لوگو سفید ایلیا
ثبت برند
ثبت برند فارسی ثبت برند لاتین ثبت برند حقیقی ثبت برند حقوقی مراحل ثبت برند مدارک ثبت برند هزینه ثبت برند مدت زمان ثبت برند برند های تخصصی
ثبت برند رستوران ثبت برند مواد غذایی ثبت برند پوشاک ثبت برند آرایشی
ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری حقیقی ثبت علامت تجاری حقوقی مراحل ثبت علامت تجاری مدارک ثبت علامت تجاری هزینه ثبت علامت تجاری شرایط ثبت علامت تجاری زمان ثبت علامت تجاری
سایر خدمات
ثبت طرح صنعتی ثبت لوگو ثبت نشان تجاری ثبت علائم تجاری نقل و انتقال برند
تماس با ما

برند سازی شخصی


برندسازی شخصی فرآیندی است که توسط آن، افراد و تخصص‌شان مثل برندهای تجاری علامت‌گذاری می‌شوند . در حالی که تکنیک‌های قدیمی مدیریت خودیاری، دربارهٔ خود بهبودی و افزایش مهارتهای شخصی صحبت می‌کرد، مفهوم برندسازی شخصی، می‌گوید موفقیت از خود محصول بدست می‌آید . به این معنا که ذات و ماهیت یک محصول، مشخص می‌کند که آن محصول موفق خواهد بود یا نه.

به علاوه، این فرآیند به صورت ایجاد یک دارایی که به فرد خاصی تعلق دارد نیز تعریف می‌شود؛ که پیکر، پوشش، ظاهر فیزیکی و زمینه‌های دانش را در بر می‌گیرد. اما برندسازی شخصی، فقط به این موارد محدود نمی‌شود و منجر به یک احساس منحصربه‌فرد تشخیص، به یاد ماندنی و ایده‌آل در صاحب برند می‌شود. این اصطلاح اولین بار در یک مقاله در سال ۱۹۹۷ توسط Tom Peters استفاده و مطرح شد.

برندسازی شخصی اغلب شامل کاربرد نام یک فرد برای محصولات مختلف است. مثلاً، املاک Donald Trump مشهور و بزرگ. این فرد از نام فامیلی او بر روی ساختمان‌ها و محصولاتش استفاده می‌کند.

برند شخصی ایده قدرتمند، اثرگذار، روشن و مثبتی است که هر زمان دیگران به شما فکر کنند به ذهنشان خطور می کند. برند شخصی نشان دهنده ارزش ها، باورها و توانایی های افرادی است که برای ایجاد و توسعه آن چشم انداز و برنامه های اجرایی دقیق دارند.

برندسازی شخصی فرآیندی است که افراد و تخصص شان را مثل برندهای تجاری علامت گذاری می کند. مفهوم برندسازی شخصی می گوید موفقیت از خود فرد به دست می آید؛ به این معنا که ذات و ماهیت یک فرد مشخص می کند که وی موفق خواهد بود یا نه. به علاوه، این فرآیند به صورت ایجاد یک دارایی که به فرد خاصی تعلق دارد نیز تعریف می شود؛ و پیکر، پوشش، ظاهر فیزیکی و زمینه های دانش را دربرمی گیرد؛ اما برندسازی شخصی، فقط به این موارد محدود نمی شود و منجر به یک احساس منحصربه فرد، به یادماندنی و ایده آل در صاحب برند می شود.

الزامات ایجاد برند شخصی

برخی از اصلی ترین این الزامات عبارتند از:

  1. داشتن چشم انداز : برای ساختن برند شخصی باید چشم انداز خود را تعریف و تبیین کرد. این چشم انداز باید بلندمدت و به خوبی قابل سنجش و اندازه گیری باشد. از سوی دیگر شور و شوق و انگیزه ایجاد نماید. بدون چشم انداز روشن به سختی می توان به اهداف خود رسید. با تدوین چشم انداز است که ترسیم جایگاه برند شخصی در آینده امکان پذیر می شود.
  2. تعیین حدود و قلمرو فعالیت : تعیین قلمرو برند شخصی بسیار مهم است. این امر کمک می کند تا از پراکندگی که در طی مسیر ایجاد برند اتفاق می افتد، جلوگیری شود.
  3. تغییر و بهبود نگرش : همواره این امکان وجود دارد که با حرکت در مسیر تخصصی شدن مؤلفه های برند شخصی، تغییر نگرش نیز اتفاق بیفتد. باید این تغییرات را به سمت بهبود و ارتقا سوق داد و نگرش های منفی را مدیریت کرد.
  4. کسب شایستگی های لازم : یکی از رازهای مهم در ماندگاری برند شخصی کسب شایستگی هایی است که به توسعه برند و ارائه خدمات باارزش تر کمک می کند. یادمان باشد که شایستگی ها نیز مانند قوطی کنسرو تاریخ مصرف دارند و باید به روز باشند.
  5. کسب برتری در شایستگی ها : یکی از موضوعاتی که موجب قدرت برند شخصی می شود این نکته است که در شایستگی ها باید برتری را حفظ کرد. اجازه دهید مثالی بزنم. مثلاً اگر 5 نفر در یک رشته تخصص و مهارت لازم را چه از نظر فنی و سخت افزاری و چه از نظر انسانی و نرم افزاری داشته باشند، فردی که برتری بیشتری نسبت به سایرین دارد برند شخصی معتبرتری خواهد داشت.
  6. یادگیری چابک : ذات یادگیری در بیشتر تخصص ها مطرح است ولی در برند شخصی یادگیری چابک حرف اول را می زند. در یادگیری چابک نه تنها افراد دائماً در حال یادگیری هستند بلکه با چابکی هرچه بیشتر این کار را انجام می دهند و گاهی یادگیری ترکیبی در این فرآیند به چابک شدن آنان نیز کمک می کند.
  7. خلق ارزش : حاصل تمام تلاش ها برای برند شخصی، خلق ارزش است؛ به عبارت دیگر کسب دانش، مهارت و تخصص لازم و به روزرسانی آن ها کمک می کند تا فرد دارای برند شخصی ارزشی را خلق نماید که تمایز و برتری در آن موج می زند. این همان جایگاهی است که برند شخصی را معنادار می کند.

اکثر افرادی که با استفاده از برند شخصی خود در کسب و کارشان بهبود و پیشرفت قابل توجهی حاصل کرده اند در این کار بسیار مصرند و در تلاش های خود پایداری نشان می دهند.

دقت کنید که برند سازی شخصی کاری زمان بر است و در ابتدا احتمالا نتایج چندان دوست داشتنی نباشند اما دست از کار برندارید، به زودی نتیجه خوبی به دست خواهید آورد.

ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

راهنمای ثبت علامت تجاری

برند یا نام و نشان تجاری نوعی محرک در عرصه تجارت شمرده می شود و به واسطه آن ها می توان میان کالاها و خدمات خود و کالاها و خدمات اشخاص رقیب وجه تمایزی ایجاد گردد

زمان ثبت برند

مدت زمان ثبت برند متفاوت می شود به دلایلی زمان ثبت متغییر است . از جمله باید مدارک ارائه شده را توجه کرد . هم چنین تعداد پرونده های مورد بررسی کارشناسان در کارتابل توجه نمود

انواع ثبت برند

علامتی که به منظور معرفی کالا و محصول از دیدگاه با کیفیت بودن و تعهد مورد پسند بودن جنس آن مورد استفاده قرار می گیرد برند یا (علامت تجاری) می گویند

راهنمای ثبت برند

ابزاری که تولیدگنندگان و فروشندگان و تجار جهت تفکیک محصول و خدمات شان از سایرین استفاده می کنند ، برند یا علامت تجاری نام دارد در این مقاله به راهنمای ثبت برند می پردازیم لطفا مطالعه نمایید.

ثبت برند فارسی

در انتخاب اسم هربرند یک استدلال و اندیشه ای خاص وجود دارد که دارای سیاست ویژه ای با در نظر گرفتن مکان و موقعیت دست به انتخاب برند زده و اعتبار و قابلیت برند را به نمایش می گذارد.

خرید و فروش برند

ثبت برند در اداره ثبت مالکیت معنوی امکان پذیر است این امکان برای مالک برند وجود دارد بر اساس نوع شرایط برند خود را بفروش برساند و یا متقاضی دیگری برند جدید را بخرد .

آموزش برندسازی

برند مجموعه ای از اشکال ذهنی یا به یاد آوردن کارکردی، احساسی، عقلی و مزیت‌هایی می باشد که ذهن بازار هدف را تسخیر کرده ‌است

هزینه ثبت علامت تجاری

علامت تجاری علامتی است که نشان دهنده محصول و یا کالای شرکت مورد نظر می باشد . که تمایز بین کلیه محصولات را از یکدیگر مشخص می سازد .

اسامی خاص برای برند

یک انتخاب خوب وخاص برای برند می تواند نتیجه ای فوق العاده و به یاد ماندنی داشته باشد در این مقاله به اسامی خاص برای برند می پردازیم

مراحل ثبت برند

یک نشان و یا یک اسم و یا یک کلمه و... که حتی می توان ترکیب کردن موارد فوق را به عنوان برند طراحی و انتخاب کرد

مشاوره آنی
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر ��ده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!

هم اکنون آنلاین نیستیم . جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟