپس  از قسمت اظهار نامه ی الکترونیکی به قسمت اول ثبت اظهار نامه ی علامت رفته و با انتخاب گزینه ی موافق هستم ، مراحل ثبت اظهار نامه به شما نشان  داده خواهد شد. با وارد شدن به قسمت اظهار نامه نوع آن را انتخاب کرده و بر اساس نوع مالکیت نسبت به پر کردن ان اقدام نمایید.

در قسمت ثبت :  بر روی  عبارت «درخواست ثبت یک اظهار نامه جدید را دارم» کلیک نمایید.

مرحله اول

 تعیین کنید که به صورت شخصی یا شرکتی نسبت به تکمیل فرم اقدام کرده اید.

در بخش ابتدایی  اطلاعات  مشخصات فردی که به عنوان  اطلاعات اولیه  در نظر گرفته شده است  و درج شماره تماس که رمز و اطلاعیه های بعدی به این شماره ارسال خواهد شد.

چنانچه شخص برای ثبت برند خود به وکیل مراجعه نماید و فرد پیگیری کننده وکیل باشد  گزینه " وکیل دادگستری " انتخاب می شود و  در غیر این صورت با انتخاب گزینه" یکی از مدیران " یک نفر از میان شرکاء یا مدیران شرکت به عنوان متقاضی ثبت برند معرفی می گردد.

برای انتخاب کالا طبق پروانه : در صورت مطلع بودن از شماره طبقه کالای درخواستی عنوان " شماره کالای درخواستی را می دانم " را گزینش کرده در غیر اینصورت گزینه دوم را انتخاب نمایید و نام محصول را وارد می نمایید تا طبقه مربوط به آن محصول برای شما مشخص شود.

 مرحله دوم

اینجا مدارک تهیه شده باید بار گذاری و ثبت گردد.  

نکته : اگر تعداد مدارک بیشتر از فایل های مشخص شده بود باید  گزینه " افزودن ضمائم اختیاری " را انتخاب کنیم

مرحله سوم

چک کردن اطلاعات وارد شده

 مرحله چهارم

 پرداخت مبلغی که برای ثبت  و دریافت فرم و رمز به وسیله پیامک  سایر مراحل ثبتی

 به وسیله سامانه روزنامه رسمی قوه قضائیه مبلغ روزنامه رسمی ابتدایی برند از طریق اینترنت بانک پرداخت می شود.

بعد از درج آگهی در روزنامه تا 10 روز کاری از طریق سامانه میتوان هر گونه اعتراض نسبت به علامت را درج کرد.

 بعد از یک ماه که اطلاعیه در روزنامه درج شد و در صورت عدم اعتراض ، هزینه کامل صدور پروانه ده ساله برای برند را پرداخت کنید

بین 7 تا 10 روز اطلاعیه دوم برند در سایت روزنامه هم قرار میگیرد مبلغ روزنامه دوم نیز از طریق اینترنت واریز می شود.

  تا 10 روز پس از صدور روزنامه دوم برند وکیل با در دست داشتن اسناد (آگهی درخواست ثبت اولیه و روزنامه اول و آگهی ثبت دوم و روزنامه رسمی دوم برند تجاری) به اداره مالکیت صنعتی مراجعه و درخواست پروانه یا تصدیق ده ساله برند انجام می پذیرد.

تا نهایتا دو روز اطلاع ثبت به وکیل داده خواهد شد.

ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

ثبت لوگو و نشان تجاری

لوگو طرح ملموسی برای نشان دادن خدمات، محصولات و کالای مورد نظر است در این مقاله به تفاوتهای ارم و لوگو و مدارک لازم ثبت لوگو پرداخته می شود لطفا مطالعه نمایید

اهمیت ثبت برند

زمانی که اشخاص حقیقی و یا حقوقی اقدام به ثبت برند می نمایند باید مواردی را دقت نمایند که می توانند از مزایا و اهمیت ثبت برند استفاده نمایند که در این مقاله به آن اشاره شده است

علامت تجاری چیست ؟

علامت تجاری یکی از مصداق های مهم مالکیت صنعتی می باشد که همواره و از روزهای بسیار گذشته تا به الان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده است

نحوه ثبت برند بین المللی

چگونگی نحوه ثبت برند بین الملل به صورتی است که هر کشور باید عضو کنوانسیون مادرید باشد در این مقاله به توضیحات بیشتر پرداخته می شود

ثبت برند و مزایای آن

اشخاص حقیقی و حقوقی که اقدام به ثبت برند خود می نمایند می توانند از مزایای ثبت برند استفاده نمایند . در واقع استفاده از برند برای تولیدکنندگان به صورتی است که بتوانند وارد رقابت شده و بتوان خود را معرفی نمایند

استعلام برند

به دلیل وجود تنوعات بسیار زیاد و گنجایش حجم برند ها در بازار داخلی ایران و هم چنین خارج از کشور ایران از مبادرات لازم قبل از ثبت علامت ها و برندهای تجاری استعلام برند می باشد.

ثبت برند حقوقی

یکی از داشته های با ارزش ومهم در فعالیت های تجاری برند می باشد که چنانچه برای رسیدن به موفقیت شرکت روی آن برنامه ریزی و هدف گزاری شده باشد اعتبار و اهمیت آن بیش از پیش مشخص خواهد شد

ثبت برند مادرید

در جهت آسان بودن ثبت بین المللی برند و بدست آوردن حقوقی که ناشی از ثبت آن است ، اکثر کشورهای عضو کنوانسیون پاریس ، در جهت حمایت از مالکیت معنوی در راستای کنوانسیون مزبور اتحادیه بین المللی تشکیل داده اند و در آن سيستم مادريد را به عنوان دستورالعمل ثبت بين المللي برند تصويب نمودند.

ویژگی های یک برند خوب چیست ؟

برندی که به ثبت رسیده است محصولات و خدمات شما را از کالاها و خدمات شرکت های دیگر متفاوت می نماید و سبب جلوگیری از سو استفاده های احتمالی می گردد.در این مقاله از ویژگی های یک برند خوب می توانید اطلاعات مفیدی را مطالعه نمایید

تمدید علامت تجاری

علامت تجاری بعد از ثبت این امکان را دارد که بعد از پایان مدت اعتبار آن مجدد تمدید گردد که در این مقاله به توضیحات بیشتر پرداخته شده است لطفا مطالعه نمایید.

مشاوره آنی
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!

هم اکنون آنلاین نیستیم . جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟