لوگو سفید ایلیا
ثبت برند
ثبت برند فارسی ثبت برند لاتین ثبت برند حقیقی ثبت برند حقوقی مراحل ثبت برند مدارک ثبت برند هزینه ثبت برند مدت زمان ثبت برند برند های تخصصی
ثبت برند رستوران ثبت برند مواد غذایی ثبت برند پوشاک ثبت برند آرایشی
ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری حقیقی ثبت علامت تجاری حقوقی مراحل ثبت علامت تجاری مدارک ثبت علامت تجاری هزینه ثبت علامت تجاری شرایط ثبت علامت تجاری زمان ثبت علامت تجاری
سایر خدمات
ثبت طرح صنعتی ثبت لوگو ثبت نشان تجاری ثبت علائم تجاری نقل و انتقال برند
تماس با ما

انتخاب نام برند


از اولین قدم هایی که در برندسازی باید به آن توجه نماییم نامگذاری و انتخاب برند می باشد بدین صورت که برند نقش اساسی در مبحث بازار یابی و شناخته شدن ایفا می کند . در این مقاله به روش هایی که کمک می کند تا انتخاب برندی مناسب داشته باشیم می پردازیم :

روش های انتخاب نام برند

بدین صورت که می توانید با انتخاب برند مناسب از رقبا هم صنف های خود پیشی بگیرید و بتوانید نوع برند و محصول و یا خدمات خود را بهتر به عموم بشناسانید .

وکیل ثبت برند مجری تخصصی ترین امور ثبت برند باکادری حرفه ای و مجرب

روش های ذیل به شما کمک خواهد کرد که برند مناسب خود را انتخاب نمایید :

روش تلفیق در نامگذاری برند

تلفیق در واقع کنار هم قرار دادن چند کلمه و بوجود آوردن کلمات جدید می باشد که بتوان واژه خلاقانه ای را ایجاد نمود بدین صورت که از کلماتی که معنادار و مفهومی می باشد انتخاب می شود و کلمات جدیدتر را می توان ساخت .

مثال : برند فدکس که تلفیقی است از دو نام فدرال و اکسپرس .

روش ارتباط مفهومی در نامگذاری برند

ارتباط مفهومی یعنی بتوانید یک مفهوم را به مفهوم دیگری ارتباط دهید .

مثال بدین صورت که واژه ای که انتخاب می کنید ممکن است در بردارنده چابکی و سرعت و قدرت باشد که می توانید برای یک خودرو استفاده نمایید.

روش استفاده از اسامی توضیح دهنده

انتخاب برند به صورتی باشد که از چند واژه انتخاب شود که توضیح دهنده باشد برندهایی که ارتباط مستقیم با زمینه فعالیت محصول و یا اهداف دارند و این روش در واقع مخاطب می تواند به صورت مستقیم با چگونگی برند ارتباط برقرار کند . باید به صورتی باشد که از اسامی ساده و عمومی و رایج استفاده نشود .

مثال : یو اس بانک که  که بصورت مستقیم مفهوم بانک آمریکایی را منعکس می نماید .

روش ریتمیک و موسیقی مشابه در نامگذاری برند

استفاده از اسامی که دارای آهنگ و ریتم می باشند بدین صورت که بتوانید از روش موسیقی انتخاب برند داشته باشید بدین صورت که زمانیکه بیان می شود آهنگ خوشایندی را ایجاد نماید . در واقع استفاده از واژه هایی که دارای مفهومی خاص باشند می توانند ماندگاری بسیار بالایی داشته باشند .

مثال : نایسر دایسر . یوتیوب . کیت کت

روش نوستالژیک

می توانید در نامگذاری برند از اسامی استفاده نمایید که ذهن مخاطب را به سمت مفهوم های آشنا سوق دهد . در واقع لینک دادن ذهن مخاطب به مفهوم یا تصویری خاص .

به عنوان مثال یک سایت فروشگاهی معروف بنام آمازون موجود می باشد که هم ذهن مخاطب را به رودخانه بزرگ دنیا کشده است و هم به صورت آنلاین محصولات را در سطح جهان به فروش می رساند.

روش تولید کلمات جدید

می توانید کلمات جدید را ایجاد نمایید بدین صورت ابداع کرده واژه هایی که تا قبل از آن وجود نداشته است . اما باید کلیه اصول را در آن رعایت نمایید . یعنی سادگی ، روان بودن ، موسیقی خوب داشتن و...

مثال : لکسوز ، تاید و سایر نامهایی از این دست که اتفاقا به قدری محبوب و خلاقانه بوده اند که توانسته اند محصولات مشابه بعد از خود را نیز زیر پرچم نام برند خود بیاورند .

روش بهره گیری از نام موارد تشکیل دهنده محصول

استفاده از این اسامی در انتخاب نام برند روشی است که شما به وسیله آن ، مخاطب را از چند و چون و چیستی محصول یا سرویس خود مطلع می سازید .

مثال : ورمیکا ، که این برند با اشاره به واژه ورمی کمپوست ، مخاطب را از چیستی و مواد تشکیل دهنده  محصول خود مطلع می سازد .

ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

ثبت برند فارسی

در انتخاب اسم هربرند یک استدلال و اندیشه ای خاص وجود دارد که دارای سیاست ویژه ای با در نظر گرفتن مکان و موقعیت دست به انتخاب برند زده و اعتبار و قابلیت برند را به نمایش می گذارد.

اسامی خاص برای برند

یک انتخاب خوب وخاص برای برند می تواند نتیجه ای فوق العاده و به یاد ماندنی داشته باشد در این مقاله به اسامی خاص برای برند می پردازیم

استعلام برند قبل از ثبت

از آن جایی که هدف اصلی از ثبت برند ، معروف شدن و شناخته شدن آن در آینده است ، نامی که برای آن انتخاب می شود از اهمیت بالایی برخوردار می باشد

ثبت برند فست فود

یکی از مهم ترین کارهایی که در رستوران باید انجام شود ثبت علامت تجاری یا برند می باشد. جهت مطرح شدن یک رستوران باید به ثبت شکل. لوگو یا اسم تجاری پرداخت.

ثبت علامت تجاری حقیقی

همواره اشخاصی که به صورت نوع حقیقی به فعالیت می پردازند برای معروفیت و بستن قرار دادها و شناخته شدن نیازمند و نام و علامتی هستند که بتوانند توسط آن بهتر وارد بازار شوند

ثبت برند بهداشتی

محصولات بهداشتی مواردی را شامل می شوند که با قسمت های خارجی بدن ، یا مواردی که برای پاکننده ها و نظایر آن می باشد گفته می شود. در این مقاله از مراحل ثبت برند بهداشتی و مدارک آن اطلاعات لازم را کسب نمایید .

راهنمای ثبت علامت تجاری

برند یا نام و نشان تجاری نوعی محرک در عرصه تجارت شمرده می شود و به واسطه آن ها می توان میان کالاها و خدمات خود و کالاها و خدمات اشخاص رقیب وجه تمایزی ایجاد گردد

ثبت نشان تجاری

محصولات تولید شده یا خدماتی که توسط یک فرد یا موسسه می بایست به وسیله ای از سایر محصولات یا خدمات تمیز داده شود که این نشان تجاری این وظیفه را بر عهده دارد.

برندینگ شخصی چیست ؟

اشخاصی که کارفرما هستند و صاحب کسب وکار می باشند برای حفظ و قوی سازی کسب و کار خود به فکر تقویت برند خود هستند

هزنیه ثبت برند در ایران

برند یا علامت تجاری در واقع نشانه منحصر به فردی برای محصولات و یا خدمات یک شرکت می باشد که توسط آن می توان آن محصولات را از محصولات مشابه دیگر شرکت ها تشخیص داد .جهت ثبت برند باید هزینه های ثبت برند را در ایران پرداخت نمایید

مشاوره آنی
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!

هم اکنون آنلاین نیستیم . جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟