لوگو سفید ایلیا
ثبت برند
ثبت برند فارسی ثبت برند لاتین ثبت برند حقیقی ثبت برند حقوقی مراحل ثبت برند مدارک ثبت برند هزینه ثبت برند مدت زمان ثبت برند برند های تخصصی
ثبت برند رستوران ثبت برند مواد غذایی ثبت برند پوشاک ثبت برند آرایشی
ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری حقیقی ثبت علامت تجاری حقوقی مراحل ثبت علامت تجاری مدارک ثبت علامت تجاری هزینه ثبت علامت تجاری شرایط ثبت علامت تجاری زمان ثبت علامت تجاری
سایر خدمات
ثبت طرح صنعتی ثبت لوگو ثبت نشان تجاری ثبت علائم تجاری نقل و انتقال برند
تماس با ما

ثبت برند مواد غذایی


در دنیای امروزه  برند نقشی بسیار اساسی داشته است . بدین صورت که مردم بیشتر طرفداری محصولاتی هستند که یک نام یا برند داشته باشد . یعنی مردم دنبال محصولات و یا کالاهایی که اسم و رسمی ندارند نمی روند و تنها به دنبال محصولاتی هستند که با کیفیت و مشخصات کارخانه و نوع مجوز آنها و برند آن ها مشخص باشد .

در این مقاله به ثبت برند مواد غذایی مدارک و مراحل آن می پردازیم ، در شروع به تعریفی از مواد غذایی می پردازیم :
می توان گفت ماده غذایی از نیازهای اصلی و منبع تولید انرژی و تغذیه می باشد . که منشأ اصلی آن گیاهان و جانوران می باشند .

مزایای ثبت برند مواد غذایی

از مزایای بثبت برند مواد غذایی در بازار می توان بدین صورت توضیح داد که :

الف – ایجاد رقابت در بین بازار را می تواند بوجود بیاورد .

ب – با ایجاد رقابت می توان کیفیت محصولات مواد غذایی را بالا برده و پا به عرصه بازار و پیشرفت گذاشت .

ج – می توان با ثبت برند مواد غذایی جهت گسترش و توسعه بازار خود تبلیغات گسترده ای را انجام داد .

د – می توان محصولات را متباین کرده و در این صورت حق استعمال انحصاری را بر عهده گرفت .

شرایط ثبت برند مواد غذایی

در ثبت برند مواد غذایی همان طور که مشخص است این محصولات باید تضمینی بر سلامت مردم داشته باشند . زیرا از نیازهای روزمره مردم به مواد غذایی و استفاده آن باید از لحاظ کیفیتی و سلامتی و بهداشت برخوردار باشند .  در نتیجه جهت ثبت برند، تأییدیه بهداشتی ملزم به اخذ مجوز از وزرات بهداشت معاونت غذایی می باشند .بدین صورت شماره این مجوز بر روی محصولات غذایی درج می گردد .

در صورتی که مواد غذایی شامل محصولات کشاورزی باشد جهت ثبت برند ، اخذ مجوز از جهاد کشاورزی از ملزومات می باشد . مانند ثبت برند برای حبوبات ، خشکبار ، پسته ، زعفران و... ، هم چنین تولید کنندگان که تولید مواد پروتیئنی و محصولات گوشتی بر عهده دارند جهت ثبت برند خود ملزم به اخذ مجوز از سازمان دامپروری کشور دارند . در نتیجه شایان ذکر است جهت ثبت برند هر نوع برند نیاز و ملزوم اخذ کجوز از مراجع ذی ربط می باشید .

مدارک ثبت برند مواد غذایی

مدارک ثبت برند مواد غذایی شخص حقیقی

  • یک سری کپی از  شناسنامه
  • یک سری کپی از کارت ملی
  • یک سری کپی از کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
  • یک سری کپی از مجوز فعالیت (جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی )

مدارک ثبت برند مواد غذایی شخص حقوقی

  • کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
  • یک سری کپی از شناسنامه
  • یک سری کپی از کارت ملی
  • یک سری کپی از روزنامه ی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت(از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)
  • یک سری کپی از مجوز فعالیت (جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)

مراحل ثبت برند مواد غذایی

در ثبت برند مواد غذایی باید برای محصول غذایی تولید شده نامی را برگزینید . این نام باید مطابق قوانین مقرارت ثبت نام تجاری باشد . سعی کنید در انتخاب این نام از موارد تکراری که سپپ رد اظهارنامه شود جلوگیری نمایید .
سپس بعد از انتخاب نام بهتر است از آن استعلام گرفت که آیا ثبت قبلی داشته است یا خیر .

در نتیجه نام برند مواد غذایی را انتخای کرده و هم چنین تأیید استعلام را اخذ نموده که برند تکراری نبوده است . سپس مراحل ثبت برند مواد غذایی را در سامانه ثبت اداره مالکیت معنوی به نشانی   http://iripo.ssaa.ir  انجام می دهید .
کلیه اطلاعاتی که در فرم آمده است تکمیل نمایید مندرجات مطابق اسناد باشد و در مرحله بعد کلیه مدارک اصلی را اسکن و در سامانه در قسمت مربوطه بارگذاری نمایید . پس از تکمیل فرم اظهارنامه و ثبت آن و اخذ کد رهگیری و رمز عبور ، کلیه اطلاعات از طریق سامانه به کارتابل کارشناسان اداره ارسال می شو د. سپس نتیجه رسیدگی به پرونده را از طریق ابلغیه پیام به متقاضی اعلام می کنند که در سه حالت می باشد رد پرونده و یا نقص آن و یا تأییدیه آن پرونده برند مواد غذایی می باشد .

در صورتی که پیام رد پرونده باشد یعنی برند مورد نظر در استعلامات کارشناسان منقضی یوده است . در صورتی که پیام نقص پرونده باشد یک زمان تعیین می کنند تا اصلاح و رفع نقص صورت گیرد . در صورتی که تأیید برند مواد غذایی را اعلام نمایید آگهی نوبت اول به چاپ می رسد. بدین صورت است که کلیه مفاد اظهارنامه مورد قبول کارشناسان بوده است .

سپس در این مرحله آگهی نوبت اول چاپ شده است متقاضی و یا وکیل آن باید کلیه اسناد ومدارک را به اداره ثبت مالکیت معنوی تحویل دهد . در نتیجه با پرداخت هزینه های روزنامه رسمی اول و پرداخت هزینه حق الثبت اظهارنامه برند اقدامات لازم را انجام دهد .

در این هنگام معترضی برای نوع برند انتخابی شما وجود نداشته باشد آگهی نوبت دوم و در یافت سند قطعی را می توان اخذ نمود .

سپس ثبت برند مواد غذایی به پایان می رسد و مطابق قانون ثبت علائم تجاری ، اعتبار آ« 10 سال می باشد . تمدید آن برای دوره های بعدی در صورت پیشرفت امکان پذیر است .

ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

زمان ثبت علامت تجاری

از جمله کارهایی که می توان توسط آن از امتیازات انحصاری تولید و عرضه خدمات و محصولات برای شرکت های تولید کننده و یا ارائه دهنده حفظ شود ، ثبت علامت تجاری می باشد

نقل و انتقال برند

زمانی می توانید برند نقل و انتقال را انجام دهید که مجوز آن را از اداره ثبت مالکیت معنوی کسب نموده باشید

ثبت برند بهداشتی

محصولات بهداشتی مواردی را شامل می شوند که با قسمت های خارجی بدن ، یا مواردی که برای پاکننده ها و نظایر آن می باشد گفته می شود. در این مقاله از مراحل ثبت برند بهداشتی و مدارک آن اطلاعات لازم را کسب نمایید .

هزینه ثبت علامت تجاری

علامت تجاری علامتی است که نشان دهنده محصول و یا کالای شرکت مورد نظر می باشد . که تمایز بین کلیه محصولات را از یکدیگر مشخص می سازد .

ثبت برند پوشاک

تاثیر بسزایی در فروش محصولات دارد زیرا با شهرتی که پیدا می کند خرید مطمئن و با کیفیتی را برای مشتریان به ارمغان می آورد.

مراحل ثبت علائم تجاری

علائم تجاری و نام های تجاری یکی از عناصر مهم در بازار یابی و راهبردی در عرضه بازار و کالاها و خدمات می باشد

ثبت آنلاین برند

اگر فکر می کنید در ثبت برند خود نمی توانید استعلامات لازم را دریافت نمایید و نتیجه درستی بدست نمی آورید. مشاوران وکیل ثبت برند آمده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

به چه دلیل می بایست برند ثبت کنیم

داشتن یک برند مناسب بهترین فرصت برای تاثیر گذاری مثبت و منفک کردن کالا و خدمات و همچنین تأثیر پایدار در ذهن مردم می باشد در این مقاله مطالعه نمایید که به چه دلیل می بایست برند ثبت کنیم؟

زمان ثبت برند

مدت زمان ثبت برند متفاوت می شود به دلایلی زمان ثبت متغییر است . از جمله باید مدارک ارائه شده را توجه کرد . هم چنین تعداد پرونده های مورد بررسی کارشناسان در کارتابل توجه نمود

هزینه ثبت برند بین المللی

تاریخچه موافقت نامه پاریس در خصوص حمایت از مالکیت صنعتی به منظور حمایت از علائم تجارتی در عرصه بین المللی اشخاصی اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی که دارای علائم تجاری می باشند

مشاوره آنی
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!

هم اکنون آنلاین نیستیم . جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟