ما در این مقاله قصد داریم به مطالبی درباره انتخاب نام برند بپردازیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
از اولین قدم هایی که در برندسازی باید به آن توجه نماییم نامگذاری و انتخاب برند می باشد بدین صورت که برند نقش اساسی در مبحث بازار یابی و شناخته شدن ایفا می کند از آن جایی که انتخاب نام برند یکی از مقوله های مهم محسوب می شود وکیل ثبت برند در این مقاله برآنست تا در این مورد مطالبی را به متقاضیان ثبت برند ارائه نماید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بدین صورت که می توانید با انتخاب برند مناسب از رقبا هم صنف های خود پیشی بگیرید و بتوانید نوع برند و محصول و یا خدمات خود را بهتر به عموم بشناسانید.
روش های ذیل به شما کمک خواهد کرد که برند مناسب خود را انتخاب نمایید :
روش تلفیق در نامگذاری برند
تلفیق در واقع کنار هم قرار دادن چند کلمه و بوجود آوردن کلمات جدید می باشد که بتوان واژه خلاقانه ای را ایجاد نمود بدین صورت که از کلماتی که معنادار و مفهومی می باشد انتخاب می شود و کلمات جدیدتر را می توان ساخت.
مثال : برند فدکس که تلفیقی است از دو نام فدرال و اکسپرس.
روش ارتباط مفهومی در نامگذاری برند
ارتباط مفهومی یعنی بتوانید یک مفهوم را به مفهوم دیگری ارتباط دهید.
مثال بدین صورت که واژه ای که انتخاب می کنید ممکن است در بردارنده چابکی و سرعت و قدرت باشد که می توانید برای یک خودرو استفاده نمایید.
روش استفاده از اسامی توضیح دهنده
انتخاب برند به صورتی باشد که از چند واژه انتخاب شود که توضیح دهنده باشد برندهایی که ارتباط مستقیم با زمینه فعالیت محصول و یا اهداف دارند و این روش در واقع مخاطب می تواند به صورت مستقیم با چگونگی برند ارتباط برقرار کند . باید به صورتی باشد که از اسامی ساده و عمومی و رایج استفاده نشود.
مثال : یو اس بانک که که بصورت مستقیم مفهوم بانک آمریکایی را منعکس می نماید.
روش ریتمیک و موسیقی مشابه در نامگذاری برند
استفاده از اسامی که دارای آهنگ و ریتم می باشند بدین صورت که بتوانید از روش موسیقی انتخاب برند داشته باشید بدین صورت که زمانیکه بیان می شود آهنگ خوشایندی را ایجاد نماید . در واقع استفاده از واژه هایی که دارای مفهومی خاص باشند می توانند ماندگاری بسیار بالایی داشته باشند.
مثال : نایسر دایسر . یوتیوب . کیت کت
روش نوستالژیک
می توانید در نامگذاری برند از اسامی استفاده نمایید که ذهن مخاطب را به سمت مفهوم های آشنا سوق دهد . در واقع لینک دادن ذهن مخاطب به مفهوم یا تصویری خاص .
به عنوان مثال یک سایت فروشگاهی معروف بنام آمازون موجود می باشد که هم ذهن مخاطب را به رودخانه بزرگ دنیا کشده است و هم به صورت آنلاین محصولات را در سطح جهان به فروش می رساند.
روش تولید کلمات جدید
می توانید کلمات جدید را ایجاد نمایید بدین صورت ابداع کرده واژه هایی که تا قبل از آن وجود نداشته است . اما باید کلیه اصول را در آن رعایت نمایید . یعنی سادگی ، روان بودن ، موسیقی خوب داشتن و…
مثال : لکسوز ، تاید و سایر نامهایی از این دست که اتفاقا به قدری محبوب و خلاقانه بوده اند که توانسته اند محصولات مشابه بعد از خود را نیز زیر پرچم نام برند خود بیاورند .
روش بهره گیری از نام موارد تشکیل دهنده محصول
استفاده از این اسامی در انتخاب نام برند روشی است که شما به وسیله آن ، مخاطب را از چند و چون و چیستی محصول یا سرویس خود مطلع می سازید .
مثال : ورمیکا ، که این برند با اشاره به واژه ورمی کمپوست ، مخاطب را از چیستی و مواد تشکیل دهنده محصول خود مطلع می سازد .
در انتها خاطر نشان می شویم که در صورت روبرو شدن با هر سوال و مسئله ای می توانید با وکیل ثبت برند تماس بگیرید،مشاوران و کارشناسان ما در وکیل ثبت برند آماده ارائه خدمات به متقاضیان ثبت برند می باشند.