لوگو سفید ایلیا
ثبت برند
ثبت برند فارسی ثبت برند لاتین ثبت برند حقیقی ثبت برند حقوقی مراحل ثبت برند مدارک ثبت برند هزینه ثبت برند مدت زمان ثبت برند برند های تخصصی
ثبت برند رستوران ثبت برند مواد غذایی ثبت برند پوشاک ثبت برند آرایشی
ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری حقیقی ثبت علامت تجاری حقوقی مراحل ثبت علامت تجاری مدارک ثبت علامت تجاری هزینه ثبت علامت تجاری شرایط ثبت علامت تجاری زمان ثبت علامت تجاری
سایر خدمات
ثبت طرح صنعتی ثبت لوگو ثبت نشان تجاری ثبت علائم تجاری نقل و انتقال برند
تماس با ما

اسامی خاص برای برند


ما در این مقاله برآنیم تا در مورد اسامی خاص برای برند مطالبی را ارائه نماییم مقاله را بخوانید و در صورت مواجه شدن با هر سوال یا مسئله ای با مشاوران  کارشناسان وکیل ثبت برند در ارتباط باشید.

اگر تاکنون سعی کرده اید اسمی خاص برای برند خود انتخاب کنید،  می تواند کار خسته کننده ای باشد. در ابتدا موضوع این است که، بهترین نام دامنه از 10 سال پیش گرفته شده است. اگر می خواهید برای شرکت خود نامی شبیه به نام انگلیسی در نظر بگیرید، باید هزاران دلارهزینه کنید تا  ادعای حضور در وب سایت خود را ثابت کنید.

پس از آن شما می توانید برای انتخاب اسم برند خود اقدام کنید و سپس به این مساله پی خواهید برد که این موضوع می تواند یک مشکل بزرگ برای شرکت شما به خودی خود بوجود آورد. خوشبختانه، در این بین با توجه به محدودیتها فرصتهای نهفته ای وجود دارد که  شما هنگام نام گذاری برند خود، باید از آنها آگاه باشید. مثمر ثمر ترین راه برای آغاز این است که تمرکز خود را بر روی اصول اولیه بگذارید. در این مجال برای راهنمایی شما نکاتی در پیدا کردن و انتخاب اسامی خاص برای برند علامت تجاری شرح داده خواهد شد:

اسامی خاص برای برند

به توان نماد ها و نشانه ها توجه داشته باشید

یکسری از نشانه ها، الهام بخش و دارای انرژی بالا و مثبت هستند که به تجربیاتی که فرد در گذشته داشته و احتمالا مورد علاقه و خاطره انگیز هستند و مورد توجه قرار می گیرند.در سال 2013، یک دانشمند روان شناس به نام ویلانینور رامامجاندان؛  مطالعه ای دقیق در مورد ارتباط بین نشانه ها و بعضی از قسمت های مغز را منتشر کرد. او به این  نتیجه رسید که نشانه ها می توانند برای عکس ها یک نماد باشند و وسیله ای باشند تا مردم از طریق رنگ ها و سلیقه ها صداها را تجربه کنند. در مورد کلماتی که در زندگی روزمره استفاده میکنید هنگام انتخاب اسامی برند خاص، فکر کنید.

شما می توانید در کتابخانه اسامی برند، عنوان شرکت جدید خود را به سادگی انتخاب کنید، اما این نامها برند خاص نیستند. مایکل رادر، این نکته را بیان میکند که شما باید بر روی کلماتی که با آنها تجربیات حسی خاص دارید مرتبط شوید و تمرکز کنید برای مثال : دل انگیز بودن، روش،قدرت، توانایی، ضعف و احساسی بودن از جمله مواردی است که باید در آنها را در نظر بگیرید. در مورد مفاهیمی که در کلاسهای خود در زمان تحصیل فراگرفته اید، از جمله لغات ، تفکرات، و موارد دیگر را به خاطر بیاورید.

برای پیدا کردن مفاهیم از روش های ذهنی استفاده کنید.

یک انتخاب خوب وخاص برای برند می تواند نتیجه ای فوق العاده و به یاد ماندنی داشته باشد. اگر شما در حال تلاش برای انتخاب اسم برند شرکت خود هستید، باید تمرکز کافی داشته باشید. به این فکر کنید چگونه میتوانید احساسات مشتری هدف خود را با آن تحت تاثیر قرار دهید، یک نقشه در  ذهن خود ایجاد کنید برای شروع مفاهیم مربوط به کسب و کار خود را در نظر داشته باشید. کلمه ها، احساسات و تجربیات قابل وصف کسب و کار یا اسمهای خاص برای برند خود را شناسایی کنید. پس از آن، یک طرح کلی از تصاویر قابل دید از فضای مربوط به شرکت خود را ایجاد کنید.

تمرینات ذهنی خود را مثل زمانی که در بازی های یادگیری بودید در نظر بگیرید، تصورات و ایده های بیشتری را در ذهن خود بپرورانید. این فرایند به ذهن شما کمک می کند تا مواردی را به کار ببرید که هنوز به آن فکر نکرده اید. این تکرار و تمرین ذهن،  مفاهیم و ارتباطات زبانی جدیدی را برای شما آشکار خواهد کرد. هدف شما رساندن یک مفهوم است که با تعداد زیادی از اسامی روبرو است که هر کدام از آنها میتوانند یک اسم خاص برای برند باشند. یک تصویر قابل مشاهده  ایجاد کنیدکه مخاطبان  شما به راحتی بتوانند آن را به خاطر بیاورند. این که چه تصمیمی می گیرید یا چه روابطی پیدا کنید، مهم نیست، همیشه این اطمینان را داشته باشید که دارید ایده هایتان را در موقعیتهای مختلف مورد آزمون قرار میدهید.

در نظر گرفتن اسامی خاص برای برند، در واقع میتواند به یک معضل تبدیل شود، آن هم وقتیکه شما برای انتخاب آن بدون هیچ شناختی اقدام می کنید. به هر ترتیب بهترین راه حل تفکرات و تمرکز شما  است. احتمال اینکه راه های مختلفی هم وجود داشته باشد هست اما بهترین اسامی خاص برای برند را فقط با تمرکز بر روی مشتری می توان به دست آورد.

انتخاب اسامی زیبا

روش های گوناگونی برای مشخص و انتخاب اسامی زیبا جهت کسب وکار و نام گذاری برند وجود دارد که 4 مورد اصلی آن را شرح خواهیم داد.

1.ام های تجاری جداگانه

شرکت "پروکتر اند گمبل" این روش را مد نظر قرار داده است و هر محصول را با یک اسم تجاری خاص به بازار معرفی کرده تا با محصولات دیگر به رقابت بپردازد مانند "تاید" و...

2.نام تجاری واحد

در این نوع نام گذاری برند سیاست بر این است که تنها یک برند  برای تمامی محصولات استفاده شده مانند برندIBM" "

3.ام های گروهی جداگانه برای هر دسته از کالاها

شرکت "سیرز"این روش را به کار گرفته است یعنی این شرکت برای وسایل و ادوات نام "کنمور" برای ابزارآلات نام "کرافتزمن" و برای تاسیسات خانگی نام "هومارت" را در نظر گرفته است.

4.ترکیبی از اسم تجاری شرکت و نام های کالاهای منفرد

سیاست شرکت "کلاگ" بر این بوده است  است و "کورن فلکس کلاگ"، "رایس کریسپیز کلاگ" و "رایزن بران کلاگ" از آن جمله اند. 

خصوصیات  یک نام تجاری

  1. اسم تجاری باید  نمایانگر پیامی از مزیتهای کالا یا خدماتی که ارائه میدهد باشد.
  2. اسم تجاری باید  خصوصیاتی مثل رنگ کالا یا کارکرد محصول را به خاطر مشتری بیاورد.
  3. ریتم بیان نام تجاری و به یاد آوردنش باید آسان باشد.
  4. اسم تجاری باید دارای یک مشخصه مخصوص به خود باشد.
  5. اسم برند  باید در دیگر کشورها و یا دیگر زبان ها  نیز با معنا و مرتبط باشد.

استانداردهای نام گذاری برند

  1. دارای قابلیت ثبت بوده  و مورد حمایت قانونی باشد.
  2. کوتاه و مختصر و مفید باشد.
  3. مشابه اسامی دیگر نباشد و منحصر به فرد باشد.
  4. دارای ترکیبی جدید باشد و شبیه ترکیبهای قبلی نباشد.
  5. اسم عامیانه و متعلق به عموم نباشد و دارای ویژگی خاص بودن باشد.
  6. نوشتن و خواندن آن به یک شکل باشد ( کلماتی مثل خوانا یا خویشتن برای نام برند از این لحاظ مناسب نیستند )
  7. آهنگ زیبا داشته باشد و تلفظ آن زیبا باشد.
  8. با توجه به زبان های رایج جهان  مورد بررسی قرار گرفته باشد.
  9. قابل دید و لمس شدن باشد و نام مجازی نباشد .
  10. آهنگ خاصی را در ذهن یاد آوری کند.
  11. مطمئن باشید که دامین  اینترنتی معتبر آن آزاد می باشد.

وکیل ثبت برند مفتخر است مشاور امور ثبتی شما عزیزان باشد.

ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

ثبت برند فست فود

یکی از مهم ترین کارهایی که در رستوران باید انجام شود ثبت علامت تجاری یا برند می باشد. جهت مطرح شدن یک رستوران باید به ثبت شکل. لوگو یا اسم تجاری پرداخت.

راهنمای ثبت علامت تجاری

برند یا نام و نشان تجاری نوعی محرک در عرصه تجارت شمرده می شود و به واسطه آن ها می توان میان کالاها و خدمات خود و کالاها و خدمات اشخاص رقیب وجه تمایزی ایجاد گردد

ثبت علائم تجاری

علائم تجاری از جمله مواردی است که همه احساسات ، مفاهیم و ویژگی هایی را که در یک نام باشد شامل می شود

انواع ثبت برند

علامتی که به منظور معرفی کالا و محصول از دیدگاه با کیفیت بودن و تعهد مورد پسند بودن جنس آن مورد استفاده قرار می گیرد برند یا (علامت تجاری) می گویند

اعتراض به ثبت علامت تجاری

حق استعمال انحصاری برای شخصی می باشد که علامت تجاری خود را به ثبت برسانند در غیر اینصورت مالک علامت تجاری می تواند در صورت مشاهده کپی برداری ، اعتراض به ثبت علامت تجاری نماید

ثبت برند لاتین

مجوز ثبت برند لاتین مادامی که فرد یا شرکت اقدام به اخذ کارت بازرگانی قانونی نکرده است صادر نخواهد شد.

ثبت برند رستوران

امروزه رستوران داری شغلی بسیار پرطرفدار بوده و مشتریان بسیاری در این حوزه موجود است.

زمان ثبت علامت تجاری

از جمله کارهایی که می توان توسط آن از امتیازات انحصاری تولید و عرضه خدمات و محصولات برای شرکت های تولید کننده و یا ارائه دهنده حفظ شود ، ثبت علامت تجاری می باشد

نقل و انتقال برند

زمانی می توانید برند نقل و انتقال را انجام دهید که مجوز آن را از اداره ثبت مالکیت معنوی کسب نموده باشید

مدارک ثبت برند

برای معرفی محصول خود و ایجاد تفاوت بین آن محصول با دیگر محصولات مشابه موجود می توانید از یک علامت یا طرح خاص و یا یک نام و نشانه ی منحصربفرد استفاده کنید

مشاوره آنی
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!

جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟