راهنمای ثبت اینترنتی برند
نام تجاری یا برند عبارت است از نام، سمبل، نشانه، طرح، شعار، علامت یا ترکیبی از آن ها که موجب شناسایی محصول و تمایز آن از سایر محصولات و انتقال یک مفهوم یا احساس به مخاطب می شود.
ما در این مقاله می خواهیم درباره ثبت برند حقوقی مطالبی را به اشخاصی که می خواهند برند خود را به صورت حقوقی ثبت کنند ارائه کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
یکی از داشته های با ارزش ومهم در فعالیت های تجاری برند می باشد که چنانچه برای رسیدن به موفقیت شرکت روی آن برنامه ریزی و هدف گزاری شده باشد اعتبار و اهمیت آن بیش از پیش مشخص خواهد شد. با توجه به این مطلب داشتن یک برند معروف در ایران و تمامی کشورهای دیگر سرمایه به حساب می آید و مقررات ثبتی در مورد آن می بایست یه کار گرفته شود.
در کشورهای مختلف انجام خدمات ثبتی و پشتیبانی از برند را یک اداره یا سازمان عهده دار است که در ایران اداره مالکیت معنوی متصدی انجام این امر می باشد
برند را در حیطه ای بزرگتری مثل بین الملل نیز می توان به ثبت رساند.با تجه به استانداردهایی که در صورتجلسات تعریف شده است و توافقنامه ی مادرید افرادی که قصد دارند برند خود را به ثب برسانند می بایست مطابق با استانداردهای تعریف شده امور ثبتب را در ایران انجام داده و پس از گذراندن مراحل اولیه مقررات با تحویل دادن اسناد ثبتی درایران که شامل اظهار نامه و گواهینامه ثبت برند ، می باشد برند خود را در سطح بین المللی به ثبت برسانند.
از نظر مصرفکننده خرید از یک برند یعنی:
یک برند معتبر می تواند نشانگر مرغوبیت محصول باشد و برای مصرف کننده یا مشتری احتمال ریسک خرید نامرغوب را کاهش می دهد و مصرف کننده را برای خریدهای بعدی از همان برند ترغیب می کند و دیگر احتیاجی به وارسی و استعلام های بعدی مشتری نمی باشد . از این رو تکلیف تولید کننده برای به انجام رساندن هرچه بهتر امور تولیدی بیشتر خواهد شد . برند ابزاری است که خصیصه ها و ارزشمندی های یک محصول یا خدمات را به نمایش می گذارد.
در انتها خاطر نشان می شویم که در صورت روبرو شدن با هر سوال و مسئله ای می توانید با وکیل ثبت برند در ارتباط باشید و از تجربیات آن ها بهره مند شوید.
نتیجه دقیقی پیدا نشد . جهت نمایش پیشنهادات اینجا کلیک کنید
مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید
نام تجاری یا برند عبارت است از نام، سمبل، نشانه، طرح، شعار، علامت یا ترکیبی از آن ها که موجب شناسایی محصول و تمایز آن از سایر محصولات و انتقال یک مفهوم یا احساس به مخاطب می شود.
برندی که به ثبت رسیده است محصولات و خدمات شما را از کالاها و خدمات شرکت های دیگر متفاوت می نماید و سبب جلوگیری از سو استفاده های احتمالی می گردد.در این مقاله از ویژگی های یک برند خوب می توانید اطلاعات مفیدی را مطالعه نمایید
علامت تجاری یک علامت انحصاری مربوط به یک محصول می باشد
اگر چه لوگوتایپ و لوگو همانند نام تجاری برای تمیز یک مؤسسه تجاری و نوع فعالیت آن از مؤسسات مشابه و مماثل است، اما تفاوتهایی با نام تجاری دارند که در این مقاله قید می شود
از جمله کارهایی که می توان توسط آن از امتیازات انحصاری تولید و عرضه خدمات و محصولات برای شرکت های تولید کننده و یا ارائه دهنده حفظ شود ، ثبت علامت تجاری می باشد
از اولین قدم هایی که در برندسازی باید به آن توجه نماییم نامگذاری و انتخاب برند می باشد بدین صورت که برند نقش اساسی در مبحث بازار یابی و شناخته شدن ایفا می کند
در این مقاله مطالبی در مورد مدارک مورد نیاز جهت ثبت علامت تجاری پرداخته شده است برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله را بخوانید.
علامت تجاری در برخی موارد غیر قابل ثبت می باشند.برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.
به پروسه مدیریت نمودن کسب و کار نزد مشتریان برندینگ می گویند. برندینگ یعنی مشتریان شما تنها آن جنبه هایی را از کسب و کار بشناسند که شما به ان علاقه مند می باشید.
در واقع انتخاب لوگو برای هر کسب و کاری باید با هدف انتخاب شود در غیر اینصورت موفقیت را در پی ندارد و در این مقاله به مطالب مفیدی در مورد مراحل ثبت لوگو می پردازیم
پاسخ دادن به :
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد