لوگو سفید ایلیا
ثبت برند
ثبت برند فارسی ثبت برند لاتین ثبت برند حقیقی ثبت برند حقوقی مراحل ثبت برند مدارک ثبت برند هزینه ثبت برند مدت زمان ثبت برند برند های تخصصی
ثبت برند رستوران ثبت برند مواد غذایی ثبت برند پوشاک ثبت برند آرایشی
ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری حقیقی ثبت علامت تجاری حقوقی مراحل ثبت علامت تجاری مدارک ثبت علامت تجاری هزینه ثبت علامت تجاری شرایط ثبت علامت تجاری زمان ثبت علامت تجاری
سایر خدمات
ثبت طرح صنعتی ثبت لوگو ثبت نشان تجاری ثبت علائم تجاری نقل و انتقال برند
تماس با ما

پیشنهاد اسم برند


برای هر شرکتی انتخاب نمودن اسم برند مناسب یکی از مهم ترین کارهایی است که بایستی پیش از تأسیس وشروع به کار آن شرکت ��ه آن توجه شود. آخرین هدف هر شرکتی  ارائه  و عرضه محصولات و یا خدمات  می باشد. اما این نکته که این محصولات و خدمات به وسیله ی  چه نام تجاری وارد عرصه ی بازار شوند مسئله ی بسیار مهمی می باشد.

پیشنهاد اسم برند

به طور معمول مدیران هر شرکتی فرآیند  انتخاب نمودن  اسم برند را بر تعهد و مسئولیت  مشاور برندینگ می گذارند و از راهنمایی های او بهره می گیرند. اما درصورتی که مشاور منتخب مهارت مورد نیاز و لازم در این شالوده را نداشته باشد، در این صورت این امکان وجود دارد اسمی که به شما پیشنهاد می دهد چندان خوشایند نباشد و از آن جایی که اسم برند موردی نمی باشد  که بتوان به آسانی آن را جایگزین کرد، این امکان وجود دارد که شما در سال های آینده با یک نام تجاری شناخته شوید که از صمیم قلب هیچ گونه علاقه ای به آن ندارید! به همین سبب موضوع انتخاب نمودن اسم برند را باید خیلی جدی گرفت. در ادامه نکته هایی را به منظور انتخاب اسم برند ذکر می کنیم :

1. تلفظ اسم برند راحت باشد :

اسم برند باید به شیوه ای انتخاب گردد که تلفظ آن بسیار راحت و آسان باشد و همه ی افراد جامعه بتوانند به راحتی آن را تلفظ کنند. به بیانی دیگر برند نباید در بردارنده ی تلفظ های گوناگون باشد تا همه اشخاص بتوانند با جست وجو آن در موتورهای جستجوگر و شبکه های اجتماعی به راحتی آن راپیدا کنند.

2. انتخاب اسم برند کوتاه و مختصر :

انتخاب اسم برند باید به گونه ای صورت بگیرد که همه افراد بتوانند به راحتی آن را به خاطر بسپارند. برای مثال نام “دیجی کالا” در عین مختصر و مفید بودن کاملا مشخص می کند که این برند در چه زمینه ای فعالیت می کند اما نامی همچون “شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران” چیزی نیست که به راحتی در ذهن ماندگار شود.

3. انتخاب اسم برند منحصربفرد :

در انتخاب نمودن اسم برند تقلب و کپی برداری جرمی غیر قابل بخشش شمرده  می شود! نه فقط به این سبب که ممکن است پیمان شکن قوانین کپی رایت باشد بلکه به این سبب که این امکان وجود دارد شرکتی با سابقه ی بسیار بیشتر از شما حتی در خارج از کشور از طریق این نام تجاری در حال  کار و فعالیت باشد و این امر باعث می شود که شما هرچه قدر بر روی بهتر شدن نتیجه های  سایت خود در موتورهای جستجو تلاش نمایید  به طور همیشگی از آن شرکت عقب بمانید. پس حتما از منحصر به فرد بودن اسم برند انتخابی خود اطمینان لازم را به دست بیاورید.

4. عدم الزام به مشابه بودن دامین سایت با اسم برند :

اگرچه مساوی بودن اسم برند و دامنه  سایت یک شرکت اعتبار  بزرگی شمرده می شود اما هیچ گونه  الزامی در این کار وجود ندارد. به همین سبب احتمال بسیاری وجود دارد که دامنه ی مورد درخواست شما در گذشته به وسیله ی شخص دیگری به ثبت رسیده باشد . به خاطر داشته باشید که با ترکیب کردن و کوتاه کردن بعضی از کلمات می توانید یک دامنه استاندارد و مناسب برای سایت خود تهیه و تدوین کنید .

وکیل ثبت برند مجری تخصصی امور ثبت برند 

5. قابلیت تلفظ صحیح اسم برند توسط ابزارهای صوتی نظیر Siri و Cortana :

اگر شما به فکر داشتن برند بین المللی می باشید ، بایستی انتخاب نمودن اسم برند شما به شیوه ای باشد که افراد خارجی هم بتوانند آن را به راحتی و آسانی تلفظ و جستجو نمایند.

از آن جایی که راهنمای صوتی مایکروسافت (Cortana) و راهنمای صوتی اپل (Siri) در کشورهای خارجی بسیار بیشتر از ایران  استفاده می شوند به همین دلیل تا جایی که ممکن است بایستی اسم برند به وسیله ی این دو دستگاه و دیگر  دستگاه های های صوتی مانند جستجوی صوتی گوگل قابل تشخیص باشد و بتوان آن ها را تفکیک کرد.

6. بررسی مخفف اسم برند :

در صورتی که اسم برند شما متشکل  از چند کلمه باشد، باید  تحقیق و بررسی کنید که کوتاه شده ی  این اسم چگونه خواهد بود و این که آیا هم طراز یک برند دیگر و یا حتی یک کلمه زشت و ناپسند خواهد بود یا خیر. این امکان وجود دارد که این مورد در ظاهر مهم نباشد اما هنگامی که نسبت به آن توجه نداشته باشید این امکان وجود دارد که بعد  از مدتی برند شما به طور کامل با یک نام دیگر شناخته شود که به هیچ وجه حادثه مطلوبی  نخواهد بود.

7. هر کلمه ای مناسب انتخاب اسم برند نیست :

یک مطلب به طور کامل آشکار  اما بسیار مهم. این امکان وجود دارد که شما اسمی را مد نظر  داشته باشید  که به نظر خودتان خیلی جالب و حتی بامزه باشد. اما آیا تمامی اشخاص جامعه و خصوصا مخاطبان هدف شماهم این چنین  فکر خواهند کرد؟ پس در انتخاب نمودن اسم برند خود بسیار دقت داشته باشید تا هیچ گونه محتوای اهانت آمیز و بی مرتبطی با کار شما در آن وجود نداشته باشد.

بعد از اینکه نام برند خود را انتخاب نمودید باید برند خود را ثبت نمایید جهت مطالعه بیشتر در زمینه مراحل ثبت برند هم اکنون می توانید به مقاله ان مراجعه نمایید

ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

ثبت برند ترشی و مربا

افزایش و تمایل مردم به ترشی و مربا موجب شده است که متقاضی ثبت برند ترشی و مربا روزبروز بیشتر شوند . زیرا بیشتر مردم علاقه خاصی به مواد غذایی که یا ترش و یا شیرین باشند را دارند .

ثبت برند جهانی

ثبت برند جهانی همان ثبت برند بین المللی می باشد در این مقاله به توضیحات بیشتر پرداخته می شود

ثبت اظهارنامه علامت تجاری

علامت تجاری معرفی کننده و مشخص کننده محصولی است که به وسیله ی آن علامت ارائه می شود برای ثبت نمودن علامت تجاری بایستی اظهارنامه ای به زبان فارسی تنظیم گردد دراین مقاله به نکات آن پرداخته می شود

برندسازی شخصی چیست ؟

پرسنال برندینگ یا می توان گفت برندسازی شخصی یکی از ساده ترین تعاریفی که می توان برای آن عنوان کرد : چگونگی نشان دادن بازار یابی خودشما را برند شخصی نمایان می سازد

پیشنهاد اسم برند

برای هر شرکتی انتخاب نمودن اسم برند مناسب یکی از مهم ترین کارهایی است که بایستی پیش از تأسیس وشروع به کار آن شرکت به آن توجه شود در این مقاله به توضیحات بیشتر از پیشنهاد اسم برند پرداخته می شود

ثبت برند و مزایای آن

اشخاص حقیقی و حقوقی که اقدام به ثبت برند خود می نمایند می توانند از مزایای ثبت برند استفاده نمایند . در واقع استفاده از برند برای تولیدکنندگان به صورتی است که بتوانند وارد رقابت شده و بتوان خود را معرفی نمایند

ثبت برند مادرید

در جهت آسان بودن ثبت بین المللی برند و بدست آوردن حقوقی که ناشی از ثبت آن است ، اکثر کشورهای عضو کنوانسیون پاریس ، در جهت حمایت از مالکیت معنوی در راستای کنوانسیون مزبور اتحادیه بین المللی تشکیل داده اند و در آن سيستم مادريد را به عنوان دستورالعمل ثبت بين المللي برند تصويب نمودند.

ثبت آرم تجاری

شخص متقاضی برای ثبت آرم تجاری یا علائم تجاری باید در هر زمینه ای که مجوز فعالیت دارد آرم تجاری را در همان زمینه ثبت کند.

مشاوره آنی
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!

هم اکنون آنلاین نیستیم . جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟