لوگو سفید ایلیا
ثبت برند
ثبت برند فارسی ثبت برند لاتین ثبت برند حقیقی ثبت برند حقوقی مراحل ثبت برند مدارک ثبت برند هزینه ثبت برند مدت زمان ثبت برند برند های تخصصی
ثبت برند رستوران ثبت برند مواد غذایی ثبت برند پوشاک ثبت برند آرایشی
ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری حقیقی ثبت علامت تجاری حقوقی مراحل ثبت علامت تجاری مدارک ثبت علامت تجاری هزینه ثبت علامت تجاری شرایط ثبت علامت تجاری زمان ثبت علامت تجاری
سایر خدمات
ثبت طرح صنعتی ثبت لوگو ثبت نشان تجاری ثبت علائم تجاری نقل و انتقال برند
تماس با ما

آموزش برندسازی


مارک، برند یا علامت تجاری ، یک نام، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری می باشد که تعیین کننده خدمات یا فروشندهٔ محصولی خاص باشد که بتوان از طریق آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه وجه تمایزی ایجاد شود . عنوان قانونی برای برند، نشان تجاری می باشد.

آموزش برندسازی

برند مجموعه ای از  اشکال ذهنی ی�� به یاد آوردن کارکردی، احساسی، عقلی و مزیت‌هایی می باشد که ذهن بازار هدف را تسخیر کرده ‌است. به خاطر اوردن معانی پیوند دادن تصاویر و نشانه‌ها با برند یا مزیت ها و فایده های یک برند می باشد. این مزیت ها یا فایده های برند است که بنیان تصمیم‌گیری به منظور خرید آن می باشد.

برند، همان چیزی می باشد که مخاطب با دیدن، شنیدن، حس کردن و یا هرگونه ارتباطی با آن به صورت مفهومی، دیداری یا لفظی صفات و ویژگی‌های خود را در ذهن و قلب مخاطب یاد آوری می‌کند.

وکیل ثبت برند مجری تخصصی ترین امور ثبت برند 

برند در برگیرنده ی تمامی احساسات، ویژگی‌ها و مفاهیمی می باشد که به یک نام گره خورده است؛ برند، آن چیزی است که افراد از یک نام برداشت می کنند.

در زبان فارسی واژه مارک یا برند به طور معمول به منظور اشاره به محصول یا خدمتی به‌ کار می‌رود که دارای ارزش اعتباری و اجتماعی بالایی باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراحل ثبت برند می توانید به مقاله آن مراجعه نمایید

به بیانی دیگر «برند» دارای سرشت اجتماعی می باشد و برندهای قدرت‌مند آن‌ برند هایی هستند که افراد نسبت به آن‌ها حس مالکیت دارند و به عنوان مثال می‌گویند: « این برند ، اسم برند  دلخواه من است». نما نام‌های برتر می‌توانند هیجان و عواطف مصرف ‌کنندگان خود را برانگیزند و مشتریان نیز به این نام‌ها اعتماد داشته و از آنها انتظار خلق ایده‌های برتر و نوآوری در محصولاتشان را دارند.

در این خصوص موضوع وفاداری به برند از مهم ترین موضوعات موردتوجه شرکت‌ها می‌باشد و شرکت‌ها همیشه به دنبال راه‌هایی برای کسب و جلب وفاداری مشتریان می‌باشند. یکی از مهم ترین ملاک های وفاداری به برند، محرک یادآوری و بازآوری برند با گروه کالایی خاص می‌باشد که زمینه را برای خریدهای مجدد مشتریان فراهم می‌آورد.

راهبرد های نام تجاری، برندسازی فرایند معنا بخشیدن به یک نام است. برندسازی کلکسیونی از راهکارها می باشد  که به نام تجاری شما هویت مشخصی داده و موقعیت آن را در بازار نسبت به رقبا معلوم و متمایز می‌کند. برندسازی دربرگیرنده بحث های متفاوتی مانند جایگاه یابی و جایگاه سازی برند، انتخاب نام مؤثر برای برند، ایجاد طبقه‌بندی جدید، انتخاب رنگ برند و طراحی لوگو برای آن، گسترش برند یا محدود نمودن دامنه ی تمرکز، عمق و ارزش برند، روابط عمومی، رویداد سازی، تبلیغات و… می‌باشد.

اولین قدم در برندسازی، شناخت و بازتعریف سه عنصر راهبردی مأموریت، دیدگاه و ارزش های اساسی سازمان می باشند. از آنجائی که در کسب و کار فرصت و تهدید به عنوان عامل مهم تری نسبت به قوت و ضعف محسوب می شوند، بنابراین درک نمودن این موضوع اهمیت دارد که در کدام بخش (های) بازار فرصت های بیشتری پنهان می باشد یا به عبارتی دیگر امکان آفرینش ارزش بیشتری برای سازمان وجود دارد.

بنا بر این با توجه به درک متفاوت گروه های مختلف مشتریان از ارزش به وجود آورده  شده به وسیله  سازمان و محصول، این مشتریان در بخش های متفاوتی دسته بندی می شوند که به آن بخش بندی بازار گفته می شود. سپس بخش هایی که بیشترین سطح ارزش را درک نموده اند و در نتیجه بیشترین سطح ارزش را برای سازمان بوجود می آورند، هدف گیری می شوند.

در مرحله بعد نقاط اشتراک و افتراق برند در بخش بازار در مقایسه با رقبا مشخص می شوند. نقاط افتراق در واقع سبب متمایز سازی جایگاه برند در ذهن مشتریان در هر بخش هدف بازار می گردند که این امر را جایگاه سازی می گویند. شکل زیر اجزاء پروسه بخش بندی، هدف گیری و جایگاه سازی که به تلخیص به فرآیند “به جاری” قابل اطلاق است را نشان می دهد.

سپس در جهت جایگاه سازی مورد نظر برند در ذهن مشتریان، نسبت به طراحی مختلط بازاریابی ( که در برگیرنده ی اجزاء محصول، قیمت،چگونگی  عرضه و چگونگی گسترش در تولید کالاها و علاوه برآنها فرآیند، کارکنان و مشخصه های ظاهری در ارائه خدمات می باشند )، اقدام می گردد.

با توجه به مرحله های  فوق، هویت برند که در حقیقت همان تصویر مورد نظر به منظور ایجاد در ذهن مشتری می باشد، تعریف و گردآوری می گردد. در گام آخر با توجه به مراحل قبلی و در راستای شناساندن و شکل گیری  تمایز در برند، عناصر برند گردآوری می گردند.

این عناصر بر اساس اتحادیه بازاریابی آمریکا، در برگیرنده ی پنج عنصر می باشند که عبارتند از :

  • نام و آدرس اینترنتی
  • لوگو و نماد
  • کاراکتر
  • شعار و طنین
  • شکل ظاهری و بسته بندی

روشن است که هر برند باید حداقل یکی از عناصر را دارا باشد و با توجه به طبیعت سازمان، محصول و بازار ترکیبی از این عناصر هم قابل استفاده خواهد بود. بر اساس نظر کوین کلر ملاک های اصلی انتخاب بهترین عناصر برند عبارتند از : قابلیت به ذهن سپردن ، میزان معناداری، میزان مطلوبیت ، میزان انتقال، قابلیت برابر بودن و قابلیت نگهداری می باشد.

شایان ذکر است که با توجه به میزان قدرت برند و در امتداد استراتژی توسعه ای سازمان، می توان از استراتژی های فراگیر برند بهره برداری نمود.

در پایان مقاله اشاره به این مطلب الزامی به نظر می رسد که برند سازی علاوه بر افزایش سود و دارایی شرکت طبق چشم انداز های ارائه شده، دارای مزیت های دیگری نیز مانند جذب ونگاه داشتن  نیروی انسانی می باشد که در این زمینه می توان از روش های برندسازی درون سازمانی و ابزارهایی هم چون ورد (ذکر) برند استفاده نمود.

ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

ثبت برند شرکت

در شروع به توضیح مختصری از ثبت شرکت و ثبت برند می پردازیم و از مزیت های آن صحبت می شود . مراحل ثبت شرکت و ثبت برند در اداره ثبت مالکیت صنعتی انجام پذیر می باشد

برندینگ شخصی چیست ؟

اشخاصی که کارفرما هستند و صاحب کسب وکار می باشند برای حفظ و قوی سازی کسب و کار خود به فکر تقویت برند خود هستند

اسامی خاص برای برند

یک انتخاب خوب وخاص برای برند می تواند نتیجه ای فوق العاده و به یاد ماندنی داشته باشد در این مقاله به اسامی خاص برای برند می پردازیم

مراحل ثبت علائم تجاری

علائم تجاری و نام های تجاری یکی از عناصر مهم در بازار یابی و راهبردی در عرضه بازار و کالاها و خدمات می باشد

استعلام برند قبل از ثبت

از آن جایی که هدف اصلی از ثبت برند ، معروف شدن و شناخته شدن آن در آینده است ، نامی که برای آن انتخاب می شود از اهمیت بالایی برخوردار می باشد

هزینه ثبت برند بین المللی

تاریخچه موافقت نامه پاریس در خصوص حمایت از مالکیت صنعتی به منظور حمایت از علائم تجارتی در عرصه بین المللی اشخاصی اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی که دارای علائم تجاری می باشند

ثبت لوگو

ثبت لوگو در اداره مالکیت معنوی امکان پذیر می باشد جهت جلوگیری از هزینه های اضافی می توانید جهت سهولت در کار به موسسه وکیل ثبت برند بسپارید.

مدارک ثبت برند

برای معرفی محصول خود و ایجاد تفاوت بین آن محصول با دیگر محصولات مشابه موجود می توانید از یک علامت یا طرح خاص و یا یک نام و نشانه ی منحصربفرد استفاده کنید

زمان ثبت برند

مدت زمان ثبت برند متفاوت می شود به دلایلی زمان ثبت متغییر است . از جمله باید مدارک ارائه شده را توجه کرد . هم چنین تعداد پرونده های مورد بررسی کارشناسان در کارتابل توجه نمود

ثبت برند پوشاک

تاثیر بسزایی در فروش محصولات دارد زیرا با شهرتی که پیدا می کند خرید مطمئن و با کیفیتی را برای مشتریان به ارمغان می آورد.

مشاوره آنی
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!

هم اکنون آنلاین نیستیم . جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟