ثبت لوگوی تجاری
لوگوی تجاری نوعی تصویر می باشد که به منظور تبیین نمودن یک عبارت، موضوع، تلقین کردن یک موضوع و معرفی و شناساندن موسسه، محصول، سایت و.... از آن استفاده می شود.
در زبان فارسی اصطلاح برند به طور معمول به منظور اشاره به محصول و یا خدماتی استفاده می شود که دارای ارزش اعتباری و اجتماعی بسیار زیادی داشته باشد.
به تبیینی دیگر برند دربردارنده ی ماهیت اجتماعی می باشد و برند هایی به عنوان قدرتمند شناخته می شوند که اشخاص به ان ها احساس مالکیت داشته باشند .به عنوان مثال بیان می کنند که این برند نام برندی است که من به آن علاقه دارم
نماناهای ممتاز قادر می باشند تلاطم و احساسات مصرف کنندگان خود را تحریک کنند و هم چنین مشتریان هم به این اسم ها اطمینان دارند و از آن ها انتظار دارند طرح های ممتاز و خلاقیت را در محصولات خود ایجاد نمایند.
یکی از مبحث های مهم که مورد عنایت شرکت ها است مبحث وفاداری به برند می باشد.لازم به ذکر است که به صورت همیشه شرکت ها دنبال راهکارهایی می باشند که بتوانند رضایت و وفاداری مشتریان را جلب کنند.
یکی ازملاک های مهم وفاداری به برند ، انگیزه یادآوری و بازآوری برند با گروه کالایی خاص میباشد که عرصه را به منظور خریدهای دوباره مشتریان امکان پذیر می کند.
یک برند قدرتمند بایستی از این صفت ها برخوردار باشد:
علامت تجاری به وسیله کسب اطمینان از حقوق منحصر به فرد به منظور شناخته شدن کالاها و خدمات یا اجازه دادن به اشخاص دیگر جهت استعمال از علامت و دریافت نمودن مبلغ از مالک اثر حفاظت و نگهداری می کند. مدت زمان این محفاظت متفاوت می باشد اما علامت تحاری این قابلیت را بدون هیچ گونه محدودیتی و با پرداخت نمودن هزینه های مربوطه به ثبت برسد.
حفاظت و نگهداری از علامت تجاری به وسیله دایره های قانونی که در بیشتر سیستم ها مجوز تعطیل کردن اشتباه در این عرصه را دارند،تایید و مقبول می شود. از چشم اندازی گسترده تر ، علامت های تجاری با قانونی و رسمی شدن و اعطای سود اقتصادی به مالکان آن ها، درعرصه جهانی سرمایهگذاری میکنند و این نوآوری را گسترش و توسعه میدهند.
محافظت و نگهداری از علامت های تجاری از تلاشهای رقیبانی که منصف نمی باشند ، مانند اشخاص تقلب کار ، به منظور استعمال از علامت های مشخص جهت فروش محصولات و ارائه خدمات بدون کیفیت یا نا همسان جلوگیری و مانع ایجاد می کنند. این سیستم ، آگاهی و امکان سرمایهگذاری به منظور تولید و فروش کالاها و خدمات را در عادلانه ترین شرایطی که ممکن می باشد ارائه می نماید و بدین طریق سبب آسان سازی و اسان تر شدن تجارت جهانی می شوند.
وکیل ثبت برند آماده ارائه خدمات ثبت برند ، دارای دپارتمان تخصصی و باتحربه در این زمینه
تفاوتی که بین علامت تجاری حقیقی و حقوقی وجود دارد فقط در مدارکی می باشد که مورد نیاز است. برای شخص حقیقی کلیه ی مدارک بایستی به نام شخص مورد نظر باشد و به طبقه و فعالیت مورد نظر مربوط باشد. به عنوان مثال شخصی که جواز کسب آن به مواد غذایی مربوط باشد قادر نمی باشد علامت را در طبقه ای به غیر از مواد غذایی به ثبت برساند . برای شخص حقوقی کلیه مدارک و مجوزها می بایست به نام شخصیت حقوقی یعنی شرکت باشد و طبقه مورد نظر جهت ثبت بایستی در موضوع شرکت قید شده باشد. در صورتی که طبقه مورد نظر در موضوع شرکت نباشد قادر می باشد به موضوع پیوست نماید. یعنی موضوع مورد نظر را به شرکت اضافه نماید و پس از آن به منظور ثبت برند مبادرت نماید.
برای آن که علامت تجاری به ثبت برسد بایستی از شرایط خاصی پیروی نماید که این دستورالعمل در قوانین ومقررات کشورهای گوناگون با عنایت به سنت جامعه، عفت عمومی، اخلاق نیکو ، مصالح کشور و رعایت نمودن مسائل مذهبی و اخلاقی محدودیت هایی برای آن پیش بینی شده است. با توجه به ماده ۵ قانون، ثبت علامت ها و اختراعات زیر ممنوع می باشد:
پرچم مملکتی کشور ایران و هر پرچمی که دولت ایران استفاده از آن را به صورت علامت تجارتی ممنوع کند.
علامت هلال احمر – نشان ها – مارک های کشور ایران
پرچم رسمی ایران با علامت مخصوص جمهوری اسلامی و شعار الله اکبر.
کلمات و یا عباراتی که ایهام دار انتساب به مقام های رسمی ایران باشد مانند دولتی و امثال آن.
علامت تجاری موسسه های رسمی مانندهلال احمرو صلیب احمر و مانند آن.
علامت هایی که اخلال کننده نظم های عمومی و یا تناقض عفت باشد.
ضمن تشکر از مطالعه مطلب فوق . اگر بدنبال راهنمایی و مطالعه بیشتر در مورد مراحل ثبت برند دارید می توانید به مقاله آن وارد شوید
نتیجه دقیقی پیدا نشد . جهت نمایش پیشنهادات اینجا کلیک کنید
مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید
لوگوی تجاری نوعی تصویر می باشد که به منظور تبیین نمودن یک عبارت، موضوع، تلقین کردن یک موضوع و معرفی و شناساندن موسسه، محصول، سایت و.... از آن استفاده می شود.
یک برند ضمانت همیشگی و دائمی یک فروشنده به منظور عرضه ی مجموعه ای از خصوصیات و ویژگی ها و خدماتی خاص به مصرف کنندگان می باشد.
از آنجا که ثبت مزایای مرتبط با کیفیت کالا بوسیله علامت تجاری کالا انجام می شود و معروفیت علامت تجاری که به آن به عنوان برند اشاره می شود، برای شرکت یا بنگاه اقتصادی تولیدی مزایای مادی و اعتباری و معنوی در پی دارد که در این مقاله به مزایای مهم ثبت علامت تجاری پرداخته می شود مطالعه نمایید.
علائم تجاری به گونه علائمی گفته می شود که تمایز را در بین کالا و خدمات نشان می دهند . در قانون تجارت اینگونه علائم دارای طبقاتی می باشند . طبقه بندی علائم تجاری از جهت موضوع و شکل می باشد که در این مقاله به شرح آنها پرداخته می شود
در حقوق مالکیت معنوی شامل موضوعاتی می باشد که سرچشمه آنها فکر و اندیشه انسان است و در ارتباط با آفرینش های ذهنی او می باشد
در زبان فارسی اصطلاح برند به طور معمول به منظور اشاره به محصول و یا خدماتی استفاده می شود که دارای ارزش اعتباری و اجتماعی بسیار زیادی داشته باشد.
هر محصولی به منظور دریافت نمودن امتیاز برای کیفیت خود فقط به وسیله نام و علامتی و برندی که بر روی آن ثبت شده است قادر می باشد تشخیص داده شود.
به هر نشان قابل مشاهده ای که قادر باشد کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از یکدیگر متفاوت کند علامت می گویند
پاسخ دادن به :
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد