ثبت برند چیست ؟
می 11, 2022اصول برندینگ
می 11, 2022در صورتی که شغل شما تولید کننده و عرضه کننده کاشی و سرامیک هستید برای آن که محصولات خود را به فروش برسانید بایستی تبلیغاتی داشته باشید و به هرگونه که تبلیغ می کنید بایستی از نامی که برای خود انتخاب نموده اید برای محصولات خودتان استفاده نمایید برای انجام دادن این کار شما می بایست مرحله های ثبت برند خود را سپری کنید تا شخص یا اشخاص دیگری نتوانند از نام شما برای محصولات خود استفاده کنند هنگامی که شما برند خود را به ثبت می رسانید برند شما منحصربه فرد خواهد شد و به موفقیت و پیروزی نزدیک می شوید هم چنین مسیر را برای خود هموار و آسان می کنید و در زمینه ی کاری خود به بالاترین نقطه پیروزی خواهید رسید.
موسسه حقوقی وکیل ثبت برند شما را در محبوب و مشهور شدن یاری می نماید و شما می توانید با مشاوره تلفنی و یا حضوری با کارشناسان خبره و متخصص این موسسه حقوقی داشته باشید و از تجربیات آن ها بهره مند شوید.
مراحل ثبت برند کاشی
برای به انجام رسانیدن مرحله های ثبت برند و کاشی شما می توانید با کارشناسان کارآزموده موسسه ی حقوقی وکیل ثبت برند در ارتباط باشید مراحل ثبت برند کاشی و سرامیک این چنین می باشد که بعد از آن که مدرک ثبت برند کامل شد نخست شخص درخواست کننده اظهارنامه ای را ثبت می نماید و از اداره ی مالکیت صنعتی درخواست ثبت می کند. پس از آن که شماره اظهارنامه ثبت برند یا علامت تجاری که منحصر به فرد می باشد و با سال آغاز می گردد دریافت گردید فرآیند ثبت برند در اداره ی ثبت شرکت ها آغاز می شود.
بعد از آن که به صورت اینترنتی هزینه واریز گردید رمز اظهارنامه به وسیله ی سامانه پیامکی به شماره تلفن همراه ارسال می گردد در صورتی که کارشناس مربوطه اظهارنامه را تایید نمود رئیس اداره ثبت برند و کارشناس به منظور آگهی نوبت اول اقدام می نمایند و شما می توانید آن را در روزنامه رسمی قوه قضاییه قید نمایید.
هزینه های پرداختی در اداره روزنامه به صورت برخط میباشد و نیازی به فیش واریزی در بانکها نیست. به مدت زمان یکماه با توجه به چاپ در روزنامه رسمی به اشخاص ثالث که در آن طبقه شغلی فعالیت میکنند اجازه داده میشود که در صورت اعتراض آنرا به اداره مالکیت صنعتی و مراجع قضایی و دادگاهها اعلام نمایند و پس از مدت فوق الذکر در
شایان ذکر است هزینه هایی که در اداره ثبت شرکت پرداخت می شود به صورت آنلاین خواهد بود و دیگری به فیش واریزی بانک ها نیازی نمی باشد.به اشخاص ثالثی که مشغول به فعالیت در آن طبقه شغلی می باشند به مدت یک ماه با عنایت به انتشار در روزنامه رسمی کشور مهلتی درنظر گرفته شده است تا در صورتی که خرده گیر می باشند به اطلاع اداره مالکیت صنعتی و اداره های قضایی و دادگاه ها برسانند بعد از آن که مهلت تعیین شده سپری شد و هیچ گونه خرده گیری وجود نداشته باشد آگهی نوبت دوم رسمی صادر می گردد و مالکیت به مدت 10سال دارای اعتبار می باشد. کلیه ی روال هر اظهارنامه ای از زیردست کارشناس ،کارشناس مسئول و رئیس اداره می گذرد و در صورت بروز هرگونه شک و شبهه ای ثبت صورت نمی گیرد و اظهارنامه رد می شود.
هزینه ی ثبت برند کاشی
به منظور هزینه های ثبت برند کاشی و سرامیک موسسه ی حقوقی وکیل ثبت برند شما را در این راستا یاری می نماید.
مزایای ثبت برند کاشی و سرامیک
دربرداشتن تبلیغات در زمینه ی کاری و منحصر به فرد نمودن محصول ازدیگر محصولاتی که مشابه آن در بازار وجود دارد و از کارهایی که سودجویان انجام می دهند و ناسالم هستند و از تولید و عرضه ی تقلبی آن ها از محصول شما با کیفیت پایین و ضرر رساندن به شما جلوگیری می نماید وسبب محبوبیت و مشهوریت شما و محصولاتتان می شود و اعتماد مشتری به سمت و سوی شما جلب خواهد شد.
ثبت برند بین المللی کاشی
تقاضای ثبت بین المللی به وسیله ی نمایندگی های مالکیت صنعتی کشورهایی که در نظام مادرید عضویت دارند میسر می باشد و وابسته به ثبت در کشور منشا می باشد.
با نگریستن بر تاريخچه ی كنوانسيون پاريس در رابطه با حمايت نمودن از مالكيت صنعتي به این نکته پی می بریم كه جهت حمايت نمودن از علائم تجارتي در عرصه ی بين المللي، بر اساس كنوانسيون ذکر شده مالک علامت (شخص حقيقي يا حقوقي) بایستی به صورت تک تک تعدادي تقاضانامه را به زبان هاي متفاوت در موسسه های كشورهاي گوناگون ِ عضو و با پرداخت نمودن هزينه هاي مختلف ومصرف نمودن زمان های بلند مدت ودیعه کند.
به همين جهت به منظور آسان سازی روال ثبت برند بين المللي و کسب نمودن حقوق ناشي از آن، تعدادي از كشورهايی که عضو كنوانسيون پاريس می باشند ، انجمن بين المللي را به منظور حمايت کردن از مالكيت صنعتي در جهت كنوانسيون ذکر شده تشكيل داده اند و در آن انجمن نظام مادريد را به عنوان آیین نامه ی ثبت برند بين المللي علائم تجارتي مصوب کرده اند.
مزایای ثبت برند کاشی
- ثبت برند،ضمانت کننده این است که مشتریان می توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند.
- ثبت برند،برای محصولات و شرکت و خدمات شما شهرت و وجه ایجاد می کند.
- ثبت برند،شرکت ها را تشویق می نماید تا در حفظ و بهتر شدن کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند.
- ثبت برند، شرکت ها را توانمند می کند تا بتوانند محصولاتشان را از یکدیگر متفاوت کنند.
- این امکات وجود دارد که ثبت برند جهت اخذ وام سودمند باشند.
- ثبت برند می تواند برای سهامداران نیز ایجاد ارزش افزوده ی سهام کند و باعث افزایش درآمد شرکت شود.
- برندی که ثبت شده است،قابل نقل و انتقال می باشد به همین سبب می توان آن را انتقال داد.
- ثبت برند،جزء ضروری موافقت نامه های اعطای نمایندگی است .
- با ثبت برند،اجازه استفاده از آن ها به اشخاص ثالث داده می شود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها می باشند.
- ثبت برند،وسیله بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت ها می باشند.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند کاشی
مدارک ثبت برند کاشی و سرامیک برای شخص حقیقی :
- در صورتی که از حروف غیرفارسی استفاده شده باشد رونوشت کارت بازرگانی ارائه گردد.
- نسخه مجوز فعالیت از قبیل جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیتی که از موسسه های نظارتی و حاکمیتی دولتی صادر شده است در صورت لزوم ارائه گردد.
- رونوشت شناسنامه ارائه گردد.
- کارت ملی ارائه گردد.
مدارک ثبت برند کاشی و سرامیک برای شخص حقوقی :
- رونوشت روزنامه ی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت ارائه گردد شایان ذکر است که نبایستی از آخرین تغییرات شرکت بیشتر از دو سال گذشته باشد.
- نسخه مجوز فعالیت اعم ازجواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از اداره های نظارتی و حاکمیتی دولتی در صورت لزوم ارائه گردد.
- کارت بازرگانی در صورتی که از حروف غیرفارسی استفاده شده باشد بایستی دریافت و ارائه گردد.
- رونوشت شناسنامه ارائه گردد.
- رونوشت کارت ملی ارائه گردد.
نکاتی که برند را نمی تواند به ثبت برساند از قبیل :
- در صورتی که برند نتواند کالاها یا خدمات مؤسسه ای را از کالاها و خدمات مؤسسه دیگر متفاوت کند.
- چنانچه برند متناسب با شئونات اسلامی نباشد.
- در صورتی که برند از علامت نظامی، پرچم، یا سایر نشانهای مملکتی کپی برداری شده باشد.
- چنانچه برند به یکی از کشورها یا نهادهای بین المللی تعلق داشته باشد.
- در صورتی که برند شبیه یا به صورت فریب دهنده ای مشابه یا ترجمه ی یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالاها یا خدمات شبیه به آن به اداره ی دیگری در کشور ایران تعلق داشته باشد.