شخص متقاضی برای ثبت آرم تجاری یا علائم تجاری باید در هر زمینه ای که مجوز فعالیت دارد علامت را در همان زمینه ثبت کند.
اگر علامت را به صورت فارسی ثبت کرده دیگر نیازی به کارت بازرگانی ندارد ولی اگر علامت به صورت لاتین ثبت شده باید کارت بازرگانی را بگیرد.
این آرم تجاری نباید مشابه ای داشته باشد.
کلمات، حروف، اشکال، عکس، رنگ وبرچسب ها که برای تشخیص کالاها به کار می رود…. علامت تجاری به حساب می آیند. همچنین علامت تجاری با دادن سود اقتصادی به صاحبان میتوانند در سطح جهانی سرمایه گذاری کنند.
مدارک مورد نیاز ثبت آرم تجاری حقیقی
مدارک مورد نیاز ثبت آرم تجاری برای اشخاص حقوقی یا شرکتها
برای اشخاص حقيقی :
برای اشخاص حقوقی :
الف) آرم تجاری قابل نقل و انتقال است.
ب) برای علامت گواهی ثبت علامت صادر می شود. برای ثبت آرم تجاری یا علائم تجاری
ج) درخواست ثبت آرم تجاری باید شامل بازسازی واضحی از آرم با تمام رنگها طرحها و نقش های سه بعدی آن ، برای ثبت درج شود. برای ثبت آرم تجاری یا علائم تجاری
برای ثبت برند و آرم تجاری ، لوگو و یا علامت تجاری خود با وکیل ثبت برند تماس بگیرید.
آرم تجاری قابل نقل و انتقال است اما انتقال آن در مقابل شخص دوم زمانی معتبر است كه مطابق مقررات این قانون به ثبت رسیده باشد . برای آن كه این انتقال نسبت به شخص دوم معتبر باشد نحوه انتقال علامت از صاحب قبلی به صاحب جدید باید به ثبت برسد.
اولین گام از مراحل ثبت آرم تجاری انتخاب یک واژه مناسب، شکل و تصویر زیبا و یا ترکیبی از هر دو است و باید این موارد را بایستی به گونه ای انتخاب نمایید که برند شما به راحتی در اذهان مخاطب ماندگار شود و معرف کالا یا خدمتی باشد که ارائه می نمایید.مرحله بعدی این می باشد که ابتدا استعلام نمایید عین یا شبیه آرم تجاری که قصد ثبت آن را دارید قبلا در همان طبقه ثبت شده است یا خیر، چرا که در صورت وجود کوچکترین مشابهتی بین آرم تجاری مورد نظر شما و آرم تجاری که قبلا در همان طبقه ثبت شده است، اظهارنامه آرم تجاری شما رد خواهد شد. سومین مرحله از مراحل ثبت آرم تجاری فراهم نمودن مدارک مورد نیاز آن است که پیشتر مدارک مورد نیاز برای ثبت آرم تجاری را شرح داده ایم.در مرحله بعدی باید با ورود به سایت مرکز مالکیت معنوی به آدرس http://iripo.ssaa.ir وارد قسمت ثبت اظهارنامه علامت تجاری به آدرس http://ip.ssaa.ir/BSigns/New.aspx شوید و اقدام به تکمیل اظهارنامه ثبت آرم تجاری خود نمایید و مدارکی هم چون رونوشت شناسنامه و کارت ملی متقاضی یا متقاضیان، مجوز فعالیت، کارت بازرگانی (اگر قصد ثبت آرم تجاری غیر فارسی را دارید) و هم چنین نمونه آرم تجاری خود با اندازه ۶ × ۶ سانتی متر را در سامانه فوق بارگذاری نمایید و پس از طی نمودن و تکمیل مراحل مورد نیاز برای ثبت اظهارنامه آرم تجاری و پرداخت هزینه مربوطه، در سامانه برای شما برگه ای نمایش داده می شود که بایستی آن را پرینت نمایید و با مراجعه به یکی از دفاتر اسناد رسمی اقدام به تایید اطلاعات وارد شده در سامانه نموده و از دفترخانه مذکور گواهی امضاء و فرم تایید اطلاعات کاربری دریافت کنید و با وارد کردن اطلاعات این فرم در سامانه، نام کاربری ورمز عبور دریافت نمایید که جهت پیگیری های بعدی و اطلاع از نوبت شما در صف هر کدام از کارشناسان و اقدامات بعدی باید از طریق همین نام کاربری و رمز عبور اقدام کنید. بعد از آن که اظهارنامه ثبت آرم تجاری به وسیله هر سه کارشناس و رئیس اداره علامت تجاری بررسی گردید و هم چنین مورد تایید و تصدیق واقع گردید برای شما پیامکی ارسال می شود که می بایست هزینه انتشار روزنامه رسمی مرحله اول را پرداخت کنید.با واریز نمودن هزینه انتشار روزنامه رسمی مرحله اول و منتشر شدن آن و سپری شدن ۳۰ روز از تاریخ انتشار روزنامه رسمی مرحله اول، باید نسبت به پرداخت هزینه مرحله دوم انتشار روزنامه رسمی ثبت آرم تجاری و هزینه حق الثبت اقدام نمایید.آخرین گام از مراحل ثبت آرم تجاری آن می باشد که با در دست داشتن رونوشت برابر اصل مدارکی که در مرحله تکمیل و ارسال اظهارنامه ثبت آرم تجاری در سامانه مرکز مالکیت معنوی کامل و ارسال کرده اید و هم چنین رونوشت کاغذی روزنامه رسمی هر دو مرحله اول و دوم به مرکز مالکیت معنوی رجوع نمایید و گواهینامه آرم تجاری را تحویل بگیرید.
از همراهی شما عزیزان صمیمانه سپاسگزاریم.