لوگو سفید ایلیا
ثبت برند
ثبت برند فارسی ثبت برند لاتین ثبت برند حقیقی ثبت برند حقوقی مراحل ثبت برند مدارک ثبت برند هزینه ثبت برند مدت زمان ثبت برند برند های تخصصی
ثبت برند رستوران ثبت برند مواد غذایی ثبت برند پوشاک ثبت برند آرایشی
ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری حقیقی ثبت علامت تجاری حقوقی مراحل ثبت علامت تجاری مدارک ثبت علامت تجاری هزینه ثبت علامت تجاری شرایط ثبت علامت تجاری زمان ثبت علامت تجاری
سایر خدمات
ثبت طرح صنعتی ثبت لوگو ثبت نشان تجاری ثبت علائم تجاری نقل و انتقال برند
تماس با ما

مدارک لازم جهت ثبت برند


علائم تجاری علامت هایی می باشند که به منظور معرفی کالا و محصول از لحاظ کیفیت و ضمانت مرغوبیت جنس آن ها را مورد استفاده قرار می گیرند.ممکن است این برندها اسامی مرکب شامل تصویر،کلمه و نقش باشد و یا به شکل اسم منطقه،شهر و در نهایت به صورت علامت و ترسیمات و ......باشد.

وکیل ثبت برند در این مقاله برآنست تا در خصوص برند و مدارک لازم جهت ثبت برند مطالبی را به متقاضیان محترم ثبت برند ارائه نماید در صورت مواجه شدن با هر سوال یا مسئله ای با مشاوران و کارشناسان وکیل ثبت برند در ارتباط باشید.

ماده 30 قانون علامت،در تعریف علامت جمعی و نام تجاری مقرر می دارد:

  1. علامت یعنی هر نشان قابل روئتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد.
  2. علامت جمعی یعنی هر نشان قابل روئتی که با عنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت معرفی شود و بتواند مبدا و یا هرگونه خصوصیات دیگر مانند مانند کیفیت کالا یا خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این نشان تحت نظارت مالک ثبت شده جمعی استفاده می کنند متمایز نماید.
  3. نام تجاری یعنی اسم یا عنوانی که معرف و مشخص کننده شخص حقیقی یا حقوقی باشد.

مزایای ثبت برند

  1. ثبت برند، تضمین می کند که مشتریان قادر می باشند محصولات را از یکدیگر تشخیص بدهند.
  2. ثبت برند، برای محصولات و شرکت و خدمات شما شهرت و وجه ایجاد می کند.
  3. ثبت برند، شرکت ها را تشویق می کند تا در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند.
  4. ثبت برند، شرکت ها را قادر می سازد تا محصولاتشان را از هم متفاوت کنند.
  5. این امکان وجود دارد که ثبت برند جهت اخذ وام سودمند می باشند.
  6. ثبت برند، می تواند جهت سهامداران ارزش افزوده ی سهام ایجاد کند و باعث افزایش درآمد شرکت گردد.
  7. برندی که ثبت شده است،قابل نقل و انتقال می باشد بنابراین ،می توان آن را انتقال داد.
  8. وقتی برندی ثبت می شود اجازه ی استفاده از آن ها به شرکت های ثالث داده می شود که می تواند منشا درآمد بیشتری برای شرکت یا شخص به وجود بیاورد و یا  پایه و اساس انعقاد یک موافقت نامه ی اعطای نمایندگی فروش باشد.
  9. این امکان وجود دارد که ثبت برند سرمایه و دارایی با ارزش کسب و کار باشد.
  10. ثبت برند، جزء ضروری و الزامی موافقت نامه های اعطای نمایندگی می باشد.
  11. با ثبت برند اجازه استفاده از آن ها به اشخاص ثالث داده می شود که می تواند منشا مستقیم درآمد از محل حق امتیازها باشند.
  12. ثبت برند وسیله ای برای بازاریابی و پایه و اساس مشهوریت و معروفیت شرکت ها می باشند.

مدارک لازم جهت ثبت برند

شخص حقیقی

  • رونوشت شناسنامه.
  • کارت ملی.
  • رونوشت کارت بازرگانی،در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد.
  • رونوشت مجوز فعالیت از قبیل جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیتی که از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی صادر شده باشد.

شخص حقوقی

  • رونوشت شناسنامه.
  • رونوشت کارت ملی.
  • رونوشت روزنامه ی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت(از آخرین تغییرات شرکت نباید بیشتر از دو سال گذشته باشد.)
  • رونوشت مجوز فعالیت از قبیل جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیتی که از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی صادر شده باشد.
  • کارت بازرگانی(در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد.)

نکته: در صورتی که در تصویر علامت یا نام مورد نظر شما جهت ثبت کلمه یا حروف لاتین استفاده نشده باشد،ارائه ی کارت بازرگانی الزامی نخواهد بود.
قابل ذکر است، اسم یا عنوانی که ماهیت یا طریقه ی استفاده از آن بر خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی یا اخلاق حسنه  باشد و یا موجبات فریب عموم را فراهم کند، قادر نمی باشد به عنوان یک نام تجاری به کار رود و غیر قانونی محسوب می گردد. علاوه براین موارد، هر گاه خواهان ثابت کند که مالک علامت ثبت شده از آن به تنهایی و یا بر خلاف ضوابط مندرج در قانون استفاده کرده و یا اجازه ی استفاده از آن را صادر نموده یا به نحوی از علامت جمعی استفاده کند یا اجازه ی استفاده از آن را بدهد که موجب فریب مراکز تجاری یا عمومی نسبت به مبدا و یا هر خصوصیت مشترک دیگر کالا و خدمات مربوط گردد،دادگاه علامت جمعی را باطل می کند.

مراحل ثبت برند

به منظور ثبت برند نخست بایستی  به پایگاه اینترنتی مالکیت صنعتی (قسمت ثبت علائم تجاری) به نشانی http://iripo.ssaa.ir   مراجعه نمایید و اظهارنامه ثبت برند را در سامانه تکمیل کنید. در این پایگاه اینترنتی، یک لینک ثبت نام وجود دارد که باید بر روی آن کلیک نمایید. سپس وارد اولین مرحله ثبت نام شوید و مراحل ثبت نام  را به ترتیب ذیل گام به گام طی نمایید. مراحل ثبت نام  در سامانه به قرار ذیل است:

  1. انتخاب نوع اظهارنامه.
  2. تکمیل نمودن مشخصات مالک (اطلاعات شخص حقیقی یا حقوقی را وارد می کنید و چنانچه فرد از وکیل یا نماینده قانونی استفاده می کند مشخصات او را درج می نمایید)
  3. بارگذاری مدارک ذکر شده ( مدارک مورد نیاز را باید برای ثبت اینترنتی اسکن کرد.)
  4. بررسی مجدد و تایید اطلاعات و مدارک.
  5.  پرداخت هزینه ثبتی از طریق اینترنت.
  6. دریافت شماره اظهارنامه و رمز از طریق تلفن (بعد از اتمام مراحل ثبت نام و تکمیل آن، سیستم نام کاربری، کلمه عبور و کد رهگیری را به شخص می دهد.)

سپس نوبت به امضای نسخه تایید شده می رسد که فرد باید یکی از نسخه ها را با مدارکی که قبلا برابر با اصل شده اند، همراه با فیش به آدرس مرکز ارسال نماید.

بعد از تکمیل اظهارنامه و ارائه مدارک ،کارشناس مربوطه رسیدگی نهایی کرده و نتیجه را اعلام می نماید.نتیجه ممکن است ثبت برند و یا رد آن  باشد.چنانچه ایرادی وجود نداشته باشد بعد از انجام رسیدگی و تایید ثبت،مراتب ثبت و واریز مبلغ نهایی به متقاضی اطلاع داده می شود.سپس از طریق سایت در روزنامه رسمی قوه قضاییه اعلام می شود و بعد از طی یک ماه وارد پرونده در سایت اداره مالکیت صنعتی می گردد.

لازم به ذکر است،بعد از تهیه ی مدارک و ثبت در سامانه، باید درخواست خود را از طریق سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پیگیری کنید.علاوه بر سامانه، پروسه پیگیری و تکمیل در سامانه از طریق پیامک و ایمیل هم انجام می شود.بنابراین بایستی آدرس ایمیل و شماره همراه معتبر باشد و متعلق به رابط پیگیری باشد تا متقاضی در پیگیری اداری با مشکل روبرو نگردد.

علامت پیشنهادی جهت ثبت در صورت احراز شرایط فوق در روزنامه رسمی کشور منتشر می شود و چنانچه ظرف مدت سی و یک روز از انتشار آگهی، دعوی یا اعتراضی از طرف اشخاص ذی نفع به عمل نیاید اداره ثبت علامت مورد تقاضا را به نام متقاضی در دفتر مخصوص به ثبت رسانیده و گواهی ثبت را به درخواست کننده تسلیم می نماید.

از همراهی شما عزیزان صمیمانه سپاسگزاریم، خاطر نشان می شویم که در صورت روبرو شدن با هر سوال و مسئله ای می توانید با وکیل ثبت برند تماس حاصل کنید.

ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

زمان ثبت علامت تجاری

از جمله کارهایی که می توان توسط آن از امتیازات انحصاری تولید و عرضه خدمات و محصولات برای شرکت های تولید کننده و یا ارائه دهنده حفظ شود ، ثبت علامت تجاری می باشد

انتقال علامت تجاری ثبت شده

زمانی که علامت تجاری (برند، لوگو، آرم، نام تجاری) در اداره ثبت مالکیت صنعتی به ثبت رسید می توانید آن را بر اساس موارد و رعایت نکاتی انتقال آن را انجام دهید در این مقاله به موارد بیشتر در مورد انتقال علامت تجاری ثبت شده می پردازیم

علائم تجاری قابل ثبت

به ثبت رسانیدن علامت تجاری امری اختیاری می باشد. زیرا به ثبت رسانیدن علامت ها سبب می گردد که مالک علامت از حمایت قانون برخوردار گردد

مراحل ثبت لوگو

در واقع انتخاب لوگو برای هر کسب و کاری باید با هدف انتخاب شود در غیر اینصورت موفقیت را در پی ندارد و در این مقاله به مطالب مفیدی در مورد مراحل ثبت لوگو می پردازیم

ثبت برند کاشی

در صورتی که شغل شما تولید کننده و عرضه کننده کاشی و سرامیک هستید برای آن که محصولات خود را به فروش برسانید بایستی تبلیغاتی داشته باشید بهرت است برای فعالیت کاشی نام و نشانی به عنوان برند کاشی داشته باشید .

ثبت لوگو و نشان تجاری

لوگو طرح ملموسی برای نشان دادن خدمات، محصولات و کالای مورد نظر است در این مقاله به تفاوتهای ارم و لوگو و مدارک لازم ثبت لوگو پرداخته می شود لطفا مطالعه نمایید

انتخاب نام برند

از اولین قدم هایی که در برندسازی باید به آن توجه نماییم نامگذاری و انتخاب برند می باشد بدین صورت که برند نقش اساسی در مبحث بازار یابی و شناخته شدن ایفا می کند

استعلام برندهای ثبت شده

زمانی که برندی برای محصول و یا خدمات خود انتخاب می نمایید باید این برند ابتکارانه وجدید باشد و مشابه آن وجود نداشته باشد . در نتیجه بهترین کار استعلام از نام برند می باشد .

تمدید علامت تجاری

علامت تجاری بعد از ثبت این امکان را دارد که بعد از پایان مدت اعتبار آن مجدد تمدید گردد که در این مقاله به توضیحات بیشتر پرداخته شده است لطفا مطالعه نمایید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند

مدارک مورد نیاز ثبت برند از موارد مهمی می باشد که روند ثبت را در اداره ثبت مالکیت صنعتی به جلو پیش می برد در نتیجه در صحت این اطلاعات و کامل نمودن آن دقت بسیار نمایید

مشاوره آنی
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!

جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟