لوگوی تجاری نوعی تصویر می باشد که به منظور تبیین نمودن یک عبارت، موضوع، تلقین کردن یک موضوع و معرفی و شناساندن موسسه، محصول، سایت و…. از آن استفاده می شود.
به طور معمول لوگوها به نوعی طراحی می گردند و ضمن اینکه ساده می باشند دربرگیرنده اطلاعات و علامت های تصویری با هدف تبلیغات هستند.
در این مقاله به مطالبی در مورد ثبت لوگوی تجاری پرداخته شده است مقاله را بخوانید و چنانچه با هر سوال و موردی روبرو شدید می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید.
بعد از به ثبت رسیدن شرکت یکی از مراحل مهم و با اهمیت ثبت لوگو می باشد.لوگو طرحی است قابل لمس به منظور نشاندن خدمات و کالاهای مورد نظر.هم چنین لوگو وجهه و دیدگاه هر برندی است و قادر می باشد خصیصه ها و ویژگی های هر نهاد و یا موسسه ای را تشریح نماید.هنگامی که لوگو به درستی و بدون هیچ گونه عیب و نقصی طراحی می گردد این قابلیت را خواهد داشت تا برای نام و یا برند تجاری بسیار با اهمیت و با ارزش باشد. لوگویی که قرار است برای یک برندی طراحی شود به خلاقیت بیشتری نسبت به دیگراقلام گرافیگی نیاز دارد. شخصی که می خواهد لوگویی را طراحی کند بایستی دربردارنده دانش،تجربه و خلاقیت باشد.
شایان ذکر است که لوگو بایستی به نوعی طراحی گردد که نشان دهنده و بیانگر خصوصیات و ویژگی های یک محصول باشد.در صورتی که قصد دارید اطلاعات خود را در رابطه با ثبت لوگو گسترش دهید می توانید با متخصصان و کارشناسان موسسه حقوقی وکیل ثبت برند در ارتباط باشید تا شما در راستای این امر کمک و یاری نمایند.
لوگو ، یک کالا یا خدمات به شکل ها و وجه های متفاوت گرافیکی است که ترسیم و طراحی نمودن آن ها منوط به ذوق و نوآفرینی طراح های گرافیک می شود.
آرم یک عنوان گرافیکی نمی باشد بلکه تنها یک نشانه و عکس گرافیکی یا ساده است٬ که هرشخصی با رویت این آرم یا نشانه قادر می باشد که تشخیص دهد که این آرم به چه عنوانی مرتبط می باشد ولی اما هیچ شخصی قادر نمی باشد متوجه شود که این آرم به چه عنوان خاصی (نام تجاری و…) مربوط است. به همین دلیل در مجاور نشانه یا آرم , نام مربوط به شرکت و برند که به طور معمول نام خاصی می باشد قرار می گیرد. طراحی آرم هم به طور تقریبی دربردارنده دو شیوه متمایز می باشد. برخی از طراح کنندگان گرافیکی نشانه را خودشان طراحی و ترسیم می کنند و بعضی دیگر الگوی نشانه را از جای دیگر برمی دارند. در حقیقت می توان این چنین تبیین کرد که نوآوری و نوآفرینی در لوگو ۱۰۰% به کار رفته است ولی در آرم بین %۴۰ تا ۷۰% می باشد . لازم به ذکر است که طراحی لوگو هزینه بر تر از طراحی آرم می باشد.
الف- اشخاص حقیقی
ب- اشخاص حقوقی
برای آگاهی و کسب اطلاعات لازم در مورد مراحل ثبت لوگوی تجاری می توانید با مشاوران و کارشناسان وکیل ثبت برند تماس بگیرید و از تجربیات آن ها بهره مند شوید.
کلیه ی امور ثبتی خود را به وکیل ثبت برند بسپارید.