شرایط ثبت علامت تجاری
می 11, 2022انواع ثبت برند
می 11, 2022هنگامی که جهت تمدید برند چنانچه بنا باشد تغییراتی در ان ایجاد شود مراتب می بایست در روزنامه رسمی کشور چاپ شود تا به اطلاع عموم برسد. چنانچه فرد یا افرادی به این امر اعتراض داشتند قادرند در عرض سی روز کاری انتقاد خود را به اداره ثبت علائم تجاری و طرحهای صنعتی ایراد نمایند. چنانچه نیاز به اعمال تغییرات در برند نباشد نیازی نیست که در روزنامه رسمی آگهی تمدید منتشر کرد.
پس از اینکه مهلت شش ماهه به اتمام رسید، مطابق با قوانین و مقررات ثبت برند میتوانید برند خود را تمدید کنید..
مزایای تمدید برند
از امتیازات تمدید برند این است :
با انجام امر تمدید برند از آکنده شدن حجم وسیعی از برند جلوگیری خواهد شد. پس از اینکه مرحله اول یا مراحل بعدی طی شدند و صاحب برند تمایلی به استفاده از برند خود نداشت ،مختار است از تمدید کردن برندی که برای او توجیه اقتصادی ندارد جلوکیری نماید بدین ترتیب از انباشت برندهای بلامصرف در کشور ممانعت بعمل خواهد آمد. چنانچه برندی در اختیار شما هست که برای شما کاربردی ندارد شما قادر خواهید بود با یک قیمت مناسب و عادلانه آن را به فروش برسانید.
مدارک مورد نیاز تمدید برند
برای اشخاص حقیقی :
- فتوکپی سجل و کارت ملی صاحب برند
- ارائه اصل یا فتوکپی تاییدیه ثبت برند
برای اشخاص حقوقی :
- تسلیم روزنامه آخرین تغییرات اعضاء هیئتمدیره (افرادی که حق امضاء دارند)
- فتوکپی سجل و کارت ملی اعضاء هیئتمدیره (افرادی که حق امضاء دارند)
- تسلیم اصل یا فتوکپی تاییدیه ثبت علامت تجاری.
در صورتی که فردی تمایل به تمدید اعتبار برند خود را داشته باشد صاحب برند باید تقاضای تمدید را برای چند دوره ده ساله ارائه کند.1 سال قبل از اینکه مدت اعتبار ثبت برند به پایان برسد تقاضای تمدید ثبت در هر دوره باید انجام شود. درخواست کننده باید تقاضای خود را که شامل موضوع درخواست تمدید است در سایت به ثبت برساند.
چنانچه در عرض مهلت تعیین شده تقاضای تمدید ثبت برند صورت نگیرد،در عرض 6 ماه بعد از اتمام اعتبار ثبت برند می بایست جریمه تاخیر تعیین شده را که برابر با نیمی از هزینه ثبت برند می باشد پرداخت نماید تا جهت تمدید آن اقدام شود در غیر این صورت برند دیگر دارای اعتبار نخواهد بود.
**جهت دریافت رمز در خصوص اظهارنامه هایی که به صورت اینترنتی ثبت نشده اند ، میبایست به اداره مراجعه نمایید.**
به سبب ماده91 تقاضای تمدید برند باید دربردارنده نکات ذیل باشد.
- شماره و تاریخ ثبت اظهارنامه و علامتی که تمدید آن مورد درخواست است.
- طبقه یا طبقات کالاها و خدماتی که علامت برای تشخیص آن ها ثبت شده است.
- اسم و آخرین نشانی کامل مالک علامت ثبت شده یا نماینده قانونی وی در صورتی که درخواست توسط نماینده به عمل آید.
مراحل تمدید برند
- به سایت وارد شوید.
- گزینه ثبت انواع تقاضا را انتخاب کنید(رفع نقص، پرداخت حق الثبت، تمدید، انتقال و…)
- موضوعتقاضا را انتخاب کنید (تقاضا تمدید)
- متن تقاضا را کامل نمائید.
- اطلاعات را ثبت کنید.
- افزودن پیوست ها.
- کنترل اطلاعات.
- تادیه هزینه و اخذ شماره مکانیزه.