ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد ثبت لوگو مطالبی را به متقاضیان محترم ارائه نماییم مقاله را بخوانید و در صورت مواجه شدن با هر سوال و مسئله ای با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید.
لوگو یک نشانه گرافیگی می باشد که قادر است به صورت علامت، نماد، نوشتار و یا ترکیبی از این ها طراحی گردد و بدین صورت وجه تمایزی برای محصولات مشابه باشد. هر چه سریعتر لوگو تجاری خود را به ثبت رسانید
ممتاز ساختن یک محصول و یا خدمات توسط یک لوگو مشخص می شود که این لوگو وقتی بر روی آن محصول خدمات درج شده باشد از دیگر محصولات و خدمات دیگر شاخص تر می سازد و به مصرف کننده آن اعتماد را می دهید که این محصولی که انتخاب کرده است دارای کیفیت برتری می باشد زیرا لوگوی آن ثبت شده است و شناخته شده می باشد.
ثبت لوگو اختیاری می باشد در صورتی که مالک برای استفاده از حمایت های قانونی می تواند درخواست ثبت لوگوی خود را داشته باشد.
لوگو : زمانی که بر روی کالا و یا خدماتی شکل و یا صورتهایی می بینید که از اشکال گرافیکی باشد که این شکل ها با ترسیم و سلیقه طراح کشیده می شود و متقاضی آن انتخاب می نماید بر روی آن محصولات و کالاها درج می نماید. از خلاقیتی ویژه بدست می آید.
آرم: یک تصویر گرافیکی که به صورت ساده و در بردارنده و یا نشان دهنده نوع فعالیت و یا نوع سارمان یااتحادیه باشد آرم گفته می شود . یعنی عنوان گرافیکی نمی باشد و در کنار اسم شرکت و یا اسم برند طراحی می شود.
زمانی که لوگو مورد نظر خود را طراحی کردید برای حفاظت از این نشان می توانید آن را ثبت نمایید ، ثبت لوگو در اداره مالکیت معنوی امکان پذیر می باشد جهت جلوگیری از هزینه های اضافی می توانید جهت سهولت در کار به موسسه وکیل ثبت برند بسپارید.
با ارائه مدارک و طی کردن مراحل ثبت لوگو در اداره ثبت مالکیت می توانید از حمایت های قانونی برخوردارد شوید.
ورود و ثبت نام در سایت مالکیت معنوی و در قسمت ثبت علائم تجاری
مدارک ثبت لوگو را آماده نمایید سپس وارد سامانه اینترنتی مالکیت معنوی sherkat.ssaa.ir شده و ثبت خود را انجام دهید. در قسمت سمت چپ سایت وارد قسمت ورود اطلاعات شوید.
در هنگام ورود اطلاعات در سایت اداره مالکیت معنوی به موارد زیر دقت نظر داشته باشید:
متقاضی و یا مالک لوگو که بر اساس نوع شخصیت آن حقیقی و یا حقوقی بودن انتخاب نموده و اطلاعات هویتی مرتبط را وارد نمایید.
در صورت وجود وکیل و یا نماینده قانونی اطلاعات را وارد نمایید و در صورت نبودن آن را خالی بگذارید.
ابلاغیه و پیام های سازمان برای شماره تلفن همراه و یا ایمیل متقاضی ارسال میشود در صحت ورود اطلاعات دقت نمایید.
مطابق خدمات و محصولی که ارائه می دهید طبقه آنرا انتخاب نمایید.
کلیه مدارک مورد نیاز ثبت لوگو را در قسمت مربوطه وارد نمایید ( لازم به ذکر است مدارک را اسکن نمایید. )
برای ثبت لوگو نیاز به پرداخت هزینه های دولتی می باشید بعد از پرداخت این هزینه های می توانید رمز کدرهگیری را اخذ نمایید .( لازم به ذکر است در قسمت سامانه درگاه اینترنتی قرار داده شده است که بتوانید از طریق رمز دوم اینترنتی پرداختی را انجام دهید. )
سپس بعد از پرداخت هزینه های دولتی ثبت لوگو می توانید از سامانه کدرهگیری و رمز را دریافت نمایید و اطلاعات جهت بررسی به سیستم کارشناسان اداره قرار می گیرد.
از اظهارنامه ثبت لوگو پرینت گرفته و ذیل اوراق را امضا نموده و به همراه مدارک مربوطه به اداره مالکیت معنوی ارسال نمایید.
زمان ثبت لوگو در بازه زمانی 35 الی 40 روز به طول می انجامد اصولا در این مدت زمان کارشناسان اداره بر اساس مدارک و اطلاعات درج شده در اظهارنامه کلیه موارد را بررسی نموده و نتیجه را به متقاضی اعلام می نمایند.
سپس بعد از تأیید اطلاعات از سوی کارشناسان اداره روزنامه رسمی انتشار می یابد . سپس گواهینامه ثبت 10 ساله به متقاضی صادر می شود .
ثبت لوگو برای شخصیت حقیقی و یا حقوقی قابلیت ثبت را دارد بدین صورت که در ارائه مدارک آنها باهم تفاوتی وجود دارد .
مدارک مورد نیاز ثبت لوگو حقوقی :
مدارک مورد نیاز ثبت لوگو حقیقی
در انتها خاطر نشان می شویم که وکیل ثبت برند آماده ارائه خدمات به متقاضیان ثبت لوگو می باشد لذا در صورت روبرو شدن با هر سوال و مسئله ای می توانید با وکیل ثبت برند در ارتباط باشید و از تجربیات مشاوران و کارشناسان ما در این مجموعه بهره مند شوید.