لوگو سفید ایلیا
ثبت برند
ثبت برند فارسی ثبت برند لاتین ثبت برند حقیقی ثبت برند حقوقی مراحل ثبت برند مدارک ثبت برند هزینه ثبت برند مدت زمان ثبت برند برند های تخصصی
ثبت برند رستوران ثبت برند مواد غذایی ثبت برند پوشاک ثبت برند آرایشی
ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری حقیقی ثبت علامت تجاری حقوقی مراحل ثبت علامت تجاری مدارک ثبت علامت تجاری هزینه ثبت علامت تجاری شرایط ثبت علامت تجاری زمان ثبت علامت تجاری
سایر خدمات
ثبت طرح صنعتی ثبت لوگو ثبت نشان تجاری ثبت علائم تجاری نقل و انتقال برند
تماس با ما

نحوه ثبت برند بین المللی


در مقاله های قبلی در مورد ثبت علامت تجاری و برند و شرایط که باید آنها به را به ثبت رساند صحبت شده است در این مقاله به ثبت برند بین الملل می پردازیم بدین صورت که مقاله های قبلی بدین صورت بود که زمینه فعالیتی در کشور ایران می باشد اما در صورتیکه فعالیت خارج از کشور ایران باشد در زمینه بین الملل باید برند را به ثبت رساند . مطمئنن این سوال برای شما پیش میاید که چه کارهای قانونی برای این کار باید انجام داد . با ما همراه باشید .

جهت مطالعه بیشتر ثبت برند در ایران به مقاله آن مراجعه نمایید .

نحوه ثبت برند بین المللی

به صورت خلاصه تاریخچه کنوانسیون پاریس را تعریف می نمایید .دراین کنوانسیون در ارتباط با حمایت از حقوق مالکیت صنعتی می توان گفت که به موجب این قانون در حمایت از علائم تجاری در سطح بین الملل صاحبین حقیقی و یا حقوقی این علائم می بایست به طور جداگانه و با ترجمه مدارک به زبان کشور مورد نظر و پرداخت هزینه جداگانه به کشور مزبور عملیات ثبت را به انجام می رسانند و بالطبع کاری پر هزینه و زمان بر بوده است اما امروزه به منظور سهولت در روند ثبت بین المللی علائم تجاری تعدادی از کشورهای عضو کنواسیون پاریس یک اتحادیه بین المللی برای حمایت از مالکیت صنعتی و حقوق ناشی از آن تشکیل دادند در این سیستم مادرید بعنوان دستور العمل بین المللی علائم تجاری تصویب گردید که این سیستم دارای دو معاهده می باشد.

باید به این نکته توجه نمایید که در رابطه با سیستم ، الزامی است که علامت تجاری را در کشور خود به ثبت برسانند سپس اقدامات بعدی انجام دهند .

وکیل ثبت برند مجری تخصصی در زمینه ثبت برند 

مدارک لازم جهت ثبت برند بین المللی

  1. نامه درخواست جهت ثبت بين المللي علامت خطاب به اداره ثبت علايم تجاري با درج اسامي كشورهاي مورد نظر ارائه داده شود
  2. معرفي نامه بر روي سربرگ شركت همراه با امضاي مديران و دارندگان حق امضا و با مهر شركت براي اشخاص حقوقي و در صورت مراجعه وكيل رسمي ارائه وكالت نامه دادگستري ارائه داده شود .
  3. فتوكپي مصدق شناسنامه و كارت ملي مديران و دارندگان حق امضاي شركت و روزنامه تاسيس و آخرين تغييرات شركت براي اشخاص حقوقي و ارائه كپي مصدق شناسنامه و كارت ملي براي اشخاص حقيقي و در صورت مراجعه به وكيل رسمي ارائه وكالت نامه دادگستري ارائه داده شود .
  4. اصل گواهي ثبت علامت تجاري در ايران جهت رويت و كپي آن جهت ضبط در پرونده يا ارائه كپي مصدق گواهي ثبت علامت تجاري ارائه داده شود .
  5. فرم مخصوص لاتين تکمیل شود
  6. برگ محاسبه هزينه ها ارائه داده شود
  7. رسيد مربوط به پرداخت هزينه بررسي اظهارنامه ثبت بين المللي

باید این نکته اشاره کرد علامت های تجاری که در ایران به ثبت رسیده اند این قابلیت را دارند که در سیستم مادرید ( بین الملل ) ثبت شوند.

ثبت بین المللی بدین معناست که می توان علامت مذکور را در کشورهای عضو کنوانسیون مادرید با پرداخت هزينه هاي قانوني در هر كشور بصورت جداگانه اقدام به ثبت نمود.

در نتیجه جهت ثبت بین الملل باید علامت را در کشورهایی که عضو کنوانسیون مادرید هستند با پرداخت کردن هزینه های قانونی در کشور های دیگر به صورت جداگانه ثبت نمایند.

نحوه پرداخت هزينه ها و تعرفه های ثبت برند بین المللی

مبلغ پايه ( 750 فرانك سوئيس براي هر علامت سياه وسفيد و 903 فرانك سوئيس در صورت رنگي بودن علامت) بعلاوه چهل هزار تومان هزینه بررسی اولیه اداره ثبت.

 هزينه هاي تكميلي و اضافي: ( هزینه برخی از کشورها کمی متفاوت می باشد، هزینه طی فیش پرداختی محاسبه میگردد.)

 تعداد كشورهاي تعيين شده   *  100  فرانك سوئيس هزينه تكميلي   =     مبلغ كل هزينه هاي تكميلي

 تعدادطبقات كالاها وخدمات  *  100  فرانك سوئيس هزينه اضافي    =    مبلغ كل هزينه هاي اضافي بيش از سه طبقه

 لازم به ذکر است هزینه برخی از کشورها متفاوت بوده و هر کشور بین 200 - 300 فرانک هزینه خواهد داشت

واریز هزینه ها بصورت حواله ارزی بوده و میتواند توسط خود متقاضی نیز صورت پذیرد.

 -  مدت زمان ثبت حداقل 12ماه و بستگی به نوع و تعداد کشور تا 18 ماه متفاوت می باشد.

ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

علائم تجاری غیر قابل ثبت

علامت تجاری در برخی موارد غیر قابل ثبت می باشند.برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

ثبت برند لبنیات

ثبت برند لبنیات سبب جلوگیری از سواستفاده ی متقلبان می شود و از عرضه ی کالاهای مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کننده ای مشابه علامت تجاری دیگری هستند جلوگیری می نماید.

برند و علامت تجاری چگونه ثبت می شود ؟

منظور درخواست ثبت برند یا ثبت علامت تجاری بایستی اظهارنامه‌ای در اداره ثبت مالکیت صنعتی تنظیم گردد در این مقاله مطالبی می توانید در مورد ثبت برند و ثبت علامت تجاری مطالعه نمایید.

نحوه ثبت برند بین المللی

چگونگی نحوه ثبت برند بین الملل به صورتی است که هر کشور باید عضو کنوانسیون مادرید باشد در این مقاله به توضیحات بیشتر پرداخته می شود

پیشنهاد اسم برند

برای هر شرکتی انتخاب نمودن اسم برند مناسب یکی از مهم ترین کارهایی است که بایستی پیش از تأسیس وشروع به کار آن شرکت به آن توجه شود در این مقاله به توضیحات بیشتر از پیشنهاد اسم برند پرداخته می شود

ثبت برند خارجی در ایران

تعداد بسیار زیادی از اشخاص قصد دارند برند خارجی را در کشور ایران به ثبت برسانند. این اشخاص و شرکت های تجاری تمایل دارند از اسم برند های خارجی به منظور توسعه و فروش خود استعمال نمایند

علائم غیر قابل ثبت کدامند؟

علامت تجاری عبارتست از حروف، عدد، ترسیمات، عکس، شکل، رنگ، تصویر، برچسب یا ترکیب آنها که برای تشخیص کالاها یا خدمات بکار می رود.برخی از علامت های تجاری به راحتی ثبت می شوند و برخی دیگر از علامت ها این قابلیت را ندارند تا به ثبت برسند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله را بخوانید.

ثبت اسم تجاری

تاجران می توانند با در نظر گرفتن یک اسم تجاری مشغول با کار تجارت شوند . در اصل اسم تجاری نام تجارتخانه و یا بنگاه تجارتی است که تاجران در آن می توانند مشغول به فعالیت تجاری نمایند.

ثبت برند و مزایای آن

اشخاص حقیقی و حقوقی که اقدام به ثبت برند خود می نمایند می توانند از مزایای ثبت برند استفاده نمایند . در واقع استفاده از برند برای تولیدکنندگان به صورتی است که بتوانند وارد رقابت شده و بتوان خود را معرفی نمایند

ثبت لوگو و نشان تجاری

لوگو طرح ملموسی برای نشان دادن خدمات، محصولات و کالای مورد نظر است در این مقاله به تفاوتهای ارم و لوگو و مدارک لازم ثبت لوگو پرداخته می شود لطفا مطالعه نمایید

مشاوره آنی
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!

هم اکنون آنلاین نیستیم . جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟