برند سازی شخصی
برندسازی شخصی فرآیندی است که افراد و تخصص شان را مثل برندهای تجاری علامت گذاری می کند. مفهوم برندسازی شخصی می گوید موفقیت از خود فرد به دست می آید
مطابق موافقت نامه پاریس در خصوص حمایت از مالکیت صنعتی به منظور حمایت از علائم تجارتی در عرصه بین المللی اشخاصی اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی که دارای علائم تجاری می باشند باید تعدادی تقاضانامه را به صورت تنها در اداره های کشورهای مختلف عضو به زبان های مختلف و با پرداخت نمودن هزینه های متغیر اخذ نمایند.
به دلیل اینکه این که ثبت برند بین المللی زمان زیادی را در بر می گیرد سبب شده است تا جهت آسان شدن روال ثبت بین المللی و بدست آوردن حقوق ناشی از ان تعدادی از کشورهای عضو کنوانسیون پاریس اتحادیه بین المللی به منظور حمایت از مالکیت صنعتی سازمان ثبت برند بین الملل مادرید را تشکیل دهند.
نظام مادرید 85 عضو دارد که از کشورها و دفاتر بین المللی تشکیل شده است شایان ذکر است که تقاضای ثبت بین المللی از شیوه دفاتر مالکیت صنعتی کشورهای عضو نظام مادرید میسر می باشد ووابسته به این است که باید در کشورمبدا ثبت گردد.در این نظام با عنوان مادرید شناخته می شود قاعده ثبت بین المللی تجارتی تصویب شده است و دو عهدنامه را شامل می شود.
موافقتنامه مادرید مورخ ۱۸۹۱ و پروتکل مرتبط با آن مصوب ۱۹۸۹
محتوای پروتکل مادرید
ثبت علامت تجاری بر اساس کنوانسیون پاریس در ابعاد داخلی یکی از پایه های اولیه پروتکل مادرید به منظور حمایت کردن از علامت تجارتی و بهره مند شدن از حقوق مربوط با ان می باشد.
دفتر بین المللی وایپو مسئول اداره سیستم مادرید می باشد.شایان ذکر است که هر کدام از کشورهای عضو کنوانسیون به جهت حمایت از حقوق علائم تجارتی تبعیت خود در دیگر کورها می توانند در موافقت نامه ،پروتکل و یا عضو هر ذو آن ها شوند.
بر اساس قوانین و مقررات ثبت بین المللی و یا همان نظام مادرید با توجه به قوانین داخلی هر کشوری علامت مورد بررسی قرار می گیرد سپس وارد مسیر بین المللی خود می شود.بدیk معنی است که در مرحله نخست ثبت بین المللی علامت تجاری به شیوه ملی می باشد که در اداره کشور مبدا شکل می گیرد سپس به صورت خودکار با معین نمودن کشورهای پیشنهادی درعرصه بین المللی صورت می گیرد.
از مزیت های نظام مادرید شخص می تواند اظهارنامه ای بین المللی از شیوه اداره مالکیت صنعتی به وایپو ارائه دهد.
که در صورت داشتن علاقه می توانند از 85 کشور عضو موافقت نامه و پروتکل مادرید یا تعدادی از انها تقاضا کند تا از علامت تجاری خود حمایت کنند.
این کار تنها با یک روش صورت می پذیرد و آن هم تسلیم تقاضانامه بین المللی واحد به یک زبان مانند ( فرانسه،انگلیسی،اسپانیولی ) و پرداخت نمودن تعرفه به فرانک سوئیس، به منظور حمایت از علائم تجاری یا خدماتی در کشورهای معین شده در فرم تقاضا میسر می گردد.
چنانچه هنگامی که در علامت ثبت مبدأ از جانب صاحب آن هر تغییری صورت بگیرد مانند تغییر نام، ادرس ،مالکیت، تمدیدو.... با کامل کردن فرم های مربوطه و پرداخت نمودن هزینه های کم می توان تغییرات ذکر شده را در عرصه بین المللی انجام دهید.
شایان ذکر است که اداره مبدا نیازی به انجام دادن طبقه بندی کالاها و خدمات و منتشر شدن علامت ها در روزنامه رسمی کشور متبوع ندارد زیرا ثبت بین المللی دربرگیرنده مجموعه ای از ثبت های ملی براساس قوانین داخلی هر کشور معین شده ای می باشد.
کلیه علامتهای تجاری که در اداره ثبت ایران ثبت شده اند، این قابلیت را دارند در نظام مادرید ثبت شوند. ثبت بین المللی مادرید بدبن معناست که متقاضیان میتوانند علامت مورد نظر خود را به پرداخت نمودن تعرفه های قانونی در کشورهای عضو کنوانسیون مادرید در هر کشور به شیوه جدا جدا ثبت نمایند.
وکیل ثبت برند آماده ارائه خدمات به متقاضیان ثبت برند بین المللی می باشد،هم اکنون با وکیل ثبت برند تماس بگیرید و کلیه امور ثبتی خود را به ما بسپارید.
نتیجه دقیقی پیدا نشد . جهت نمایش پیشنهادات اینجا کلیک کنید
مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید
برندسازی شخصی فرآیندی است که افراد و تخصص شان را مثل برندهای تجاری علامت گذاری می کند. مفهوم برندسازی شخصی می گوید موفقیت از خود فرد به دست می آید
علائم تجاری و نام های تجاری یکی از عناصر مهم در بازار یابی و راهبردی در عرضه بازار و کالاها و خدمات می باشد
بنا به تعریف سازمان جهانی مالکیت معنوی، به محصول یا عملیاتی که برای اجرای یک کار راهکار جدیدی پیشنهاد می کند یا یک تکنولوژی جدید برای برطرف کردن یک مشکل بخصوص ارائه می دهد اختراع گفته می شود
تاثیر بسزایی در فروش محصولات دارد زیرا با شهرتی که پیدا می کند خرید مطمئن و با کیفیتی را برای مشتریان به ارمغان می آورد.
زمانی می توانید برند نقل و انتقال را انجام دهید که مجوز آن را از اداره ثبت مالکیت معنوی کسب نموده باشید
مدت زمان ثبت برند متفاوت می شود به دلایلی زمان ثبت متغییر است . از جمله باید مدارک ارائه شده را توجه کرد . هم چنین تعداد پرونده های مورد بررسی کارشناسان در کارتابل توجه نمود
مالکیت حقوق صنعتی از افکار و نظریات نوین و مبتکرانه پشتیبانی می کند و این مهلت و اطمینان خاطر را در اختیار افراد مبدأ و مبتکر قرار می دهد که اندیشه و ماحصل تفکر خود را به جامعه ارائه دهد
یک نشان و یا یک اسم و یا یک کلمه و... که حتی می توان ترکیب کردن موارد فوق را به عنوان برند طراحی و انتخاب کرد
یکی از مهم ترین کارهایی که در رستوران باید انجام شود ثبت علامت تجاری یا برند می باشد. جهت مطرح شدن یک رستوران باید به ثبت شکل. لوگو یا اسم تجاری پرداخت.
حق استعمال انحصاری برای شخصی می باشد که علامت تجاری خود را به ثبت برسانند در غیر اینصورت مالک علامت تجاری می تواند در صورت مشاهده کپی برداری ، اعتراض به ثبت علامت تجاری نماید
پاسخ دادن به :
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد