پرسنال برندینگ یا می توان گفت برندسازی شخصی که در این مقاله به تعریف آن پرداخته می شود :
پرسنال برندینگ به معنی برند شخصی می باشد که معانی مختلفی نیز دارد . در واقع یکی از ساده ترین تعاریفی که می توان برای آن عنوان کرد : چگونگی نشان دادن بازار یابی خودشما را برند شخصی نمایان می سازد .می توانید به این صورت معنی نمایید که شما همانند یک محصول می باشید که می توانید بازاریابی شوید .
ایجاد و انتخاب یک برند شخصی کار ساده ای نمی باشد. بدین صورت که اگر بخواهید کلیه رفتارها و شخصیت و یا نگرش خود را به یک برند تبدیل نمایید نیاز به زمان طولانی می باشد که باید با برنامه ریزی دقیقی انجام شود .
که جهت طی کردن این راه باید مواردی مهمی را توجه نمایید از جمله : از خودتان باید تعریف مشخصی داشته باشید . به چه روشی می خواهید شناخته شوید . مخاطبان بازار هدف شما چه نیازهایی دارند و چگونه با برند شخصی خودتان به این نیازها پاسخ دهید.
در واقع پرسنال برندینگ همان تفکرات ذهنی است که افراد بعد از شنیدن نام شما را بدست می آورند . در واقع می توانید از برندسازی شخصی برای به کاربردن از نام فرد برای محصولات مختلف باشد . همانند زمانی که سخن از نام بیل گیتس به میان آورده میشود همه افراد در ذهن خود شرکت مایکروسافت و محصولات آن را تداعی می کنند و برعکس.
برندسازی شخصی در واقع بیشترین تأثیرپذیری را بر روی شخصیت فرد دارد و باید از این دید به آن نگاه کرد که کاری که زمانبر است و باید بتوانید با صبوری کامل به هدف خود و چه چیزی برای کسب و کار خود می خواهید برسید .
در ابتدا باید به دنیای مجازی راه پیدا کنید و برای شروع نیاز به وب سایت شخصی برای خودتان به عنوان یک برند می باشید .
بعد از اینکه توانستید وب سایت خود را راه اندازی نمایید باید آن را بهینه سازی کنید که بدین صورت یکی از بهترین راه برای شناخته شدن موتورهای جستجو هستند.
ابتدا تولید محتوا آماده نمایید ( می توانید به صورت محتواهای ویدیویی ، نوشتاری باشد )
در بستر های مناسب به تولید محتوا و نگارش پرداخته شود همانند وب ساییتان و شبکه های اجتماعی
بهتر است بیشتر از شبکه های اجتماعی استفاده نمایید .
این روزها با وجود اینترنت و شبکه های اجتماعی مبحث برندسازی کاری ساده و لذت بخش شده است که از جمله آنها می توانید به فیس بوک,تویتتر,لینکدین,گوگل پلاس,اینستاگرام و … مراجعه کنید.البته مبحث چگونگی استفاده از این شبکه های اجتماعی و تولید محتوا در شبکه های اجتماعی نیز حائز اهمیت می باشد.
خلاق و کارآفرین باشید
به معنی این که نیازهای جامعه در زمینه ای که قرار است شما را به عنوان یک برند در آن بخش بشناسند, ارزیابی کنید و در آن زمینه تلاش کنید.
بهتر است تخصص خود را بالاتر ببرید
بهتر است که همیشه در حال آموزش مبحث جدید باشید و درحال رشد زمینه فعالیت شخصی خود باشید
بهتر است که نواقص و حتی نقاط قوت خود را بشناسید
سعی داشته باشید نقاط ضعفی که باعث می شود شما را پیشرفت دور کند کم کنید.
شناسایی رقبا و اینکه چه وجه تمایزی نسبت به آنها دارید
در میان خیل عظیمی از رقبا منحصربه فرد بودن و داشتن یک وجه تمایز در شما باعث جذب اکثریت مردم به سوی شما می شود.
تلاش کنید تا تایید اجتماع را به دست آورید.
شما برای مردم و جلب رضایت و توجه آنها تلاش می کنید ، پس اگر بتوانید تایید آن ها را به دست آورید مسیر زیادی را طی کرده اید.
به این نکته توجه زیادی داشته باشید که اگردرپرسنال برندینگ ناآگاهانه پیش بروید و برندی منفی ازخود بسازید دیگر نمی توانید خود راعوض کنید.