ما در این مقاله برآنیم تا در مورد اسامی خاص برای برند مطالبی را ارائه نماییم مقاله را بخوانید و در صورت مواجه شدن با هر سوال یا مسئله ای با مشاوران کارشناسان وکیل ثبت برند در ارتباط باشید.
اگر تاکنون سعی کرده اید اسمی خاص برای برند خود انتخاب کنید، می تواند کار خسته کننده ای باشد. در ابتدا موضوع این است که، بهترین نام دامنه از 10 سال پیش گرفته شده است. اگر می خواهید برای شرکت خود نامی شبیه به نام انگلیسی در نظر بگیرید، باید هزاران دلارهزینه کنید تا ادعای حضور در وب سایت خود را ثابت کنید.
پس از آن شما می توانید برای انتخاب اسم برند خود اقدام کنید و سپس به این مساله پی خواهید برد که این موضوع می تواند یک مشکل بزرگ برای شرکت شما به خودی خود بوجود آورد. خوشبختانه، در این بین با توجه به محدودیتها فرصتهای نهفته ای وجود دارد که شما هنگام نام گذاری برند خود، باید از آنها آگاه باشید. مثمر ثمر ترین راه برای آغاز این است که تمرکز خود را بر روی اصول اولیه بگذارید. در این مجال برای راهنمایی شما نکاتی در پیدا کردن و انتخاب اسامی خاص برای برند علامت تجاری شرح داده خواهد شد:
به توان نماد ها و نشانه ها توجه داشته باشید
یکسری از نشانه ها، الهام بخش و دارای انرژی بالا و مثبت هستند که به تجربیاتی که فرد در گذشته داشته و احتمالا مورد علاقه و خاطره انگیز هستند و مورد توجه قرار می گیرند.در سال 2013، یک دانشمند روان شناس به نام ویلانینور رامامجاندان؛ مطالعه ای دقیق در مورد ارتباط بین نشانه ها و بعضی از قسمت های مغز را منتشر کرد. او به این نتیجه رسید که نشانه ها می توانند برای عکس ها یک نماد باشند و وسیله ای باشند تا مردم از طریق رنگ ها و سلیقه ها صداها را تجربه کنند. در مورد کلماتی که در زندگی روزمره استفاده میکنید هنگام انتخاب اسامی برند خاص، فکر کنید.
شما می توانید در کتابخانه اسامی برند، عنوان شرکت جدید خود را به سادگی انتخاب کنید، اما این نامها برند خاص نیستند. مایکل رادر، این نکته را بیان میکند که شما باید بر روی کلماتی که با آنها تجربیات حسی خاص دارید مرتبط شوید و تمرکز کنید برای مثال : دل انگیز بودن، روش،قدرت، توانایی، ضعف و احساسی بودن از جمله مواردی است که باید در آنها را در نظر بگیرید. در مورد مفاهیمی که در کلاسهای خود در زمان تحصیل فراگرفته اید، از جمله لغات ، تفکرات، و موارد دیگر را به خاطر بیاورید.
برای پیدا کردن مفاهیم از روش های ذهنی استفاده کنید.
یک انتخاب خوب وخاص برای برند می تواند نتیجه ای فوق العاده و به یاد ماندنی داشته باشد. اگر شما در حال تلاش برای انتخاب اسم برند شرکت خود هستید، باید تمرکز کافی داشته باشید. به این فکر کنید چگونه میتوانید احساسات مشتری هدف خود را با آن تحت تاثیر قرار دهید، یک نقشه در ذهن خود ایجاد کنید برای شروع مفاهیم مربوط به کسب و کار خود را در نظر داشته باشید. کلمه ها، احساسات و تجربیات قابل وصف کسب و کار یا اسمهای خاص برای برند خود را شناسایی کنید. پس از آن، یک طرح کلی از تصاویر قابل دید از فضای مربوط به شرکت خود را ایجاد کنید.
تمرینات ذهنی خود را مثل زمانی که در بازی های یادگیری بودید در نظر بگیرید، تصورات و ایده های بیشتری را در ذهن خود بپرورانید. این فرایند به ذهن شما کمک می کند تا مواردی را به کار ببرید که هنوز به آن فکر نکرده اید. این تکرار و تمرین ذهن، مفاهیم و ارتباطات زبانی جدیدی را برای شما آشکار خواهد کرد. هدف شما رساندن یک مفهوم است که با تعداد زیادی از اسامی روبرو است که هر کدام از آنها میتوانند یک اسم خاص برای برند باشند. یک تصویر قابل مشاهده ایجاد کنیدکه مخاطبان شما به راحتی بتوانند آن را به خاطر بیاورند. این که چه تصمیمی می گیرید یا چه روابطی پیدا کنید، مهم نیست، همیشه این اطمینان را داشته باشید که دارید ایده هایتان را در موقعیتهای مختلف مورد آزمون قرار میدهید.
در نظر گرفتن اسامی خاص برای برند، در واقع میتواند به یک معضل تبدیل شود، آن هم وقتیکه شما برای انتخاب آن بدون هیچ شناختی اقدام می کنید. به هر ترتیب بهترین راه حل تفکرات و تمرکز شما است. احتمال اینکه راه های مختلفی هم وجود داشته باشد هست اما بهترین اسامی خاص برای برند را فقط با تمرکز بر روی مشتری می توان به دست آورد.
روش های گوناگونی برای مشخص و انتخاب اسامی زیبا جهت کسب وکار و نام گذاری برند وجود دارد که 4 مورد اصلی آن را شرح خواهیم داد.
1.ام های تجاری جداگانه
شرکت "پروکتر اند گمبل" این روش را مد نظر قرار داده است و هر محصول را با یک اسم تجاری خاص به بازار معرفی کرده تا با محصولات دیگر به رقابت بپردازد مانند "تاید" و…
2.نام تجاری واحد
در این نوع نام گذاری برند سیاست بر این است که تنها یک برند برای تمامی محصولات استفاده شده مانند برندIBM" "
3.ام های گروهی جداگانه برای هر دسته از کالاها
شرکت "سیرز"این روش را به کار گرفته است یعنی این شرکت برای وسایل و ادوات نام "کنمور" برای ابزارآلات نام "کرافتزمن" و برای تاسیسات خانگی نام "هومارت" را در نظر گرفته است.
4.ترکیبی از اسم تجاری شرکت و نام های کالاهای منفرد
سیاست شرکت "کلاگ" بر این بوده است است و "کورن فلکس کلاگ"، "رایس کریسپیز کلاگ" و "رایزن بران کلاگ" از آن جمله اند.
وکیل ثبت برند مفتخر است مشاور امور ثبتی شما عزیزان باشد.