وکیل ثبت برند در این مقاله تلاش برآن دارد تا در مورد مراحل ثبت برند مطالبی را به اشخاصی که در صدد ثبت برند می باشند ارائه نماید.تا انتهای مقاله با ما همراه باشید و چنانچه با هر سوال یا موردی مواجه شدید می توانید با وکیل ثبت برند در ارتباط باشید.
هر تاجری که محصول خود را وارد بازار می کند می تواند برای آنعلامت تجاری مخصوص و منحصر به فردی را برای آن محصول انتخاب کند.در صورتی این امر محقق می شود که برند را مطابق قانون در اداره ی ثبت شرکت ها ثبت کند.به همین دلیل ماده 2 قانون ثبت علائم و اختراعات بیان نموده است که حق ایتفاده ی انحصاری برند تنها برای کسی که برند خود را به ثبت رسانیده باشد شناخته می شود.جهت ثبت برند لازم است که تمامی مدارک لازم قانونی مهیا شده باشد و با رعایت کامل مقررات و قوانین پروسه قانونی آن سپری شده باشد.
برای ثبت برند مدارکی که در ذیل آورده شده است را اسکن نمایید و به مرجع ثبتی مربوطه ارائه نمایید:
برای ثبت برند نخست باید به سامانه اینترنتی اداره مالکیت صنعتی قسمت ثبت علائم تجاری به نشانی http://iripo.ssaa.ir مراجعه کنید و در سامانه اظهارنامه ثبت برند را کامل نمایید در این سامانه اینترنتی، یک لینک ثبت نام وجود دارد که باید بر روی آن کلیک نمایید و پس از آن وارد نخستین مرحله ثبت نام شوید و مراحل ثبت نام را به ترتیب ذیل گام به گام سپری کنید. مراحل ثبت نام در سامانه به قرار ذیل است :
نوع اظهارنامه را مشخص کنید پس از آن که نوع اظهارنامه را مشخص نمودید باید اطلاعات شخص حقیقی یا حقوقی را وارد کنید و در صورتی که شخص از وکیل یا نماینده قانونی استعمال می نمایید مشخصات او را هم درج نمایید.پس از آن مدارک به طور مجدد بررسی می شود و اطلاعات و مدارک تایید می شود سپس باید از طریق اینترنت هزینه های ثبتی را پرداخت کنید پس از باید از طریق تلفن شماره اظهارنامه و رمز را دریافت کنید(بعد از اتمام مراحل ثبت نام و تکمیل آن، سیستم نام کاربری، کلمه عبور و کد رهگیری را به شخص می دهد)سپس نوبت به امضای نسخه تایید شده می رسد که شما باید یکی از نسخه ها را با مدارکی که قبلا برابر با اصل شده اند، همراه با فیش به آدرس مرکز ارسال نمایید.بعد از تکمیل اظهارنامه و ارائه مدارک ،کارشناس مربوطه رسیدگی نهایی کرده و نتیجه را اعلام می نماید.نتیجه ممکن است ثبت برند و یا رد آن باشد.چنانچه ایرادی وجود نداشته باشد بعد از انجام رسیدگی و تایید ثبت،مراتب ثبت و واریز مبلغ نهایی به شما اطلاع داده می شود.سپس از طریق سایت در روزنامه رسمی قوه قضاییه اعلام می شود و بعد از طی یک ماه وارد پرونده در سایت اداره مالکیت صنعتی می گردد.شایان ذکر است،بعد از تهیه ی مدارک و ثبت در سامانه، باید درخواست خود را از طریق سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پیگیری کرد.علاوه بر سامانه،پروسه پیگیری و تکمیل در سامانه از طریق پیامک و ایمیل نیز انجام می شود.لذا باید آدرس ایمیل و شماره همراه معتبر باشد و متعلق به رابط پیگیری باشد تا متقاضی در پیگیری اداری با مشکل روبرو نگردد.علامت پیشنهادی جهت ثبت در صورت احراز شرایط فوق در روزنامه رسمی کشور منتشر می شود و چنانچه ظرف مدت سی و یک روز از انتشار آگهی، دعوی یا اعتراضی از طرف اشخاص ذی نفع به عمل نیاید اداره ثبت علامت مورد تقاضا را به نام متقاضی در دفتر مخصوص به ثبت رسانیده وتصدیق نامه ثبت را به شما تسلیم می نماید.
در جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای ثبت برند چیست؟به مقاله آن مراجعه نمایید و اطلاعات لازم را کسب کنید.