لوگو سفید ایلیا
ثبت برند
ثبت برند فارسی ثبت برند لاتین ثبت برند حقیقی ثبت برند حقوقی مراحل ثبت برند مدارک ثبت برند هزینه ثبت برند مدت زمان ثبت برند برند های تخصصی
ثبت برند رستوران ثبت برند مواد غذایی ثبت برند پوشاک ثبت برند آرایشی
ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری حقیقی ثبت علامت تجاری حقوقی مراحل ثبت علامت تجاری مدارک ثبت علامت تجاری هزینه ثبت علامت تجاری شرایط ثبت علامت تجاری زمان ثبت علامت تجاری
سایر خدمات
ثبت طرح صنعتی ثبت لوگو ثبت نشان تجاری ثبت علائم تجاری نقل و انتقال برند
تماس با ما

انتخاب نام برند


ما در این مقاله قصد داریم به مطالبی درباره انتخاب نام برند بپردازیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

انتخاب نام برند

از اولین قدم هایی که در برندسازی باید به آن توجه نماییم نامگذاری و انتخاب برند می باشد بدین صورت که برند نقش اساسی در مبحث بازار یابی و شناخته شدن ایفا می کند از آن جایی که انتخاب نام برند یکی از مقوله های مهم محسوب می شود وکیل ثبت برند در این مقاله برآنست تا در این مورد مطالبی را به متقاضیان ثبت برند ارائه نماید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

روش های انتخاب نام برند

بدین صورت که می توانید با انتخاب برند مناسب از رقبا هم صنف های خود پیشی بگیرید و بتوانید نوع برند و محصول و یا خدمات خود را بهتر به عموم بشناسانید. 

روش های ذیل به شما کمک خواهد کرد که برند مناسب خود را انتخاب نمایید :

روش تلفیق در نامگذاری برند

تلفیق در واقع کنار هم قرار دادن چند کلمه و بوجود آوردن کلمات جدید می باشد که بتوان واژه خلاقانه ای را ایجاد نمود بدین صورت که از کلماتی که معنادار و مفهومی می باشد انتخاب می شود و کلمات جدیدتر را می توان ساخت.

مثال : برند فدکس که تلفیقی است از دو نام فدرال و اکسپرس.

روش ارتباط مفهومی در نامگذاری برند

ارتباط مفهومی یعنی بتوانید یک مفهوم را به مفهوم دیگری ارتباط دهید.

مثال بدین صورت که واژه ای که انتخاب می کنید ممکن است در بردارنده چابکی و سرعت و قدرت باشد که می توانید برای یک خودرو استفاده نمایید.

روش استفاده از اسامی توضیح دهنده

انتخاب برند به صورتی باشد که از چند واژه انتخاب شود که توضیح دهنده باشد برندهایی که ارتباط مستقیم با زمینه فعالیت محصول و یا اهداف دارند و این روش در واقع مخاطب می تواند به صورت مستقیم با چگونگی برند ارتباط برقرار کند . باید به صورتی باشد که از اسامی ساده و عمومی و رایج استفاده نشود.

مثال : یو اس بانک که  که بصورت مستقیم مفهوم بانک آمریکایی را منعکس می نماید.

روش ریتمیک و موسیقی مشابه در نامگذاری برند

استفاده از اسامی که دارای آهنگ و ریتم می باشند بدین صورت که بتوانید از روش موسیقی انتخاب برند داشته باشید بدین صورت که زمانیکه بیان می شود آهنگ خوشایندی را ایجاد نماید . در واقع استفاده از واژه هایی که دارای مفهومی خاص باشند می توانند ماندگاری بسیار بالایی داشته باشند.

مثال : نایسر دایسر . یوتیوب . کیت کت

روش نوستالژیک

می توانید در نامگذاری برند از اسامی استفاده نمایید که ذهن مخاطب را به سمت مفهوم های آشنا سوق دهد . در واقع لینک دادن ذهن مخاطب به مفهوم یا تصویری خاص .

به عنوان مثال یک سایت فروشگاهی معروف بنام آمازون موجود می باشد که هم ذهن مخاطب را به رودخانه بزرگ دنیا کشده است و هم به صورت آنلاین محصولات را در سطح جهان به فروش می رساند.

روش تولید کلمات جدید

می توانید کلمات جدید را ایجاد نمایید بدین صورت ابداع کرده واژه هایی که تا قبل از آن وجود نداشته است . اما باید کلیه اصول را در آن رعایت نمایید . یعنی سادگی ، روان بودن ، موسیقی خوب داشتن و...

مثال : لکسوز ، تاید و سایر نامهایی از این دست که اتفاقا به قدری محبوب و خلاقانه بوده اند که توانسته اند محصولات مشابه بعد از خود را نیز زیر پرچم نام برند خود بیاورند .

روش بهره گیری از نام موارد تشکیل دهنده محصول

استفاده از این اسامی در انتخاب نام برند روشی است که شما به وسیله آن ، مخاطب را از چند و چون و چیستی محصول یا سرویس خود مطلع می سازید .

مثال : ورمیکا ، که این برند با اشاره به واژه ورمی کمپوست ، مخاطب را از چیستی و مواد تشکیل دهنده  محصول خود مطلع می سازد .

در انتها خاطر نشان می شویم که در صورت روبرو شدن با هر سوال و مسئله ای می توانید با وکیل ثبت برند تماس بگیرید،مشاوران و کارشناسان ما در وکیل ثبت برند آماده ارائه خدمات به متقاضیان ثبت برند می باشند.

ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

مراحل ثبت برند چیست؟

در این مقاله توضیحاتی در مورد مراحل ثبت برند ارائه شده است مقاله را بخوانید.

ثبت برند در ایران

ثبت برتد در ایران در اداره مالکیت صنعتی با داشتن شرایط قانون تجارت و هم چنین شرایط ثبت امکان پذیر می شود در این مقاله به توضیحان ای موارد پرداخته می شود

ثبت برند چه مراحلی دارد؟

در این مقاله به مراخل ثبت برند پرداخته شده است برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله را بخوانید.

کدام علائم تجاری غیر قابل ثبت اند؟

ماده ی 5 قانون ثبت علائم و اختراعات،ثبت بعضی از علائم را به عنوان علامت تجارتی منع می کند در این مقاله مطالبی درخصوص علائم تجاری غیر قابل ثبت مطالبی ارائه شده است برای اطلاعات بیشتر مقاله را مطالعه نمایید.

ثبت برند تجاری در ایران

برند تجاری در ایران باید به شکلی محصول را معرفی کند که نشان دهد این برند تنها در تملک صاحب علامت می باشد دراین مقاله می توانید در مورد ثبت برند تجاری در ایران اطلاعاتی را کسب نمایید .

مراحل ثبت علامت تجاری

ثبت علامت تجاری ضمانتی است که مصرف کننده می توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دادند

انواع ثبت برند

علامتی که به منظور معرفی کالا و محصول از دیدگاه با کیفیت بودن و تعهد مورد پسند بودن جنس آن مورد استفاده قرار می گیرد برند یا (علامت تجاری) می گویند

ثبت برند چگونه است ؟

به ثبت رساندن برند امری اختیاری می باشد به این دلیل که به ثبت رساندن برند سبب می شود تا مالک علامت از حمایتی قانونی مستفیض گردد به همین علت برای اجباری کردن آن از سوی دولت ضرورتی وجود ندارد.

ثبت برند ترشی و مربا

افزایش و تمایل مردم به ترشی و مربا موجب شده است که متقاضی ثبت برند ترشی و مربا روزبروز بیشتر شوند . زیرا بیشتر مردم علاقه خاصی به مواد غذایی که یا ترش و یا شیرین باشند را دارند .

مدارک مورد نیاز جهت ثبت علامت تجاری

در این مقاله مطالبی در مورد مدارک مورد نیاز جهت ثبت علامت تجاری پرداخته شده است برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله را بخوانید.

مشاوره آنی
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
پرسش و پاسخ های شما
حسن منیعی
درباره برند پوشاک
پاسخ
وکیل ثبت برند
وکیل ثبت برند
تماس گرفته شد
پاسخ

جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟