اشخاصی که کارفرما هستند و صاحب کسب وکار می باشند برای حفظ و قوی سازی کسب و کار خود به فکر تقویت برند خود هستند . در اصل این جریان از بیست سال پیش در امریکا آغاز شده بوده و تازگی ها وارد ایران شده است . زمانی شخص می توانند در کسب و کار موفقیت بدست آورد که برند شخصی قوی تری را داشته باشد . زیرا هر چه بهتر دیده شود و شناسایی آن در بین عموم آسان باشد می تواند برند قوی تری باشد .
در واقع برند همان تصویری می باشد که دیگران همیشه در ذهن می سپارند و یاد خواهند داشت و راجع به شما صحبت می کنند. مثلا زمانی که همه در مورد ولوو صحبت می کنند یاد امنیت خودرویی می افتند زیرا این برند از امنیت بالایی برخوردار است و زمانی که از برند اپل صحبت می شود همه در ذهنشان شیک بودن و خلاقیتی جدید را یادآور می شوند. آنچه باعث می شود که اذهان سپرده شود و مفهومی را یادآور شود برند می باشد . در واقع برند شخصی یعنی ارزش منحصر بفردی است که شما به مخاطبان قول می دهید .
شیوه نمایش شما در جهان و در بین عموم برند شخصی می باشد که می توان توسط برند مورد قضاوت قرار گرفت .در واقع برند شخصی شما همان چیزی می باشد که دیگران در مورد شما تصور می کنند . تصور دیگران نسبت به شما یعنی همکاران و خانواده و دوستان نسبت به شما چه ذهنیتی را دارند همان برند شخصی شما می باشد .
سه نکته در این تعریف می باشد که به ترتیب بیان می کنم.
نکته اول منحصربودن برند : تونایی و یا یک ویژگی خاص می باشد . در واقع همان ویژگی که باعث متمایز شدن شما می باشد.
نکته دوم ارزش آن موضوع است : آنچه برای بازار هدفتان ارزشمند می باشد و باعث می شود مشکلی را حل کند و یا در رسیدن به هدف کمک می کند .
نکته سوم اصیل بودن آن : بر اساس ماهیت وجودی شماست. وقتی یک ارزش منحصر به فردی را به بازار هدف قول می دهید، در واقع حتما می توانید آن را عملی کنید (شعاری و توخالی نیست). برند شخصی یک موضوع فیک و تقلبی نیست که، شما به بازار هدف قول دهید و آنها را گول بزنید. بلکه یک ارزش واقعی است که، در وجود شماست و منحصر به فرد است.
حالا شما فکر کنید، ارزش منحصر بفردی که در کار شماست و شما را از دیگران متمایز می کند چیست؟
مثلا، مقایسه کنید من یک آرشیتکتم که فوق العاده در کارم حرفه ای هستم یا من یک آرشیتکتم که طرح های مدرن منحصر به فردی ارائه می دهم و یا من یک آرشیتکتم که بسیار منعطف هستم و تا مشتری راضی نشود من راضی نمی شوم و یا من آرشیتکتم که در طراحی ساختمان های تجاری تخصص دارم و… پس همانطور که متوجه شدید همه آرشیتکت هستند، عناوین شغلی یکی است اما ارزش منحصر به فردی که شما قول میدهید، تا از کار با شما بدست آید، و شما را متمایز کند، متفاوت است.
آیا به دنبال اطلاعاتی در مورد مراحل ثبت برند هستید ؟ می توانید هم اکنون کلید نمایید و اطلاعات لازم را کسب نمایید.