لوگو سفید ایلیا
ثبت برند
ثبت برند فارسی ثبت برند لاتین ثبت برند حقیقی ثبت برند حقوقی مراحل ثبت برند مدارک ثبت برند هزینه ثبت برند مدت زمان ثبت برند برند های تخصصی
ثبت برند رستوران ثبت برند مواد غذایی ثبت برند پوشاک ثبت برند آرایشی
ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری حقیقی ثبت علامت تجاری حقوقی مراحل ثبت علامت تجاری مدارک ثبت علامت تجاری هزینه ثبت علامت تجاری شرایط ثبت علامت تجاری زمان ثبت علامت تجاری
سایر خدمات
ثبت طرح صنعتی ثبت لوگو ثبت نشان تجاری ثبت علائم تجاری نقل و انتقال برند
تماس با ما

ثبت برند جهانی


در واقع اصطلاح ثبت برند جهانی همان ثبت برند بین المللی می باشد . که هم مترادف با دو واژه جهانی سازی و تجاری سازی می باشد . د رواقع ثبت برند جهانی را انجام می دهید می توانید کالا و یا خدمات خود را در سطح جهانی نشان دهید .

در واقع باتوجه به این موضوع باید گفت که معنی این جمله آن است که بتوانید در سطح جهانی مورد حمایت قرار گیرید و سوء برداشت نشود که در تمامی کشورها جهان به ثبت رسیده باشد . با ثبت برند جهانی می توانید زمینه را برای توسعه های آتی در سطح جهان فراهم آورید و از حق تقدم در مقایسه با رقبا در ورود به بازارهای دور دست برخوردار شوید.

در واقع سمبل و نشان تجاری را با نماد R نشان می دهد ، زمانی که برند ثبت جهانی به ثبت می رسد دارای 10 سال اعتبار می باشند . در جهت تمدید مجدد صاحب آن می تواند بعد از اتمام دوره 9 ساله اقدام به تمدید مجدد 10 ساله نماید .

به گزارش کمپانی اینتر برند، تا به این لحظه، ده برند مشهور و با ارزش جهان به ترتیب عبارتند از :

  1. کوکاکولا( ارزش برند 70 میلیارد دلار)
  2. آی یی ام ( ارزش برند 65 میلیارد دلار)
  3. مایکروسافت ( ارزش برند 61 میلیارد دلار)
  4. گوگل ( ارزش برند 44 میلیارد دلار)
  5. کمپانی جنرال الکترونیک ( ارزش برند 43 میلیارد دلار )
  6. مک دونالدز( ارزش برند 34 میلیارد دلار)
  7. اینتل ( ارزش برند 32 میلیارد دلار)
  8. نوکیا ( ارزش برند 29 میلیارد دلار)
  9. والت دیزنی ( ارزش برند 28 میلیارد دلار)
  10. هیولت پاکارد ( ارزش برند 27 میلیارد دلار)

آمار کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد  UNCTAD سوئیس نشان می دهد بیشتر شرکتهایی که موفق به دریافت نمایندگی برندهای معتبر شده اند در واقع آن دسته ای هستند که دارای برندی که ثبت جهانی شده است هستند . درواقع شرکتهای بزرگ بدنبال راه هایی بودند که بتوانند فعالیت و برند خود را به صورت گسترده افزایش دهند . در واقع دنبال عواملی بودن که بتواند ارزش نام تجاری خود را افزایش دهند .

مزیت های ثبت برند جهانی

مزایای ثبت برند جهانی در ذیل عنوان شده است :

  1. ثبت جهانی برند برای شرکت ها به صورتی است که شهرت و اعتبار کسبی را ایجاد می کند و از گونه ابزارهایی می باشد که در جهت بازار یابی استفاده می شود .
  2. بعد از ثبت می توانید بالای نام تجاری خود علامت ویژه را قرار دهید و بدین گونه می توانید اعتبار بین المللی را کسب نمایید .
  3. گسترش تجارت توسط ثبت برند جهانی انجام پذیر می باشد و افراد بسیاری در سرتاسرجهان می توانند این برند را شناسنایی نمایند.
  4. ثبت قانونی یک نام تجاری برای آن حمایت قانونی فراهم می کند و از سوء استفاده طرح توسط تقلید کنندگان جلوگیری به عمل می آورد.
  5. ثبت برند هزینه های بازاریابی کمتر و در مقابل کسب سود بیشتر را به همراه خواهد داشت.

ثبت جهانی برند

دو موافقتنامه برای ثبت جهانی برند وجود دارد یکی موافقتنامه TRIPS و دومی مادرید . که هر کدام از این موافقتنامه ها دارای قوانین مخصوص به خود می باشند . توافقنامه TRIPS مطابق قوانین جهانی WTO می باشد .

در اقع این توافقنامه را 150 کشور امضا کرده اند . در این توافقنامه ها برند را بدون واسطه گر در سوئیس به ثبت جهانی می رساند. د راین توافقنامه نیازی به ثبت برند در کشور مبدا نمی باشد . البته شایان ذکر است که ایران جز این توافقنامه نمی باشد .

توافقنامه های مادرید به این صورت می باشد که در ابتدا باید برند در کشور مبدا به ثبت رسیده باشد در اقع یکی از شروط ثبت برند به صورت بین المللی می باشد. روشی که بتوان عضو این توافقنامه شوند باید اظهارنامه بین المللی را به اداره مالکیت صنعتی ارائه دهند. در این بین باید کشوری که مدنظر دارند از بین 85 کشوری که عضو مادرید هستند را انتخاب نمایید . در نتیجه باید اقدام به فعالیتهای تجاری نمایید تا مورد حمایت قرار گیرید.

الزامی است که تقاضانامه بین المللی را به زبانهای دیگر از جمله فرانسه ، اسپانیولی ، انگلیسی ترجمه نمایند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت جهانی برند

  1. خطاب به اداره ثبت علائم تجاری نامه ی درخواست ثبت برند بین المللی را ارائه داده که در آن اسامی کشور مورد نظر نیز باید درج شود .
  2. بر روی سربرگ دفتر باید معرفی نامه ای تنظیم نمایید که کلیه اعضا آن را امضا نمایند در واقع اشخاصی که دارای حق امضا هستند این امکان را دارند .
  3. بعد از اینکه کشور مورد نظر مشخص شد فرم مخصوصبه زبان لاتین را تکمیل نمایید .
  4. تصویر شناسنامه و کارت ملی مدیران و دارندگان حق امضاء شرکت و روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت ( در صورت وجود)
  5. برگه محاسبه هزینه ها همراه با مهر و امضاء متقاضی (Fee Calculation)
  6. ارائه وکالتنامه رسمی در صورتی که امور توسط وکیل انجام می شود.

کشورهای عضو سیستم بین المللی مادرید

ایران -  آنتیگوا و بارباردو -  آلبانی -  ارمنستان -  بن ایر -  اتریش -  استرالیا -  آذربایجان -  بوسنی و هرزه گوین -  بلژیک -  بلغارستان - بحرین - بوتان -  بوتسوان - بنلوکس - بلاروس - سوئیس - چین - کوبا - قبرس - جمهوری چک -  آلمان - دانمارک - الجزیره - استونی - مصر - اتحادیه اروپا  -  اسپانیا -  فنلاند -  فرانسه - انگلستان- گرجستان-  غنا -  یونان-  کرواسی- مجارستان -  ایسلند - ایرلند -  ایتالیا -  ژاپن -  کنیا -  قرقیزستان -  کره شمالی  -  کره جنوبی -  قزاقستان -  لیختن اشتاین -  لیبریا -  لسوتو -  لتونی -  لیتونی -  موروکو -  موناکو -  مولداوی -مونته نگرو -  ماداگاسکار -  مقدونیه -  مغولستان -  موزانبیک -  نامیبیا -  نروژ -  عمان -  هلند -  لهستان -  پرتغال -  رومانی -  روسیه -  سودان -  سوئد -  سنگاپور - اسلوونی -  اسلوواکی -  سبیرالئون -  سان مارینو -  سوریه -  تاجیکستان -  ترکمستان -  ترکیه -  اوکراین -  آمریکا - ازبکستان -  ویتنام - زامبیا - کوراکائو - سینت مارتین -  سوازیلند -  سائوتومه و پرنسیپ

ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

ویژگی های یک برند خوب چیست ؟

برندی که به ثبت رسیده است محصولات و خدمات شما را از کالاها و خدمات شرکت های دیگر متفاوت می نماید و سبب جلوگیری از سو استفاده های احتمالی می گردد.در این مقاله از ویژگی های یک برند خوب می توانید اطلاعات مفیدی را مطالعه نمایید

انتخاب نام برند

از اولین قدم هایی که در برندسازی باید به آن توجه نماییم نامگذاری و انتخاب برند می باشد بدین صورت که برند نقش اساسی در مبحث بازار یابی و شناخته شدن ایفا می کند

ثبت برند خارجی در ایران

تعداد بسیار زیادی از اشخاص قصد دارند برند خارجی را در کشور ایران به ثبت برسانند. این اشخاص و شرکت های تجاری تمایل دارند از اسم برند های خارجی به منظور توسعه و فروش خود استعمال نمایند

استعلام برند

به دلیل وجود تنوعات بسیار زیاد و گنجایش حجم برند ها در بازار داخلی ایران و هم چنین خارج از کشور ایران از مبادرات لازم قبل از ثبت علامت ها و برندهای تجاری استعلام برند می باشد.

ثبت برند کاشی

در صورتی که شغل شما تولید کننده و عرضه کننده کاشی و سرامیک هستید برای آن که محصولات خود را به فروش برسانید بایستی تبلیغاتی داشته باشید بهرت است برای فعالیت کاشی نام و نشانی به عنوان برند کاشی داشته باشید .

اصول برندینگ

به پروسه مدیریت نمودن کسب و کار نزد مشتریان برندینگ می گویند. برندینگ یعنی مشتریان شما تنها آن جنبه هایی را از کسب و کار بشناسند که شما به ان علاقه مند می باشید.

ثبت اسم تجاری

تاجران می توانند با در نظر گرفتن یک اسم تجاری مشغول با کار تجارت شوند . در اصل اسم تجاری نام تجارتخانه و یا بنگاه تجارتی است که تاجران در آن می توانند مشغول به فعالیت تجاری نمایند.

علائم تجاری غیر قابل ثبت

علامت تجاری در برخی موارد غیر قابل ثبت می باشند.برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

کدام علائم تجاری غیر قابل ثبت اند؟

ماده ی 5 قانون ثبت علائم و اختراعات،ثبت بعضی از علائم را به عنوان علامت تجارتی منع می کند در این مقاله مطالبی درخصوص علائم تجاری غیر قابل ثبت مطالبی ارائه شده است برای اطلاعات بیشتر مقاله را مطالعه نمایید.

ثبت برند ترشی و مربا

افزایش و تمایل مردم به ترشی و مربا موجب شده است که متقاضی ثبت برند ترشی و مربا روزبروز بیشتر شوند . زیرا بیشتر مردم علاقه خاصی به مواد غذایی که یا ترش و یا شیرین باشند را دارند .

مشاوره آنی
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!

جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟