لوگو سفید ایلیا
ثبت برند
ثبت برند فارسی ثبت برند لاتین ثبت برند حقیقی ثبت برند حقوقی مراحل ثبت برند مدارک ثبت برند هزینه ثبت برند مدت زمان ثبت برند برند های تخصصی
ثبت برند رستوران ثبت برند مواد غذایی ثبت برند پوشاک ثبت برند آرایشی
ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری حقیقی ثبت علامت تجاری حقوقی مراحل ثبت علامت تجاری مدارک ثبت علامت تجاری هزینه ثبت علامت تجاری شرایط ثبت علامت تجاری زمان ثبت علامت تجاری
سایر خدمات
ثبت طرح صنعتی ثبت لوگو ثبت نشان تجاری ثبت علائم تجاری نقل و انتقال برند
تماس با ما

لوگو چیست و چه تفاوتی با برند دارد ؟


لوگو و برند از نمادهایی است که شناخته شده است در اصل بین آنها تفاوتهایی وجود ندارد ولی به شکل دقیق تر لوگو و برند دو مفهوم جدا از هم دارند .که در این مقاله به آن پرداخته می شود .

لوگو چیست؟

زمانی که قصد بیان کردن یک مفهوم را داریم باید یک شکل را به صورت لوگو طراحی نماییم . لوگو یک نماد می باشد که در جهت رساندن مفهوم خاص به کار گرفته می شود. لوگو و یا آرم را معمولا به صورت امضا و یا نشانه که وجود یا حضور یک شرکت و یا موسسه و یا شخص حقیقی را بیان می کند که این لوگو برای آنها می باشد.

طراحی های گرافیکی نشانه تجاری کاری تخصصی می باشد و الزامی است که شخص طراح دانش زیادی در این مورد داشته باشد .این موضوع از مدتها قبل تا کنون ادامه داشته است به صورتی که در گذشته انسانها اولیه به صورتی قدیمی نشان خود را روی اثرهای خود قرار می دادند .

لوگو و هم چنین آرم تجاری بیشتر از حروف الفبا بوجود می ایند . که به معنی دیگر لوگو تایپ و یا تایپو گرافی هم گفته می شود . دسته ای دسگر از نشانه هایی هستند که با الهام گرفتن از ترکیبهای عناصر و شکل های مختلف بوجود می اید . البته دسته ای دیگر وجود دارد که علاوه از استفاده از عناصر و شکلهای مختلف از عناصر نوشتاری نیز ایجاد می شوند .

لوگو و برند از گونه مواردی می باشد که برای اشخاص حقیقی و حقوقی امکان ثبت دارد و دارایی نا مشهودی است که بسیار ارزشمند می باشد . هم چنین زمانی که کیفیت بالاتری داشته باشد برای مشتریان و مخاطبان خود بسیار با اهمیت می باشد ودر واقع زمانی که مشتریان و مخاطبان آن برند و یا لوگو را بر روی محصول و خدمات خود مشاهده می نمایند می توانند به ارزش آن پی ببرند و با اطمینان کامل از آن محصول و یا خدمات استفاده نمایند .

مزایای ثبت لوگو

  • با ثبت لوگو، مشتریان قادر می باشند محصولات متشابه تولیدکنندگان را از یکدیگر تشخیص بدهند.

  • با ثبت لوگو، شزکت ها قادر می باشند محصولات خود را از یکدیگر متفاوت نمایند.

  • لوگو، ابزاری می باشد که برای شرکت شهرت و وجهه ایجاد می نماید.
  • ثبت لوگو، جزء الزامی و ضروری موافقت نامه های اعطای نمایندگی می باشند.
  • ثبت لوگو، شاخصه شناسایی یک شرکت می باشد.
  • برداشتن لوگو سبب می گردد تا بازاریابی راحت تر و آسانتر صورت بگیرد.
  • با داشتن لوگو، به صورت چشمگیری هزینه های معرفی کالا و خدمات کاهش می یابد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت لوگو

الف-  اشخاص حقوقی

  • ارائه رونوشتی از آخرین اورالق شرکت ( آخرین روزنامه رسمی ، آخرین تغییرات ، اساسنامه شرکت ، ...)
  • ارائه رونوشتی از جوازهایی که برای فعالیت دریافت گردیده است ( پروانه بهره برداری ، پروانه تأسیس و...)
  • ارائه رونوشتی از کارت بازرگانی.
  • ارائه رونوشتی از مدارک هویتی کارت ملی و شناسنامه.
  • ارائه نمونه ای از لوگو مورد نظر در ابعاد 10*10 سانتی متر.

ب-  حقیقی 

  • ارائه رونوشتی از مدارک هویتی کارت ملی و شناسنامه.
  • ارائه رونوشتی از جواز کسب و یا هرگونه فعالیتی که مجوز کسب دارا باشد.
  • ارائه رونوشتی از کارت بازرگانی.
  • ارائه نمونه ای از لوگو در ابعاد 10 *10 سانتی متر.

مراحل ثبت لوگو

زمانی که لوگو مورد نظر خود را طراحی کردید برای حفاظت از این نشان می توانید آن را ثبت نمایید ، ثبت لوگو در اداره مالکیت معنوی صورت می گیرد، جهت جلوگیری از هزینه های اضافی می توانید جهت سهولت در کار به موسسه وکیل ثبت برند بسپارید.

ورود و ثبت نام در سایت مالکیت معنوی و در قسمت ثبت علائم تجاری

مدارک ثبت لوگو را آماده نمایید، سپس وارد سامانه اینترنتی مالکیت معنوی sherkat.ssaa.ir شده و ثبت خود را انجام دهید .در قسمت سمت چپ سایت وارد قسمت ورود اطلاعات شوید.

در هنگام ورود اطلاعات در سایت اداره مالکیت معنوی به موارد زیر دقت نظر داشته باشید:

متقاضی و یا مالک لوگو که بر اساس نوع شخصیت آن حقیقی و یا حقوقی بودن انتخاب نموده و اطلاعات هویتی مرتبط را وارد نمایید.
در صورت وجود وکیل و یا نماینده قانونی اطلاعات را وارد نمایید و در صورت نبودن آن را خالی بگذارید.
ابلاغیه و پیام های سازمان برای شماره تلفن همراه و یا ایمیل متقاضی ارسال میشود در صحت ورود اطلاعات دقت نمایید.
مطابق خدمات و محصولی که ارائه می دهید طبقه آنرا انتخاب نمایید.
کلیه مدارک مورد نیاز ثبت لوگو را در قسمت مربوطه وارد نمایید ( لازم به ذکر است مدارک را اسکن نمایید.)
برای ثبت لوگو نیاز به پرداخت هزینه های دولتی می باشید بعد از پرداخت این هزینه های می توانید رمز کدرهگیری را اخذ نمایید .سپس بعد از پرداخت هزینه های دولتی ثبت لوگو می توانید از سامانه کدرهگیری و رمز را دریافت نمایید و اطلاعات جهت بررسی به سیستم کارشناسان اداره قرار می گیرد.از اظهارنامه ثبت لوگو پرینت گرفته و ذیل اوراق را امضا نموده و به همراه مدارک مربوطه به اداره مالکیت معنوی ارسال نمایید.زمان ثبت لوگو در بازه زمانی 35 الی 40 روز به طول می انجامد اصولا در این مدت زمان کارشناسان اداره بر اساس مدارک و اطلاعات درج شده در اظهارنامه کلیه موارد را بررسی نموده و نتیجه را به متقاضی اعلام می نمایند.سپس بعد از تأیید اطلاعات از سوی کارشناسان اداره روزنامه رسمی انتشار می یابد . سپس گواهینامه ثبت 10 ساله برای متقاضی صادر می شود .

تفاوت بین لوگو و برند

واژه برند برای کالاها و محصولاتی می باشد که می توانند در بازار جایگاه خود را داشته باشند و در واقع باعث می شود شهرت کسبی نیز بدست آورند .

تفاوتی که میان برند و لوگو و یا نشانه در ذیل شرح  داده شده است :

لوگو تنها نشانه سازمانی می باشد اما برند همان نامی است که در ذهن مشتریان ماندگار می باشد .

در اصل برای شرکتهای تجاری لوگو که طراحی می شود هم می تواند لوگو شرکت باشد و هم می تواند برند شرکت نیز محسوب شود .

طراحی یک نشانه تجاری در ابتدا تنها به عنوان نشان تجاری بر روی محصولات و برای خدمات شما معرفی می شود و شما تنها کاری که با این نشان انجام می دهید ایجاد تمایز بین کالاها و خدمات خودتان با سایر شرکت ها می باشد. اما در کنار این کار شما با معرفی  خودتان با این نشانه به مشتریان در واقع در حال معرفی نشانه تجاری خود هستید . لوگو شما در حال رشد و بلوغ است و نیاز دارد تا با برنامه ریزی مناسب و صرف زمان و هزینه و مدیریت مناسب پخته تر شود.

باید لوگو بتواند بین مردم جایگاه خود را پیدا کند . وقتی این لوگو به خوبی بین مردم رواج پیدا کرد و کیفیت و کمیت و خواسته های مورد نظر مشتریان را بخوبی جوابگو بود تا جایی که مشتریان در هنگام نیاز به آن محصول و یا خدمت بدون توجه به سایر لوگو ها و نشان های موجود تنها به سراغ لوگو و نشانه شما آمده و شما را انتخاب نمایند یعنی لوگو و شنانه شرکت توانسته روح و فکر مشتری را مجذوب خود کرده و به عنوان یک برند خود را معرفی نماید .

در نتیجه ایجاد یک نشان تجاری یعنی ساخت یک لوگو و آرم برای شرکت و مدیریت و برنامه ریزی و رساندن آن به اوج اقتدار و با شهرت زیاد یعنی برند شدن لوگو شما. پس زمانی شرکت می تواند ادعا کند که برند دارد که محصولات او در بین مشتریان ممتاز باشد و بتواند به عنوان بهترین خود را در جامعه مشتریان نشان دهد . برند یعنی بهترین بودن لوگو در بین سایر لوگوها و این تفاوت مفهومی برند و لوگو می باشد.

بنابر این لوگو و برند در اصل یکی هستند و نیازی نیست که برای ثبت بین لوگو و برند تفاوتی ایجاد شود. آنچه در اداره مالکیت صنعتی ثبت می شود و برند یا علامت تجاری نامیده می شود در واقع لوگو یا آرم یک شرکت تجاری و یا فرد حقیقی است و زمانی این آرم به برند تبدلی می شود که خواسته های سازمان را به خوبی منتقل کند و جایگاه بهترین را که شرکت به دنبال او بود به دست بیاورد.

ابتدا باید لوگو را ثبت نمایید و سپس با فعالیت و رشد و توسعه یک لوگو به برند تبدیل شود.

اما این ها تماما ظاهر امر و دیدگاه مشتریان و جامعه هدف یک شرکت می باشد. آنچه اهمیت دارد تعریف این دو یعنی لوگو و برند می باشد که از نقطه نظر قانون و اداره ماکیت صنعتی هر دو به عنوان علامت تجاری یک شرکت و فرد حقیقی شناخته می شوند و برای ثبت و نگهداری آنها تمامی مراحل و مدارک یکسان هستند.

مشاوران و کارشناسان وکیل ثبت برند می توانند شما را در زمینه ثبت برند و ثبت علامت تجاری راهنمایی نمایند هم اکنون تماس حاصل نمایید .

ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

انتقال علامت تجاری ثبت شده

زمانی که علامت تجاری (برند، لوگو، آرم، نام تجاری) در اداره ثبت مالکیت صنعتی به ثبت رسید می توانید آن را بر اساس موارد و رعایت نکاتی انتقال آن را انجام دهید در این مقاله به موارد بیشتر در مورد انتقال علامت تجاری ثبت شده می پردازیم

علائم تجاری قابل ثبت

به ثبت رسانیدن علامت تجاری امری اختیاری می باشد. زیرا به ثبت رسانیدن علامت ها سبب می گردد که مالک علامت از حمایت قانون برخوردار گردد

اظهارنامه ثبت برند

ثبت برند نیازمند ارائه اظهارنامه به مرجع ثبت می باشد.به سبب ماده 106 اظهارنامه ثبت برند می بایست در دو رونوشت و در فرم مخصوص و به زبان فارسی تنظیم گردیده باشد

استعلام برند

به دلیل وجود تنوعات بسیار زیاد و گنجایش حجم برند ها در بازار داخلی ایران و هم چنین خارج از کشور ایران از مبادرات لازم قبل از ثبت علامت ها و برندهای تجاری استعلام برند می باشد.

ثبت برند مادرید

در جهت آسان بودن ثبت بین المللی برند و بدست آوردن حقوقی که ناشی از ثبت آن است ، اکثر کشورهای عضو کنوانسیون پاریس ، در جهت حمایت از مالکیت معنوی در راستای کنوانسیون مزبور اتحادیه بین المللی تشکیل داده اند و در آن سيستم مادريد را به عنوان دستورالعمل ثبت بين المللي برند تصويب نمودند.

مراحل ثبت علامت تجاری

ثبت علامت تجاری ضمانتی است که مصرف کننده می توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دادند

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند

مدارک مورد نیاز ثبت برند از موارد مهمی می باشد که روند ثبت را در اداره ثبت مالکیت صنعتی به جلو پیش می برد در نتیجه در صحت این اطلاعات و کامل نمودن آن دقت بسیار نمایید

اصول برندینگ

به پروسه مدیریت نمودن کسب و کار نزد مشتریان برندینگ می گویند. برندینگ یعنی مشتریان شما تنها آن جنبه هایی را از کسب و کار بشناسند که شما به ان علاقه مند می باشید.

برند و علامت تجاری چگونه ثبت می شود ؟

منظور درخواست ثبت برند یا ثبت علامت تجاری بایستی اظهارنامه‌ای در اداره ثبت مالکیت صنعتی تنظیم گردد در این مقاله مطالبی می توانید در مورد ثبت برند و ثبت علامت تجاری مطالعه نمایید.

استعلام برندهای ثبت شده

زمانی که برندی برای محصول و یا خدمات خود انتخاب می نمایید باید این برند ابتکارانه وجدید باشد و مشابه آن وجود نداشته باشد . در نتیجه بهترین کار استعلام از نام برند می باشد .

مشاوره آنی
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!

جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟