ثبت آرم تجاریثبت آرم تجاریثبت آرم تجاریثبت آرم تجاری
  • ثبت برند
  • مقالات
  • تماس با ما
✕

ثبت آرم تجاری

  • Home
  • مقالات
  • ثبت آرم تجاری
ثبت برند فست فود
می 11, 2022
ثبت برند کاشی
می 11, 2022
Published by digil on می 11, 2022
Categories
  • مقالات
Tags

شخص متقاضی برای ثبت آرم تجاری یا علائم تجاری باید در هر زمینه ای که مجوز فعالیت دارد علامت را در همان زمینه ثبت کند.

اگر علامت را به صورت فارسی ثبت کرده دیگر نیازی به کارت بازرگانی ندارد ولی اگر علامت به صورت لاتین ثبت شده باید کارت بازرگانی را بگیرد.

این آرم تجاری نباید مشابه ای داشته باشد.

کلمات، حروف، اشکال، عکس، رنگ وبرچسب ها که برای تشخیص کالاها به کار می رود…. علامت تجاری به حساب می آیند. همچنین علامت تجاری با دادن سود اقتصادی به صاحبان میتوانند در سطح جهانی سرمایه گذاری کنند.

مزایای ثبت آرم تجاری

  1. ثبت آرم تجاری ضمانت می کند که مشتریان می‌توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند.
  2. ثبت آرم تجاری شرکت ها را توانمند می کند تا محصولات‌شان را از یکدیگر متمایز سازند.
  3. ثبت آرم تجاری وسیله ای برای بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت‌ها هستند.
  4. با ثبت آرم تجاری اجازه استفاده از  آن ها به اشخاص ثالث داده می‌شود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها می‌باشند.
  5. ثبت آرم تجاری جزء ضروری موافقت‌نامه‌های اعطای نمایندگی هستند.
  6. این امکان وجود دارد که ثبت آرم تجاری دارائی ازرشمند کسب و کار باشند.
  7. ثبت آرم تجاری شرکت‌ها را تشویق می‌کنند در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه‌گذاری کنند.
  8. این امکان وجود دارد که ثبت آرم تجاری برای دریافت وام سودمند باشند.

مدارک لازم ثبت آرم تجاری

مدارک مورد نیاز ثبت آرم تجاری حقیقی

  1. تصوير برابر اصل شده شناسنامه و كارت ملي و کدپستی 10رقمی ثبت آرم تجاری
  2. ارائه پروانه بهره برداري يا مجوز توليد یا پروانه کسب برابر اصل شده یا نامه ایی از واحد یا صنف مربوطه مبنی بر ارائه خدمات جهت اداره ثبت علائم تجاری
  3. امضای وکالتنامه برای یا علائم تجاری
  4. تصوير علامت تجاری مورد نظر به ابعاد 8*8 سانتيمتر به تعداد 15 عدد و توضیح در برگی جداگانه درخصوص علامت و توصیف آن و مستند نام مورد نظر از فرهنگ لغت ثبت آرم تجاری
  5. كارت بازرگاني بنام شخص دارنده جواز (در صورتيكه علامت مورد نظر لاتين و یا غیر فارسی باشد)

مدارک مورد نیاز ثبت آرم تجاری برای اشخاص حقوقی یا شرکتها

  1. ارائه پروانه بهره برداري يا مجوز توليد یا پروانه کسب برابر اصل شده برای ثبت آرم تجاری یا علائم تجاری
  2.  تصوير اولين روزنامه رسمي شركت (آگهی تاسیس) و روزنامه رسمي آخرين تغييرات هیات مدیره شركت (دوره آن منقضی نشده باشد.) برای ثبت آرم تجاری یا علائم تجاری
  3. تصوير برابر اصل شده شناسنامه و كارت ملي دارندگان حق امضای اوراق بهادار شرکت و کدپستی 10رقمی
  4. كارت بازرگاني برابر اصل شده شناسنامه شخص حقوقی (در صورتيكه علامت مورد نظر لاتين باشد)
  5. تصوير علامت تجاری مورد نظر به ابعاد 8*8 سانتيمتر به تعداد 15 عدد و توضیح در خصوص علامت و توصیف
  6. امضای وکالتنامه توسط دارندگان حق امضای مجاز اوراق بهادار و مهر شرکت برای ثبت آرم تجاری یا علائم تجاری

مدارک مورد نیاز جهت تمدید و ثبت آرم تجاری ، برند، لوگو

برای اشخاص حقيقی :

  1. كپي شناسنامه و كارت ملي مالك علامت برای ثبت آرم تجاری یا علائم تجاری
  2. ارائه اصل يا كپي تصديق ثبت شده برای ثبت آرم تجاری یا علائم تجاری

برای اشخاص حقوقی :

  1. ارائه روزنامه آخرين تغييرات اعضاي هيئت مديره ( دارندگان حق امضا )
  2. كپي شناسنامه و كارت ملي دارندگان حق امضا
  3. ارائه اصل يا كپي تصديق ثبت شده

نکات ثبت لوگو و علامت تجاری

الف) آرم تجاری قابل نقل و انتقال است.

ب) برای علامت گواهی ثبت علامت صادر می شود. برای ثبت آرم تجاری یا علائم تجاری

ج) درخواست ثبت آرم تجاری باید شامل بازسازی واضحی از آرم با تمام رنگها طرحها و نقش های سه بعدی آن ، برای ثبت درج شود. برای ثبت آرم تجاری یا علائم تجاری

برای ثبت برند و آرم تجاری ، لوگو و یا علامت تجاری خود با وکیل ثبت برند تماس بگیرید.

نقل و انتقال آرم تجاری ثبت شده

آرم تجاری قابل نقل و انتقال است اما انتقال آن در مقابل شخص دوم زمانی معتبر است كه مطابق مقررات این قانون به ثبت رسیده باشد . برای آن كه این انتقال نسبت به شخص دوم معتبر باشد نحوه انتقال علامت از صاحب قبلی به صاحب جدید باید به ثبت برسد.

مراحل ثبت آرم تجاری

اولین گام از مراحل ثبت آرم تجاری انتخاب یک واژه مناسب، شکل و تصویر زیبا و یا ترکیبی از هر دو است و باید این موارد را بایستی به گونه ای انتخاب نمایید که برند شما به راحتی در اذهان مخاطب ماندگار شود و معرف کالا یا خدمتی باشد که ارائه می نمایید.مرحله بعدی این می باشد که ابتدا استعلام نمایید عین یا شبیه آرم تجاری که قصد ثبت آن را دارید قبلا در همان طبقه ثبت شده است یا خیر، چرا که در صورت وجود کوچکترین مشابهتی بین آرم تجاری مورد نظر شما و آرم تجاری که قبلا در همان طبقه ثبت شده است، اظهارنامه آرم تجاری شما رد خواهد شد. سومین مرحله از مراحل ثبت آرم تجاری فراهم نمودن مدارک مورد نیاز آن است که پیشتر مدارک مورد نیاز برای ثبت آرم تجاری را شرح داده ایم.در مرحله بعدی باید با ورود به سایت مرکز مالکیت معنوی به آدرس http://iripo.ssaa.ir وارد قسمت ثبت اظهارنامه علامت تجاری به آدرس http://ip.ssaa.ir/BSigns/New.aspx شوید و اقدام به تکمیل اظهارنامه ثبت آرم تجاری خود نمایید و مدارکی هم چون رونوشت شناسنامه و کارت ملی متقاضی یا متقاضیان، مجوز فعالیت، کارت بازرگانی (اگر قصد ثبت آرم تجاری غیر فارسی را دارید) و هم چنین نمونه آرم تجاری خود با اندازه ۶ × ۶ سانتی متر را در سامانه فوق بارگذاری نمایید و پس از طی نمودن و تکمیل مراحل مورد نیاز برای ثبت اظهارنامه آرم تجاری و پرداخت هزینه مربوطه، در سامانه برای شما برگه ای نمایش داده می شود که بایستی آن را پرینت نمایید و با مراجعه به یکی از دفاتر اسناد رسمی اقدام به تایید اطلاعات وارد شده در سامانه نموده و از دفترخانه مذکور گواهی امضاء و فرم تایید اطلاعات کاربری دریافت کنید و با وارد کردن اطلاعات این فرم در سامانه، نام کاربری ورمز عبور دریافت نمایید که جهت پیگیری های بعدی و اطلاع از نوبت شما در صف هر کدام از کارشناسان و اقدامات بعدی باید از طریق همین نام کاربری و رمز عبور اقدام کنید. بعد از آن که اظهارنامه ثبت آرم تجاری به وسیله هر سه کارشناس و رئیس اداره علامت تجاری بررسی گردید و هم چنین مورد تایید و تصدیق واقع گردید برای شما پیامکی ارسال می شود که می بایست هزینه انتشار روزنامه رسمی مرحله اول را پرداخت کنید.با واریز نمودن هزینه انتشار روزنامه رسمی مرحله اول و منتشر شدن آن و سپری شدن ۳۰ روز از تاریخ انتشار روزنامه رسمی مرحله اول، باید نسبت به پرداخت هزینه مرحله دوم انتشار روزنامه رسمی ثبت آرم تجاری و هزینه حق الثبت اقدام نمایید.آخرین گام از مراحل ثبت آرم تجاری آن می باشد که با در دست داشتن رونوشت برابر اصل مدارکی که در مرحله تکمیل و ارسال اظهارنامه ثبت آرم تجاری در سامانه مرکز مالکیت معنوی کامل و ارسال کرده اید و هم چنین رونوشت کاغذی روزنامه رسمی هر دو مرحله اول و دوم به مرکز مالکیت معنوی رجوع نمایید و گواهینامه آرم تجاری را تحویل بگیرید.

از همراهی شما عزیزان صمیمانه سپاسگزاریم.

Share
0
digil
digil

Related posts

می 11, 2022

مدارک مورد نیاز جهت ثبت علامت تجاری


Read more
می 11, 2022

علائم تجاری غیر قابل ثبت


Read more
می 11, 2022

استعلام برندهای ثبت شده


Read more

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسترسی سریع

  • ثبت برند
  • اخبار و مقالات
  • تماس با ما
روابط عمومی

تلفن شعبه کرج: 137 32 – 026 

تلفن شعبه تهران : 119 55 266 – 021

آدرس :کرج میدان آزادگان به سمت میدان طالقانی، بلوار طالقانی شمالی برج سایه طبقه 2 (طبقه اختصاصی مجتمع ثبتی ایلیا)

شماره همراه :  09122611596

تمامی حقوق متعلق به سایت می باشد.