لوگو سفید ایلیا
ثبت برند
ثبت برند فارسی ثبت برند لاتین ثبت برند حقیقی ثبت برند حقوقی مراحل ثبت برند مدارک ثبت برند هزینه ثبت برند مدت زمان ثبت برند برند های تخصصی
ثبت برند رستوران ثبت برند مواد غذایی ثبت برند پوشاک ثبت برند آرایشی
ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری حقیقی ثبت علامت تجاری حقوقی مراحل ثبت علامت تجاری مدارک ثبت علامت تجاری هزینه ثبت علامت تجاری شرایط ثبت علامت تجاری زمان ثبت علامت تجاری
سایر خدمات
ثبت طرح صنعتی ثبت لوگو ثبت نشان تجاری ثبت علائم تجاری نقل و انتقال برند
تماس با ما

ثبت لوگو و نشان تجاری


لوگو طرح ملموسی برای نشان دادن خدمات، محصولات و کالای مورد نظر است. همچنین خصوصیات سازمانها و نهادها و … را شرح می‌دهد.لوگو چهره و منظر هر برند است، بنابراین طرح آن اهمیت زیادی دارد. اگر یک لوگو به خوبی و درست طراحی شود می تواند برای نام تجاری یا برند قدرتمند و با ارزش باشد.

طراحی یک لوگوی موثر برای یک برند نسبت به طراحی سایرر اقلام گرافیکی به خلاقیت و تلاش بیشتری  نیاز دارد.داشتن دانش کافی، تجربه و خلاقیت از گزینه هایی است که هر طراح لوگو، آرم و نشانه قوی و حرفه ای باید آن ها را داشته باشد.لوگو باید  تداعی کننده ویژگی های یک محصول در ذهن مشتریان باشد.

تفاوت لوگو و آرم در چیست؟

لوگو : لوگو یک کالا یا خدمات به شکلها و صورتهای مختلف گرافیکی می باشد که طراحی این اشکال به سلیقه و خلاقیت طراحان گرافیک بستگی دارد.

آرم : آرم یک عنوان گرافیکی نیست بلکه فقط و فقط یک نشانه و تصویر گرافیکی یا ساده است٬ که هر شخصی با دیدن این نشانه یا آرم متوجه این می شود که این آرم مربوط به چه عنوانی است ولی هیچ فردی نمی تواند بفهمد که این آرم مربوط به چه عنوان خاصی است . بنابراین در کنار نشانه یا آرم اسم مربوط به شرکت و برند یا… که معمولا اسمی خاص هست قرار داده می شود. این نوع طراحی هم دو سبک دارد که تقریبا با هم متفاوت است. هزینه در طراحی آرم کمتر از طراحی لوگو می باشد .

اصول تعریف شده برای لوگو

  1. ساده باشد.
  2. با فرهنگ موضوع همخوانی داشته باشد.
  3. عمر بالای 10  سال داشته باشد.
  4. قابلیت تک رنگ شدن را داشته باشد
  5. قابلیت کوچک شدن در ابعاد 1 سانتی متر را دارا باشد.
  6. ترجیحا دارای فرم هندسی باشد.
  7. وضوح عوامل مورد استفاده مورد توجه قرار بگیرد.
  8. عوامل مورد استفاده کاملا  باید با هم تناسب داشته باشند.
  9. منحصر به فرد باشد.

دسته بندی طراحی لوگو

  • نوشتاری (لوگوتایپ یا مونوگرام)
  • تصویری و علامت اختصاری (پیکتوگرام و آرم)
  • نوشتاری – تصویری

اینکه کدام یک از این سه نوع طراحی لوگو مناسب است بستگی به وسعت کاری، منحصر به فرد بودن اسم، نوع شغل یا خدمات و عواملی دیگر دارد.

مراحل ثبت لوگو

ابتدا باید مدارک  تکمیل شود

شما می توانید لوگو را به دو شکل حقیقی و حقوقی ثبت کنید. مدارک مورد نیاز برای نشان تجاری حقیقی و حقوقی متفاوت است. برای شخص حقیقی همه ی مدارک باید به نام شخص و مرتبط به طبقه و فعالیت مورد نظر باشد و در مدارک لازم برای شخص حقوقی تمام مدارک ومجوزها باید به نام شخصیت حقوقی یعنی شرکت باشد و طبقه ی مورد نظر برای ثبت باید در موضوع شرکتت نام برده شود. قبل از شروع ثبت لوگو مدارک ذیل را تهیه کرده  و آن ها را اسکن کنید.

الف - اشخاص حقوقی

مدارک شرکت که شامل آگهی تاسیس،روزنامه تاسیس و اگر  تغییراتی در شرکت انجام شده باشد کلیه آگهی تغییرات و روزنامه ها را ارائه می دهید یک سری کپی از مجوزهای شرکت و اگر شرکت دارای مجوز نبود به نام مدیرعامل یا رئیس هیئت مدیره نیز قابل قبول می باشد. مدارک شناسایی مدیرعامل،مهر شرکت و کارت بازرگانی را نیز باید تهیه کنید. در آخر باید یک نمونه از برند خود را در قالب 10*10 طراحی کنید.

ب - اشخاص حقیقی

مدارک شناسایی متقاضی ثبت برند به همراه جواز کسبی در حوزه فعالیت و یک نمونه از آرم خود در قالب 10*10 در صورتی که برند شما لاتین باشد کارت بازرگانی را هم باید ارائه شود.

مراحل ثبت لوگو همانند مراحل ثبت برند می باشد جهت مطالعه بیشتر می توانید به مقاله مراحل ثبت برند مراجعه نمایید.

فواید ثبت لوگو

  1. تضمین تمیز دادن محصولات از یکدیگر توسط مشتریان
  2. شرکت‌ها می توانند محصولاتشان را از یکدیگر متمایز کنند.
  3. بهترین ابزار بازاریابی و اساس تبلیغات و کسب اعتبارو شهرت برای شرکت‌ها می باشد.
  4. با اعطایی مجوز استفاده از آنها به اشخاص ثالث منبع درآمدی از محل امتیازها برای مالک علامت به حساب می آید.
  5. جزء دارایی ذهنی و معنوی اشخاص و شرکتها به شمار می رود.
  6. مشوق شرکت‌ها برای حفظ یا بهینه سازی کیفیت و ویژگی های محصولات نیز می باشد.
  7. با استفاده از آنها ممکن است روند اخذ وام آسان تر شود.

مدت زمان اعتبار لوگو

مدت اعتبار قانونی گواهی ثبت لوگو معادل ده سال است. اين مدت با درخواست صاحب علامت براي دوره‌هاي متوالي ده ساله با پرداخت هزينه مربوطه ، تمديد خواهد شد. يك مدت زمان ارفاقي برابر با شش ماه كه از زمان پايان اعتبار علامت شروع مي‌شود، براي پرداخت هزينه تمديد، به همراه پرداخت جريمه تأخير برای تمدید علامت منقضی شده مد نظر می باشد.

ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

مراحل ثبت لوگو

در واقع انتخاب لوگو برای هر کسب و کاری باید با هدف انتخاب شود در غیر اینصورت موفقیت را در پی ندارد و در این مقاله به مطالب مفیدی در مورد مراحل ثبت لوگو می پردازیم

ثبت برند جهانی

ثبت برند جهانی همان ثبت برند بین المللی می باشد در این مقاله به توضیحات بیشتر پرداخته می شود

پیشنهاد اسم برند

برای هر شرکتی انتخاب نمودن اسم برند مناسب یکی از مهم ترین کارهایی است که بایستی پیش از تأسیس وشروع به کار آن شرکت به آن توجه شود در این مقاله به توضیحات بیشتر از پیشنهاد اسم برند پرداخته می شود

مدارک مورد نیاز جهت ثبت علامت تجاری

در این مقاله مطالبی در مورد مدارک مورد نیاز جهت ثبت علامت تجاری پرداخته شده است برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله را بخوانید.

اهمیت ثبت برند

زمانی که اشخاص حقیقی و یا حقوقی اقدام به ثبت برند می نمایند باید مواردی را دقت نمایند که می توانند از مزایا و اهمیت ثبت برند استفاده نمایند که در این مقاله به آن اشاره شده است

برند و علامت تجاری چگونه ثبت می شود ؟

منظور درخواست ثبت برند یا ثبت علامت تجاری بایستی اظهارنامه‌ای در اداره ثبت مالکیت صنعتی تنظیم گردد در این مقاله مطالبی می توانید در مورد ثبت برند و ثبت علامت تجاری مطالعه نمایید.

برندسازی شخصی چیست ؟

پرسنال برندینگ یا می توان گفت برندسازی شخصی یکی از ساده ترین تعاریفی که می توان برای آن عنوان کرد : چگونگی نشان دادن بازار یابی خودشما را برند شخصی نمایان می سازد

مراحل ثبت برند چیست؟

در این مقاله توضیحاتی در مورد مراحل ثبت برند ارائه شده است مقاله را بخوانید.

مراحل ثبت نشان تجاری

یکی از مهم ترین و با اهمیت ترین عوامل بازاریابی و موفقیت در هر اداره،موسسه و یا مجموعه ای برند یا همان نشان تجاری در آن مجموعه می باشد. که در این مقاله می توانید مراحل ثبت نشان تجاری را مطالعه نمایید با ما همراه باشید

علائم غیر قابل ثبت کدامند؟

علامت تجاری عبارتست از حروف، عدد، ترسیمات، عکس، شکل، رنگ، تصویر، برچسب یا ترکیب آنها که برای تشخیص کالاها یا خدمات بکار می رود.برخی از علامت های تجاری به راحتی ثبت می شوند و برخی دیگر از علامت ها این قابلیت را ندارند تا به ثبت برسند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله را بخوانید.

مشاوره آنی
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!

جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟